Bukefalos 28 år!

Just nu funderar jag på….Del 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kan man reglera hur mkt man kan spola i toan? När jag har gått på toa och spolat och sen använder toaborsten finns det inget vatten kvar att spola av med.
 
Om den kvinnliga programledaren i nyaste great british bakeoff, Alison (?) har samma accent som Bert i Mary Poppinsfilmen, vilket det låter som för mig. Och vilken accent det är (eller vilka om de har olika).
 
Finns ju toaletter med en spolknapp med lite vatten och en med mycket vatten.
Alltså tag har en knapp. Och det kommer normalt med vatten. Men på de flesta toaletter brukar man ju kunna trycka på knappen iaf två ggr. Men här är det helt slut på vatten efter en spolning.
 
Hur långt tillbaka ska man ha med arbetslivserfarenhet på sitt cv? Nu är jag så gammal och har haft så många jobb att de jobben jag hade på90-talet liksom känns utdaterade och irrelevanta, även om de givetvis gett mig meriter och kunskap. Men hur långt tillbaka vill en potentiell arbetsgivare se?

För jag gillar inte att bara ha med det som jag tror är relevant för jobbet jag söker. Då blir det ju konstiga luckor och man tappar den röda tråden i hur jag valt att jobba i mitt liv. Och det blir ju också min åsikt om vad jag tror är viktigt för positionen, inte vad rekryteraren anser viktigt.
 
Hur långt tillbaka ska man ha med arbetslivserfarenhet på sitt cv? Nu är jag så gammal och har haft så många jobb att de jobben jag hade på90-talet liksom känns utdaterade och irrelevanta, även om de givetvis gett mig meriter och kunskap. Men hur långt tillbaka vill en potentiell arbetsgivare se?

För jag gillar inte att bara ha med det som jag tror är relevant för jobbet jag söker. Då blir det ju konstiga luckor och man tappar den röda tråden i hur jag valt att jobba i mitt liv. Och det blir ju också min åsikt om vad jag tror är viktigt för positionen, inte vad rekryteraren anser viktigt.
Jag har skrivit upp de tjänster jag varit på längre tid och sen rabblat upp resten i en mening som ytterligare erfarenhet.
 
Men hur bär sig folk åt när de använder den då :confused: ? Det funkar ju inte ens?
Jag har en sprillans ny toalett. Spolar med 4 liter på stora och 2 liter på lilla. Den är väldigt snålspolande. Jag har inga som helst problem att spola med den den. Vad är problemet?

Nu har jag i och för sig eget avlopp som går ner i en septitank som måste tömmas, så det är ju inga flera hundra meter som måste spolas, utan snarare 5-6 meter. Men jag har än så länge inte haft några problem och jag satte in toaletten i mars i år.
 
Hur långt tillbaka ska man ha med arbetslivserfarenhet på sitt cv? Nu är jag så gammal och har haft så många jobb att de jobben jag hade på90-talet liksom känns utdaterade och irrelevanta, även om de givetvis gett mig meriter och kunskap. Men hur långt tillbaka vill en potentiell arbetsgivare se?

För jag gillar inte att bara ha med det som jag tror är relevant för jobbet jag söker. Då blir det ju konstiga luckor och man tappar den röda tråden i hur jag valt att jobba i mitt liv. Och det blir ju också min åsikt om vad jag tror är viktigt för positionen, inte vad rekryteraren anser viktigt.
Jag tänker att man kan lista alla (om inte bara en enkel lista blir flera A4), men bara med en rad i en lista utan mer info på de äldre och mindre relevanta. Sen kan rekryteraren få ställa frågor om de uppfattar något som mer relevant än man själv gjort.

Det ligger ett litet trick i det också, om du har jobbat nånstans som någon i rekryteringsgruppen har en relation till (arbetsplats, ort, bransch) så är det plötsligt ett omedvetet plus.
 
Jag funderar på om man kan ansöka om övertidsersätning när man drömmer om jobbet på natten?
Speciellt då allt gick åt helvete och alla andra skulle tvärt använda min maskin då jag var mitt uppe i jobbet, och så blev jag skickad att hämta varm choklad på sjukhuset, åt en skolklass som var här och tittade tilsammans med min pensionerade fd kollegas dotter. :meh:

Det är då verkligen inte min arbetsuppgift, och speciellt inte kl 4 på natten :cautious:
 
Jag funderar på om man kan ansöka om övertidsersätning när man drömmer om jobbet på natten?
Speciellt då allt gick åt helvete och alla andra skulle tvärt använda min maskin då jag var mitt uppe i jobbet, och så blev jag skickad att hämta varm choklad på sjukhuset, åt en skolklass som var här och tittade tilsammans med min pensionerade fd kollegas dotter. :meh:

Det är då verkligen inte min arbetsuppgift, och speciellt inte kl 4 på natten :cautious:
Det kan jag tycka är rimligt. Prata med din arbetsgivare. Känns inte okej att behöva jobba på natten ju!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
10 023
Senast: sthu
·
Trädgård & Växter Vi fortsätter odla. Mitt lilla päron (Wasa) blommar för första gången! Det stora i bakgrunden har blommat tidigare (har för mig att...
11 12 13
Svar
255
· Visningar
6 933
Senast: CaisaCax
·
Mat Vi fortsätter att dela med oss om vad vi lagar, äter, inspireras av och funderar på i matväg! I mitt kök serverades idag pasta med...
14 15 16
Svar
305
· Visningar
12 545
Mat Förra tråden är låst, så vi fortsätter väl här :) Jag har bakat en jäkla massa kletcha (kaka? Bakverk? Från Mellanöstern) idag 😅 fyra...
2
Svar
22
· Visningar
1 241

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp