Bukefalos 28 år!

Juvertumör-fettknöl

martha

Trådstartare
Nin brorsa ringde mig nu på morron , hans katta har en kula/knöl under en av bröstvårtorna...hon har kattungar nu som är ca 6 veckor men har haft knölen några månader men inte varit öm eller så, vilket hon har blivit nu...jag lovade höra mig för här, men sa åt honom att han skulle ta kontakt med veterinär...kattan är 11 år..

Hundar vet jag får juvertumörer men katter...o brukar dom ömma?

Min gamla tik har en juvertumör hon haft i flera år som vet inte vill göra nåt åt pga hennes ålder, hon har heller inte ont av den
 
Sv: Juvertumör-fettknöl

Katter kan få juvertumörer och risken ökar om de ätit p-piller under lång tid.

Be din bror ta katten till veterinären. Juvertumörer hos katt är ofta elakartade, tyvärr, så vill man ha en chans att rädda livet på katten är det veterinären omedelbums som gäller.
 
Sv: Juvertumör-fettknöl

Ok..tack..har vidarbefodrat infon och även pratat med Blå Stjärnan i Gbg....nån som vet vilka djsj i Gbg som är "bäst" ....BS var det enda jag vet fanns....
 
Sv: Juvertumör-fettknöl

Mammas katt blev 12 år, åt p-piller i 10, hade juvertumörer överallt...... veterinären ville inte operera ens när vi hittade de första, för det var redan så spritt då. Kattan var långhårig och inte så snäll när man kände på magen så det var med tvång vi höll och kände på henne då. Bums till veterinär alltså, om man hittar dem tidigt kan man ta bort, men risken är fortfarande stor för att de spridit sig tyvärr.
 
Sv: Juvertumör-fettknöl

Nu ville dom inte att hon skulle in förän kattungarna var borta från mamman och det är en 2 3 veckor till....hon har också ätit p piller i imånga år och tyvärr så har det missats så hon har fått ungar nu...OM det skulle gå att operera bort så sa jag till honom att kastrera henne samtidigt då p piller på utekatter är ganska så besvärligt om dom inte kommer hem som dom skall
 
Sv: Juvertumör-fettknöl

Jag har gått till Citykliniken Hund & Katt. Ligger vid Vasaplatsen. De är bra och billigare än BS...
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 366
Hästvård Häst fick ett ordentligt balltramp för 1.5 vecka sen. Stort sår, men fint, ohalt häst som jobbat på. Varit inne på klinik för annat så...
Svar
17
· Visningar
1 591
Senast: Sirap
·
Hästvård Självklart ska veterinär kontaktas på måndag, men jag vill ändå höra vilka åkommor det kan tänkas handla om. Är så orolig. Vår lilla 20...
2
Svar
35
· Visningar
3 768
Senast: Sirap
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 554
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp