Kär i chefen, vad gör man?

Jag har varit inblandad i en triangeldrama, där jag var den andra kvinnan.
Han och jag föll pladask för varandra, attraktionen och förälskelsen var enorm.
Så här i efterhand känner jag att min lycka inte var värd hennes sorg.
För det var precis vad det var för henne, även om alla tre kom ut ledsna i slutändan, var det bara hon som blev helt förstörd.
Idag håller jag mig undan upptagna män och kommer dom fram och säger att det är fritt fram från frugan, svarar jag alltid med ”Kan jag få hennes nummer och fråga själv”.
Hur många nummer har jag fått hittills? 0

Jag predikar absolut inte hur andra ska göra och tänka i en situation som den här, utan vill bara berätta min erfarenhet och känsla kring det här.

TS jag tycker att du ska ha i åtanke att vara försiktig med en gift man, för om du blir kär och han spelar dubbelspel kommer det ta så mycket kraft och energi från dig.
Om du inte blir kär och inte förväntar dig ett liv med honom, bara det att ni är kollegor + att han är gift, den kombinationen känns som en stor risk för drama och konsekvenser.

Romanser på jobbet har jag aldrig tyckt är något konstigt, man spenderar så många timmar av sitt liv med sina kollegor att det är självklart att känslorna byggs upp för andra.
 
Tja, hade någon gått på min man som många tycker de kan göra här hade den personen inte varit hel efter det. Kan säkert finnas fler som mig

Möjligt det, men det kan lika gärna vara du och dina gelikar som -med tur- går sönderslagna från den konfrontationen.

Lustigt det där, hur många människor som -i teorin- tycker det är helt okej att banka en okänd person sönder och samman, när det är deras partner som sårat dem..

Personligen lade jag skulden där den hörde hemma när exet var otrogen. Dvs på exet.
 
Möjligt det, men det kan lika gärna vara du och dina gelikar som -med tur- går sönderslagna från den konfrontationen.

Lustigt det där, hur många människor som -i teorin- tycker det är helt okej att banka en okänd person sönder och samman, när det är deras partner som sårat dem..

Personligen lade jag skulden där den hörde hemma när exet var otrogen. Dvs på exet.

Och trots att partnern har ansvaret har man exakt noll rätt att misshandla sin fru eller man gul och blå för att hämnas det man upplever som att oöverstigligt svek.
 
Och trots att partnern har ansvaret har man exakt noll rätt att misshandla sin fru eller man gul och blå för att hämnas det man upplever som att oöverstigligt svek.

Om det är slutsatsen du drog av mitt inlägg (att det är okej att misshandla sin partner), så kan jag bara beklaga läs(o)förståelsen.
 
Möjligt det, men det kan lika gärna vara du och dina gelikar som -med tur- går sönderslagna från den konfrontationen.

Lustigt det där, hur många människor som -i teorin- tycker det är helt okej att banka en okänd person sönder och samman, när det är deras partner som sårat dem..

Personligen lade jag skulden där den hörde hemma när exet var otrogen. Dvs på exet.
Jag tycker man är två om det helt enkelt. Under förutsättning att man som kvinna vet om att mannen är gift ser jag inte alls varför man går in i en sån relation. Nej, man kan inte rå för känslor men man kan definitivt välja hur man agerar på dem. Att gå i säng med en gift man (eller kvinna) är svinigt oavsett om man är singel eller inte. Förövrigt anser ni att man inte behöver ställa upp för andra kvinnor. Nej, ni har rätt, det anser inte jag heller om hon knullar min man.
 
Det hoppas jag också, att det går över. Men vad ska jag göra åt att han springer inne hos mig. Be honom gå ut?
Det är väl en utmärkt lösning! Be honom gå ut och hänvisa till att du har saker att göra.

1. Sluta engagera dig i flirten. Sök inte upp honom om du inte har ett verkligt ärende, sluta dra flirtiga skämt, reagera inte positivt på hans flirtiga skämt osv osv.
2. Påtala att du har saker att göra när han kommer och stör dig och be honom lämna dig i fred.
3. Om han fortsätter vara på dig trots 1 & 2 så ta upp med närmsta chef (som inte är han) att han trakasserar dig sexuellt.
 
Tja, hade någon gått på min man som många tycker de kan göra här hade den personen inte varit hel efter det. Kan säkert finnas fler som mig (sen hade mannen givetvis blivit utkastad också). Jag tycker man ska vara försiktig med att förstöra andras relationer, det kan stå för mannen själv.

Det ÄR mannen som förstör er relation. Det är han som har en relation med dig.

Jag anser att man bör vara medmänsklig vem av parterna man än är i en fling. Är man inte det får man ta konsekvenserna.

Att bli sönderslagen? Är det alltså i din värld också OK att slå sin partner i svartsjukeutbrott? För det är en härlig inställning som mången koriander försvarar in i döden.

Jag tycker man är två om det helt enkelt. Under förutsättning att man som kvinna vet om att mannen är gift ser jag inte alls varför man går in i en sån relation. Nej, man kan inte rå för känslor men man kan definitivt välja hur man agerar på dem. Att gå i säng med en gift man (eller kvinna) är svinigt oavsett om man är singel eller inte. Förövrigt anser ni att man inte behöver ställa upp för andra kvinnor. Nej, ni har rätt, det anser inte jag heller om hon knullar min man.

Hon knullar din man? Det är väl inte ditt problem att hon knullar? Ditt problem är väl i så fall att din man knullar? Andra än dig.
 
Det ÄR mannen som förstör er relation. Det är han som har en relation med dig.



Att bli sönderslagen? Är det alltså i din värld också OK att slå sin partner i svartsjukeutbrott? För det är en härlig inställning som mången koriander försvarar in i döden.



Hon knullar din man? Det är väl inte ditt problem att hon knullar? Ditt problem är väl i så fall att din man knullar? Andra än dig.
Mannen får väl också stå för konsekvenserna? Varför anser du att det är ok att såra och bete sig som en sugga mot andra människor? För det är ju liksom vad man gör om man hoppar i säng med någon som är gift? Varför ska det vara ok? Varför kan man inte försöka vara snäll? Det är liksom så jäkla lätt att säga till den personen som uppvaktar en att hen får skilja sig först. Otroligt lätt. Ja. Även kvinnan / mannen som är singel är ett svin och praktarsel med noll empati för andra människor.
 
Mannen får väl också stå för konsekvenserna? Varför anser du att det är ok att såra och bete sig som en sugga mot andra människor? För det är ju liksom vad man gör om man hoppar i säng med någon som är gift? Varför ska det vara ok? Varför kan man inte försöka vara snäll? Det är liksom så jäkla lätt att säga till den personen som uppvaktar en att hen får skilja sig först. Otroligt lätt. Ja. Även kvinnan / mannen som är singel är ett svin och praktarsel med noll empati för andra människor.

Vad har grisar med det att göra? Och om någon avviker från din definition av att vara snäll, så är det bara att ta fram träklubban?
 
Mannen får väl också stå för konsekvenserna? Varför anser du att det är ok att såra och bete sig som en sugga mot andra människor? För det är ju liksom vad man gör om man hoppar i säng med någon som är gift? Varför ska det vara ok? Varför kan man inte försöka vara snäll? Det är liksom så jäkla lätt att säga till den personen som uppvaktar en att hen får skilja sig först. Otroligt lätt. Ja. Även kvinnan / mannen som är singel är ett svin och praktarsel med noll empati för andra människor.

Jag anser att var och en måste följa sin egen väg. Ta det där jobbet (även om Stina som också sökte är arbetslös fyrabarnsmor och behöver pengarna bättre), gå på den där middagen, köpa den där bilen (som Lars hade behövt till jobbet eftersom han gjort illa benet och inte kan cykla).

Jag hoppar inte i säng med "en gift man" utan en person. Som jag tydligen (eftersom jag gör det) tycker är värd att hoppa i säng med. Han har sin egen stig att följa, sina egna misstag att göra.

Jag tänker inte göra mig till polis för hela världen och se till att personer följer den väg jag själv tycker är den rätta. Var och en är sin egen människa och gör sina egna val - vad jag än tycker om de valen.
 
Jag anser att var och en måste följa sin egen väg. Ta det där jobbet (även om Stina som också sökte är arbetslös fyrabarnsmor och behöver pengarna bättre), gå på den där middagen, köpa den där bilen (som Lars hade behövt till jobbet eftersom han gjort illa benet och inte kan cykla).

Jag hoppar inte i säng med "en gift man" utan en person. Som jag tydligen (eftersom jag gör det) tycker är värd att hoppa i säng med. Han har sin egen stig att följa, sina egna misstag att göra.

Jag tänker inte göra mig till polis för hela världen och se till att personer följer den väg jag själv tycker är den rätta. Var och en är sin egen människa och gör sina egna val - vad jag än tycker om de valen.
Man har alltid ett ansvar hur man beter sig mot andra människor. Punkt. Och ja. Jag delar inte din åsikt.
 
Man kan avstå från att ligga med gifta personer tills de gjort slut med den de lever med. Att du jämför de du ligger med partners med bilar säger väl det mesta att du inte ser dessa som människor.

Jag ser flera val jag gör, andra gör och främst hur det får effekt för andra människor. Att inte ha ett jobb innebär ju betydligt större avbräck i tillvaron än att inte ha en partner.

Jag har ett ansvar för min relation. Ingen annan har ansvar för min relation. Det är två som har ansvaret, i mitt fall jag och min partner. Väljer han att ligga med någon annan är det mitt problem. Det blir möjligen hans. Men ingen annan kan ju reparera det, så ingen annan kan förstöra det.

Återigen: var går gränsen för hur mycket en får styra upp i andras liv?
 
Jag ser flera val jag gör, andra gör och främst hur det får effekt för andra människor. Att inte ha ett jobb innebär ju betydligt större avbräck i tillvaron än att inte ha en partner.

Jag har ett ansvar för min relation. Ingen annan har ansvar för min relation. Det är två som har ansvaret, i mitt fall jag och min partner. Väljer han att ligga med någon annan är det mitt problem. Det blir möjligen hans. Men ingen annan kan ju reparera det, så ingen annan kan förstöra det.

Återigen: var går gränsen för hur mycket en får styra upp i andras liv?
Vi har inte samma gräns uppenbarligen så det spelar ingen roll vad jag skriver. Jag anser att den som ligger med en gift människa är lika mycket svin som den denna ligger med. Man är definitivt likställd denna. Bilaffärer och jobb skiter jag fullständigt att jämföra med i den frågan för jag anser inte att det är samma sak. Alls.
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 892
Senast: jemeni
·
  • Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 108
Senast: Pratsch
·
Kropp & Själ Jag börjar inse att hur mycket jag än stretar emot, så kommer jag bli tvungen att gå tillbaka och tillbringa så pass mycket tid på...
13 14 15
Svar
290
· Visningar
20 163
Senast: Kiwifrukt
·
Skola & Jobb Kommer ha MU-samtal i veckan och har en del saker jag vill ta upp. Men tycker det är svårt att formulera mig bra och få fram det jag...
Svar
1
· Visningar
1 027
Senast: _Taggis_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp