Bukefalos 28 år!

Känner mig som besatt, orkar inte mer

Så här ser jag det: Det här är en människa som älskar att ha makt över andra. Han såg en öppning hos dig att få dig förälskad i honom, vilket du blev. När du då backar lite stör det honom förstås och han väljer att bryta men han är säkert övertygad om att du ska komma "krypande" tillbaka. När du då gör det så slänger han åt dig lite hopp för att hålla dig kvar i sina klor för att kunna fortsätta styra över dig. Det enda han är intresserad av är att andra ska avguda honom och vara "i hans händer". Jag tror aldrig att han varit intresserad av dig alls egentligen. Sorry - låter elakt och hårt men jag vill att du, för din skull, ska vakna.

Mycket möjligt att det är så, mycket talar för det. Annat inte, och jag vet inte vad som är vad. Men jag har vant mig vid tanken att det mycket riktigt är så. Känns väldigt kallt att bara bryta/hålla sig undan 1 hel månad och sedan när man öppnat messenger så säga att man ville ge den ledsna personen en läxa men vägra förklara vad läxan egentligen var.
 
Skit samma om han är ledsen eller driver! Spelar ingen roll what so ever! Släpp!

Fast visst spelar det roll, OM det nu bara handlar om att han blev ledsen och är förvirrad och behöver tänka. Men han får inte mer än dessa dagar på sig. Jag sårar ogärna människor i onödan. Samtidigt vette 17 om jag tror på det.
 
Fast visst spelar det roll, OM det nu bara handlar om att han blev ledsen och är förvirrad och behöver tänka. Men han får inte mer än dessa dagar på sig. Jag sårar ogärna människor i onödan. Samtidigt vette 17 om jag tror på det.

Fast nej, det spelar inte alls någon roll. Han har varit dryg, elak och taskig. Om han hade brytt sig ett dugg om dig så hade han inte betet sig som han gjort mot dig. Sånt här höll man på med på högstadiet och har man inte vuxit ifrån det och mognat känslomässigt som vuxen så är det några bitar som fattas.

Så som du klänger dig fast så låter det som att hela din tillvaro hänger på huruvida du vet var du har honom eller inte, hur blev det så? Varför är det viktigt att prata med honom varje dag och hela tiden få svar? Det låter liksom mer som de här förälskelsekänslor man har i början av en relation, osäkerheten på var man har varandra och att vilja prata hela tiden. Det är allt annat än hälsosamt i den situation du befinner dig i nu.

Jag köper tyvärr inte att du behöver en vecka för att bryta, det är enbart en lögn du drar för dig själv för att dra ut på och ge honom ytterligare en chans att nästla sig in i ditt liv igen. Vad spelar det för roll om han hör av sig och säger att du sårat honom och att han varit ledsen? Han är en vuxen människa och om han inte kan hantera sina känslor istället för att projicera dem på andra så är han ändå ingen vettig vän.

Nä, släpp och gå vidare. Omedelbums. Såna där män är ingenting att ha.
 
Mycket möjligt att det är så, mycket talar för det. Annat inte, och jag vet inte vad som är vad. Men jag har vant mig vid tanken att det mycket riktigt är så. Känns väldigt kallt att bara bryta/hålla sig undan 1 hel månad och sedan när man öppnat messenger så säga att man ville ge den ledsna personen en läxa men vägra förklara vad läxan egentligen var.
Liten hämnd är också en hämnd. Varför förklara sig, då har han ju inte samma hållhake på dig?
 
Känns väldigt kallt att bara bryta/hålla sig undan 1 hel månad och sedan när man öppnat messenger så säga att man ville ge den ledsna personen en läxa men vägra förklara vad läxan egentligen var.
Det känns inte kallt. Det känns sjukt. Det är inte ett normalt, rimligt beteende. Om jag var du skulle jag akta mig för den här personen, han låter inte som någon som är bra att ha i sitt liv.

Jag håller med majoriteten i tråden som säger bryt nu direkt medan du kan.
 
Inte för att vara elak eller så @Hemlig21 men oavsett hur han är som person, vad han sagt, vad han gjort, vad för motiv han kan tänkas ha haft, så känns inte din reaktion speciellt normal och rationell den heller när det påverkar dig såpass att du fixerar vid messenger, är som en zombie, går ner i vikt, känner dig trött på din familj osv. på grund av vad du kallar en vänskap..
 
Det är just det jag inte kan, att bara rycka plåstret. Jag försöker att leva mer i verkligheten, tvingar mig till det. Ångesten är helt outhärdlig stundtals men inte konstant som för 3 dagar sedan. Och det är framåt jag skall fokusera, utan honom. Men vill ge honom den chansen för jag är kluven. Eller så kommer jag dit före veckan är slut och blockar ändå. Jag ställer in mig på det iaf
Ge honom chansen?? Vilken chans? Till vad då?

Ärligt talat så tror jag inte en sekund på att han funderar på er relation. Jag tror han mår som en prins i vetskapen att han kan kontrollera dig.
 
Men seriöst, vad ska du ha honom till?! Verkar fullständigt meningslöst. Vad spelar det för roll vad han tycker om dig, du har ju absolut ingen nytta av honom. Han verkar tycka att det är kul att göra dig förvirrad och ledsen, den sortens vänner behöver ingen. Jag är helt övertygad om att du inte har någon som helst anledning att bekymra dig över hans känslor. Han får en maktkick av att kunna styra ditt liv och dina känslor. Varför ska du slösa bort ditt liv på sådant trams.
 
Fast visst spelar det roll, OM det nu bara handlar om att han blev ledsen och är förvirrad och behöver tänka.
Fast om han nu blir ledsen för att han inte får ihop det med dig (om vi för ett ögonblick antar det) - vad ska du göra åt det i så fall? Är det inte, även i det fallet, bättre att klippa helt, i så fall för hans skull?
(Nej, jag tror inte på det, men du kanske kan använda det som tanke när du känner att du vill "vara snäll", "för hans skull", och allt det där.)
 
Vad säger din partner om det hela?
Hade min karl lärt känna en ny kvinna och blivit helt besatt av henne efter ett par månader att han grävde ner sig totalt och satte oss i andrahand hade jag börjat undra...rejält.
 
Vad är det ni ska reda ut ? Jag hade klippt kontakten helt förutom angående jobb. Man kommer alltid över tokstollarna tids nog
 
El
Läs det du skriver här att han gör. Vad är det för kompis? Vem fan vill leka med sina kompisars känslor, få dem att må dåligt och för att vinna etc?

Mina vänner gör saker som får mig att må bra för att de vill att jag ska må bra.
Vi anstränger oss för att lyfta varann, inte tvärtom. Vilket ju verkar vara vad han gör.
Man ska inte behöva acceptera en sån massa skitbeteende för att det finns vissa ljusglimtar. Det finns ju folk som är justa rakt igenom som man kan umgås med istället.
Elaka småtjejer vill det. ..
 
Jag hade inte velat vara partner till någon som blir så TOTALT uppslukad av en annan snubbe att en inte kan tänka på annat, går ner i vikt osv.
Man reagerar inte på detta sättet av att mista en "vän".

Vart ligger dina prioriteringar?

Är ganska säker på att just DU inte är min partner. Bra va?!
 
Vad säger din partner om det hela?
Hade min karl lärt känna en ny kvinna och blivit helt besatt av henne efter ett par månader att han grävde ner sig totalt och satte oss i andrahand hade jag börjat undra...rejält.
Börja med att läsa tråden? Det står där
 
Fast om han nu blir ledsen för att han inte får ihop det med dig (om vi för ett ögonblick antar det) - vad ska du göra åt det i så fall? Är det inte, även i det fallet, bättre att klippa helt, i så fall för hans skull?
(Nej, jag tror inte på det, men du kanske kan använda det som tanke när du känner att du vill "vara snäll", "för hans skull", och allt det där.)

Bra tanke, den tar jag med mig när jag börjar tvivla igen
 
Ge honom chansen?? Vilken chans? Till vad då?

Ärligt talat så tror jag inte en sekund på att han funderar på er relation. Jag tror han mår som en prins i vetskapen att han kan kontrollera dig.

Skulle kunna vara så. Just idag har han vart online på FB ganska mycket och har inte ens öppnat eller läst. Så tid hade han ju
 

Liknande trådar

Tjatter Jag tycker det händer mig märkligt ofta att folk jag inte känner börjar prata med mig som om de kände mig. Nu har jag ett väldigt bra...
2
Svar
23
· Visningar
1 465
Senast: Rosett
·
Relationer Hej! En situation som känns som ett svek för mig men som jag måste få hjälp med att reda ut annars känns det som att vår relation är...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
9 254
Kropp & Själ Kan inte sova utan ligger och snurrar i sängen och funderar på något som psykoterapeuten sa till mig i dag. Jag ska besluta mig. För...
2
Svar
21
· Visningar
1 533
Senast: tuaphua
·
Relationer Hej! Vill börja med att- ja absolut det bästa är ju att bara fråga. MEN nu vill jag fråga här först ;) Snapade med en kille i ca 1...
Svar
11
· Visningar
1 122
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp