Kär i chefen, vad gör man?

Den andra kan ju vara helt ovetandes om att personen den ligger med är gift eller har en annan relation. Är det fortfarande den personens fel då, och ska den personen då misshandlas?
Se inlägg #109.

"Jag tycker man är två om det helt enkelt. Under förutsättning att man som kvinna vet om att mannen är gift ser jag inte alls varför man går in i en sån relation. Nej, man kan inte rå för känslor men man kan definitivt välja hur man agerar på dem. Att gå i säng med en gift man (eller kvinna) är svinigt oavsett om man är singel eller inte. "

Nej, vi ser inte lika på det här heller.

Ärligt talat tycker jag att det är skitlöjligt att ens antyda att man vill skada någon på grund av en sådan anledning. Jag kan förstå om man öppet uttrycker att man vill banka skiten ur sin dotters våldtäktsman men jag kan inte förstå att man ens kan skriva att man vill misshandla någon som ens partner legat med.
Ok, jag förstår att just du tycker det.
Att prata med någon man inte vill ha kontakt med om något som denne inte har med att göra? Nej, det måste väl stå var och en fritt att avböja.
Jävla fega människor det finns som inte kan stå för sina handlingar.
 
@Cambrie det är intressant att du inte sagt något alls om att hota eller attackera din man i den hypotetiska situationen.
Oavsett om det var på allvar eller inte så verkar konsekvensen när ena parten i ett förhållande är otrogen att denne slängs ut, men personen den varit otrogen mot är det okej att skriva att hen ska misshandlas?
 
Det avgörs väl knappast av om de vill diskutera sina handlingar med någon de inte känner, eller nånsin har haft kontakt med, eller hur?
Jag anser det. Då kan man inte stå för de handlingar man gör. Men så kan det ju absolut vara. Det säger ju en hel del om det agerandet dock. Anser jag. Hur eller hur har jag nog gjort min ståndpunkt klar och vi kommer inte längre. Man kan inte räkna med att andra är lika glada i att någon hoppar i säng med deras partners som de själva är och jag tycker ärligt talat inte att det är så förbannat svårt att inte agera på de känslorna förrän karln (eller kvinnan) gjort slut med vedebörande. För mig är det faktiskt inte svårare än så. Någonsin. Jag har själv hållt på att trilla dit som jag skrev i mitt första inlägg i tråden, så absolut, att få känslor för någon som är gift förstår jag. Att agera på dem, nä, man kan sköta saker snyggt, även om man är singel. Och se till att den gifta gör slut först. Om man inte gör det är väl det minsta att man kan stå för sina handlingar, annars måste man väl inse att man varit del i något man inte vill vara del i ändå. Eftersom du inte håller med kommer vi inte längre, jag kommer aldrig ändra åsikt om det.
 
Jag anser det. Då kan man inte stå för de handlingar man gör. Men så kan det ju absolut vara. Det säger ju en hel del om det agerandet dock. Anser jag. Hur eller hur har jag nog gjort min ståndpunkt klar och vi kommer inte längre. Man kan inte räkna med att andra är lika glada i att någon hoppar i säng med deras partners som de själva är och jag tycker ärligt talat inte att det är så förbannat svårt att inte agera på de känslorna förrän karln (eller kvinnan) gjort slut med vedebörande. För mig är det faktiskt inte svårare än så. Någonsin. Jag har själv hållt på att trilla dit som jag skrev i mitt första inlägg i tråden, så absolut, att få känslor för någon som är gift förstår jag. Att agera på dem, nä, man kan sköta saker snyggt, även om man är singel. Och se till att den gifta gör slut först. Om man inte gör det är väl det minsta att man kan stå för sina handlingar, annars måste man väl inse att man varit del i något man inte vill vara del i ändå. Eftersom du inte håller med kommer vi inte längre, jag kommer aldrig ändra åsikt om det.

Jag anser att man kan stå för sina handlingar utan att vilja ha kontakt eller förklara eller försvara något med andra okända personer som inte var med. Det har liksom inte med saken att gör. Men visst vi kommer nog helt enkelt inte längre, för jag anar att jag inte heller kommer att ändra åsikt. Om inte något slags argument framförs som skulle göra att det vore relevant att göra det förstås.
 
@Cambrie det är intressant att du inte sagt något alls om att hota eller attackera din man i den hypotetiska situationen.
Oavsett om det var på allvar eller inte så verkar konsekvensen när ena parten i ett förhållande är otrogen att denne slängs ut, men personen den varit otrogen mot är det okej att skriva att hen ska misshandlas?
Jamen precis. En mer logisk reaktion hade väl varit att banka skiten ur mannen (om man nu ska vilja misshandla någon) och inte älskarinnan.
Det motsatta tyder ju på att man någonstans bortförklarar mannens skuld i det hela.
 
Se inlägg #109.

"Jag tycker man är två om det helt enkelt. Under förutsättning att man som kvinna vet om att mannen är gift ser jag inte alls varför man går in i en sån relation. Nej, man kan inte rå för känslor men man kan definitivt välja hur man agerar på dem. Att gå i säng med en gift man (eller kvinna) är svinigt oavsett om man är singel eller inte. "


Ok, jag förstår att just du tycker det.

Jävla fega människor det finns som inte kan stå för sina handlingar.
Nej, det är inte svinigt, det är spännande.
 
En kan ju stå för sina handlingar utan att hamna i en konfrontation. För vad är det du vill uppnå med en konfrontation? Vad får du ut av det och vad ska hända för att du ska bli nöjd och må bättre?
Fast jag tycker inte man står för sina handlingar isåfall. Man får nog räkna med det helt enkelt anser jag. Sedan behöver inte jag argumentera mer för det och kommer inte heller att göra det.
 
Det finns grader av otrohet, är det ett fullbordat samlag, ett hångel på en julfest, ett långvarigt förhållande? Att mannen (eftersom det är vad vi verkar diskutera i det här sammanhanget?) är beroende av porr på datorn och är ute på diverse dejtingsidor och skriver - tror det fanns en tråd om det här för ett tag sedan - också är otrohet även om det inte är fysiskt kan jag tycka.

Sedan är våld och hämnd aldrig svaret. Särskilt inte om man har gemensamma barn. Det är alltid de som ska gå i första hand, de vuxna är just vuxna och ska bete sig som vuxna. Visst, otroligt mycket känslor och ilska och sorg osv, men alla har ett gemensamt ansvar att se till att barnen inte hamnar i kläm. Ingen vuxen har blivit 'tvingad' till något i vanliga fall.

Alla har gjort sina val. Han har valt att vara otrogen (i ännu högre grad tycker jag väl eftersom han redan är i ett förhållande), hon har valt att ligga med någon som hon vet är i ett förhållande. Den som är bedragen har absolut rätt till sina känslor av svek och tom hat. Men det får inte gå överstyr och i Sverige, tack och lov, kan en kvinna välja att lämna sin man om han är otrogen och leva ett eget liv eftersom hon har ekonomiska och sociala resurser tillgängliga.
 
Det finns grader av otrohet, är det ett fullbordat samlag, ett hångel på en julfest, ett långvarigt förhållande? Att mannen (eftersom det är vad vi verkar diskutera i det här sammanhanget?) är beroende av porr på datorn och är ute på diverse dejtingsidor och skriver - tror det fanns en tråd om det här för ett tag sedan - också är otrohet även om det inte är fysiskt kan jag tycka.

Sedan är våld och hämnd aldrig svaret. Särskilt inte om man har gemensamma barn. Det är alltid de som ska gå i första hand, de vuxna är just vuxna och ska bete sig som vuxna. Visst, otroligt mycket känslor och ilska och sorg osv, men alla har ett gemensamt ansvar att se till att barnen inte hamnar i kläm. Ingen vuxen har blivit 'tvingad' till något i vanliga fall.

Alla har gjort sina val. Han har valt att vara otrogen (i ännu högre grad tycker jag väl eftersom han redan är i ett förhållande), hon har valt att ligga med någon som hon vet är i ett förhållande. Den som är bedragen har absolut rätt till sina känslor av svek och tom hat. Men det får inte gå överstyr och i Sverige, tack och lov, kan en kvinna välja att lämna sin man om han är otrogen och leva ett eget liv eftersom hon har ekonomiska och sociala resurser tillgängliga.
Har du verkligen svarat i rätt tråd? :D
Porr och gemensamma barn? Jag fattar ingenting.
 
Har du verkligen svarat i rätt tråd? :D
Porr och gemensamma barn? Jag fattar ingenting.

Jodå, eftersom vi diskuterar otrohet och vad man ska göra med otrogen make/älskarinna etc. Så jag bara frågade vad som räknas som otrohet (eg är porrsurfande och att hänga på dejtingsidor och låtsas vara singel räknas som otrohet eller är det bara fullbordat samlag) och vad den bedragna (kvinnan i det här fallet) skulle agera. Och även om ett förhållande kraschar pga otrohet är det barnen som ska komma i första hand. :up:
 
Man kan avstå från att ligga med gifta personer tills de gjort slut med den de lever med. Att du jämför de du ligger med partners med bilar säger väl det mesta att du inte ser dessa som människor.
Jag kan garantera att det svider lika mycket att någon är otrogen mot dig som att bli lämnad för någon annan, utan att de haft sex än. Vad spelar det för roll om de legat eller inte om det ändå tar slut?
 
@Blandrastik det har spårat ur lite till att bara handla om otrohet så mitt inlägg kommer kanske för sent. Men jag var i en liknande sits för ett tag sedan. I mitt fall en kollega och inte en chef, men en extra olämplig kollega. I mitt fall var det jag som var i förhållande när vi träffades. Attraktionen var ganska pang bom men inget hinder för mitt förhållande var öppet. MEN så sket det sig med min primära s a s. Han bodde hos mig över julen och jag kände att det absolut inte funkade så. Han ville allt mer och jag allt mindre. I samma veva umgicks jag mer och mer med kollegan, även som vänner. Någonstans där bytte jag väl så att säga partner. Nu är det ungefär ett år sedan jag träffade kollegan för första gången (och några månader sedan "bytet"), och förhållandet går väldigt bra. Vi håller det hemligt på jobbet (utom en som han ville berätta för) och samarbetet där funkar. Den relationen kan vi än så länge hålla helt professionell och vi tar inte med oss konflikter från jobbet hem även om vi pratar mycket jobb på fritiden.

Men han är inte min chef, och den arbetsrelationen är nog omöjlig om man ska vara käresta med varandra.

Jag röstar för att kyla ner situationen under sommaren, känns det likadant efter semestern så är det kanske dags för ett snack. Säg att du kanske vill ha lite space om kärleken inte är besvarad, och var beredd på att han kanske inte alls vill byta partner. Och att det kommer kosta någon av er jobbet.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 829
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 100
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 076
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Kommer ha MU-samtal i veckan och har en del saker jag vill ta upp. Men tycker det är svårt att formulera mig bra och få fram det jag...
Svar
1
· Visningar
1 020
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp