JuniNatt har blivit med kattungar!

Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Tänkte inte på att det var lördag hur går det för dig? Vad ger du henne för mat? Kan hon ha reagerat på något iden?
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Det går inget vidare faktiskt. Igår fickk jag byta all sand i hela lådan 4 gånger och idag 2 gånger än så länge. Hon får samma mat som hon får hos sin ägare, där fick hon MJAU torrfoder. Utöver detta äter hon kattugefoder också när de får mat. Jag vet inte vad det kan vara som gör att hon blir så dålig i magen. Hon har ätit samma mat alltid och detta har pågått till coh från ett par veckor och har eskalerat de senaste dagarna.
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Om ungarna har börjat äta "riktig" mat så är det tydligen rätt vanligt att mamman blir dålig i magen ett tag eftersom hon tvättar dom i rumpan och (låter äckligt :p) äter upp det som kommer ut då. Om ungarna har börjat gå på lådan så kommer mamman successivt sluta med att tvätta dom där bak och då bör hon bli bättre i magen.
Annars finns det specialfoder som är bra för magen som du kan ge till mamman. Finns nån burkmat som heter i/d som tydligen ska stoppa upp magen lite. Vet dock inte vad tillverkaren heter.
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Kattungarna går på lådan men jag vet ju inte om de gör allt där eller om hon får en del i sig. Kattens ägare tyckte att jag skulle avmaska henne, kan det verkligen bero på mask?
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Även fast dom går på lådan så kan mamman tvätta dom. Det gjorde våran hona och hon blev dålig i magen. Så om det beror på det så bör det som sagt gå över när hon inte gör det längre.
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Hej!
Problemet med mammans mage försvann så det är bra nu.

Jag har hittat hem till två av kattungarna, de båda hankatterna. Kvar har jag alltså tre honor. De blev tio veckor gamla igår så nu är de minsann ganska stora och väldigt vilda :D
 
Sv: JuniNatt har blivit med kattungar!

Hej!
Problemet med mammans mage försvann så det är bra nu.

Jag har hittat hem till två av kattungarna, de båda hankatterna. Kvar har jag alltså tre honor. De blev tio veckor gamla igår så nu är de minsann ganska stora och väldigt vilda :D

Så bra att magen blev bättre.

Kan tänka mig att det går livat till :)
Hopppas du hittar hem till honorna också
Du har gjort ett jättejobb med dessa ungar en stor eloge till dig
 

Liknande trådar

Katthälsa Har dykt upp ett problem här hemma med våran 8 månaders kattunge, hona, kastrerad, innekatt. Söker efter någon med samma eller liknande...
Svar
0
· Visningar
758
Katthälsa Hejsan! Jag tog över en katt som var dräktig och allt så som förlossning osv har gått bra och jag trodde allt var frid och fröjd. Det...
Svar
4
· Visningar
2 020
Senast: Mia_R
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Varning för långt inlägg. Jag har haft problem med yrsel i tre veckor nu. Jag opererade bort en godartad tumör i armhålan en vecka innan...
2
Svar
33
· Visningar
3 549
Senast: tott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp