Bukefalos 28 år!

Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag hade en gång ett annat användarkonto. En dag insåg jag att det var samma datum som jag hade registrerat mig, 10 år senare. Då skrev jag farväl och loggade ut för sista gången.

Sen väntade jag till 13 januari 2013 innan jag registrerade det här. Så kanskeee ...

Tillägg: Inser ju själv att jag hade blivit väldigt nyfiken/frustrerad av att läsa ett sådant A men inte B-inlägg. darkblonde hette kontot, efter namnjustering från fakeblonde.
 
Jag hade en gång ett annat användarkonto. En dag insåg jag att det var samma datum som jag hade registrerat mig, 10 år senare. Då skrev jag farväl och loggade ut för sista gången.

Sen väntade jag till 13 januari 2013 innan jag registrerade det här. Så kanskeee ...

Tillägg: Inser ju själv att jag hade blivit väldigt nyfiken/frustrerad av att läsa ett sådant A men inte B-inlägg. darkblonde hette kontot, efter namnjustering från fakeblonde.
Haha så lustigt, kom över det kontot förra veckan och funderade på om du var kvar så läste sista inlägget och nähä men titta där:laugh: :banana:
 
Varför vissa vaccin gör ont vid injektion men inte andra 🤔
Jag tänker att det varierar lite på vem som sticker med? Jag får vaccin varje vecka nu under vintern, och det är ju samma varje vecka (även om dosen ändras) men beroende på vilken sköterska som sticker så gör det olika ont eller känns inte alls 😅
 
Jag tänker att det varierar lite på vem som sticker med? Jag får vaccin varje vecka nu under vintern, och det är ju samma varje vecka (även om dosen ändras) men beroende på vilken sköterska som sticker så gör det olika ont eller känns inte alls 😅
Jaha nej, jag menar inte så. Sticket känns såklart lite men jag tänker på själva vätskan. När jag tagit mot covid så har det inte känts något vid själva injektionen men när jag fick Gardasil 9 så brände det när hon sprutade in det. Minns att det var likadant när jag fick tidigare variant av Gardasil i mellanstadiet.
 
Jaha nej, jag menar inte så. Sticket känns såklart lite men jag tänker på själva vätskan. När jag tagit mot covid så har det inte känts något vid själva injektionen men när jag fick Gardasil 9 så brände det när hon sprutade in det. Minns att det var likadant när jag fick tidigare variant av Gardasil i mellanstadiet.
Ah! Ja då är jag med. Och när du säger det håller jag med 😅 mitt vaccin jag får nu känns tack och lov inte mer än beroende på bra eller dåliga stick hittills tack och lov 🙈
 
@TygerTyger inte så stalkingaktigt egentligen men mindes hur enormt förvirrad jag var över den subtila namnändringen och kom över en gammal tråd :rofl:

Lika bra att stanna:idea::angel:
 
@TygerTyger inte så stalkingaktigt egentligen men mindes hur enormt förvirrad jag var över den subtila namnändringen och kom över en gammal tråd :rofl:

Lika bra att stanna:idea::angel:
:D Jag slutade bleka håret så det stämde inte längre.

Jag lär ju dras tillbaka ytterligare en gång men 10 år känns ganska lagom? Tyger Tyger är inte särskilt lik darkblonde och nu kanske det är dags för en uppgradering till.
 
Fräs på lite purjolök och tonfisk. Krydda med örtkrydda/örtsalt. Häv i creme fraiche och gegga ihop. Gegga ner blandningen i pasta.

Gott och lättätet.
Förutom tonfisken så. Nu var ju detta över en vecka sedan. Men det blev bacon grädde (obs 40% grädde) och lite smått och sånt. Funderar nu på morgondagens frukost.. idag blev det spagetti köttfärssås och mycket jalapeno ost. Nyttigt.........
 
Jag vet inte om det är någon som håller med om uttrycket "tiden läker alla sår", men kanske man kan tolka det som att lång tid leder till glömska av känslan hur ont något gjort?
 
Men?
Om du häller terpentin i ett öppet sår eller vatten, så känns det olika.

Varför skulle olika ämnen som sprutas in i din muskel kännas lika?
När du beskriver det så låter det vettigt. Jag har trott att det är samma grundgegga i alla vaccin och sen bara något litet extra/annorlunda beroende på vad den ska skydda emot :bag: :o
 
När du beskriver det så låter det vettigt. Jag har trott att det är samma grundgegga i alla vaccin och sen bara något litet extra/annorlunda beroende på vad den ska skydda emot :bag: :o
Njae.
Ta mitt insulin t.ex. Det är insulin, utan "grundgegga". De mängder jag ger mig är nån droppe bara.
Eller det penicillin jag sprutat hästar med. Det är penicillin med lite spädning. I stor dos.

Vaccindoserna är små. Vore det stora mängder spädningsmedel vore de stora. Helt i onödan.
 
Jag hade en gång ett annat användarkonto. En dag insåg jag att det var samma datum som jag hade registrerat mig, 10 år senare. Då skrev jag farväl och loggade ut för sista gången.

Sen väntade jag till 13 januari 2013 innan jag registrerade det här. Så kanskeee ...

Tillägg: Inser ju själv att jag hade blivit väldigt nyfiken/frustrerad av att läsa ett sådant A men inte B-inlägg. darkblonde hette kontot, efter namnjustering från fakeblonde.
Ja, nu räcker det. Hej så länge!

see-you-tomorrow-fuck-you.gif
 
Njae.
Ta mitt insulin t.ex. Det är insulin, utan "grundgegga". De mängder jag ger mig är nån droppe bara.
Eller det penicillin jag sprutat hästar med. Det är penicillin med lite spädning. I stor dos.

Vaccindoserna är små. Vore det stora mängder spädningsmedel vore de stora. Helt i onödan.
Åhh okej. Tack för förklaringen!
 
Tankarna snurrar... Får en massa konstiga scenarion i huvudet.
Vad har en stockholmare - dvs en specifik stockholmare - på sig när det är kallare än minus 2? Är klädsel beroende på geografiskt läge eller bara temperaturen?
Vilken klädsel vid minus 10 i Stockholm?

1673678891721.png
 
När du beskriver det så låter det vettigt. Jag har trott att det är samma grundgegga i alla vaccin och sen bara något litet extra/annorlunda beroende på vad den ska skydda emot :bag: :o

Det kan vara riktigt stor skillnad. Jag ger ju mig själv medicin i form av en spruta en gång i veckan. När jag började ta den sved det som f-n när den gick in och jag tog upp det med min läkare (eftersom jag smäller igen käkarna vid plötslig smärta och det gjorde så pass ont att jag hade sönder en tand en gång...) men det var inte så mycket att göra för det var enda varianten av den medicinen som fanns. Plötsligt gick det inte att ta ut medicinen, receptet gällde inte längre. Det visade sig att företaget gjort om förpackningen etc... samt formuleringen. Det hjälpämne som gjort ont var borttaget och det gjorde plötsligt inte ont längre när jag injicerade. Det var bevisligen fler än jag som hade klagat på att det gjorde ont så de ändrade den.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
8 552
Senast: Lingon
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
13 14 15
Svar
281
· Visningar
11 266
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
Svar
14
· Visningar
687
Senast: em76
·
S
Relationer Hej. Jag har har en relation med en man sedan 21 månader. Väldigt mkt kärlek mellan oss. Vi bor på olika orter men träffas så ofta vi...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 781
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundbeteende

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp