En på morgonen/förmiddagen eller någon timma efter vaknat. Andra någon gång eftermiddag/kväll när finns tid så kan njuta av koppen. Dock dricker inte kaffe, men nått sånt skulle jag göra med min favoritdryck.

Gissar frågan är ställd att man "får" bara dricka viss mängd vid gradvitet, fick lära mig av kompisen att hon fick av sköterskan begränsad dricka 2st kopp kaffe eller var det var. Så lärde mig nått nytt. Vet kommer behöva ge upp drick energidricka när dags här, kommer bli för uppenbart 😒:rofl:
 
Enkelt.
När jag är ledig: På förmiddagen efter barnskjutsning, stallsysslor och hundpromenix.
När jag jobbar: I bilen på hemvägen från jobbet kl. 07. Hoppas att det är STORA koppar bara...
 
Jag drack orimligt mycket kaffe förut och undrade varför jag mådde illa på EM och var snurrig i huvudet......
Nu dricker jag en kopp kl 10 och en kopp kl 14.
Dricker svart.

Cola Zero däremot..... olimiterat :p
 
Skulle jag få dricka te två gånger om dagen hade det definitivt varit frukost (te är i stort sett den enda dryck som är god på morgonen) och sent på kvällen.
 
Jag dricker bara kaffe på förmiddagen, men det är en jätteviktig punkt i mitt vardagsliv. Till frukost dricker jag te, då är kaffe för "starkt", te är mer läskande. Sen går jag upp och börjar jobba (jag och min man jobbar hemifrån) och kring 10 ungefär behöver jag min kaffefix. En stor sån där termosmugg med starkt kaffe och mjölk.

Dricker jag kaffe (eller annat med koffein) på eftermiddagen, får jag svårt att somna på kvällen. Så för mig är kaffet på förmiddagen nåt väldigt speciellt och mycket efterlängtat (och behövligt...).

Är jag däremot iväg nånstans, och äter lunch på Espresso House eller nåt, köper jag gärna en stor latte eller capuccino men det räknas inte till vardagligheterna.
 
Gissar frågan är ställd att man "får" bara dricka viss mängd vid gradvitet, fick lära mig av kompisen att hon fick av sköterskan begränsad dricka 2st kopp kaffe eller var det var.

Stämmer fint :D Definitionen av koppar som några efterfrågat i tråden är således två små koppar :(

Jag påverkas inte så mycket av koffein så jag "behöver" dem inte någon viss tid, däremot tycker jag väldigt mycket om kaffe och det är lite av en ritual för mig. Detsamma med vin, men det får jag ju inte dricka alls just nu. Annars älskar jag att hälla upp ett glas vin en fredag när jag lagar mat. Hellre ett glas under matlagningen och ett till middagen, än två till maten. Att få sippa på ett glas riktigt gott rödvin samtidigt som man lagar mat tillsammans är verkligen en liten ritual som jag älskar.

Så, nu när jag enbart får dricka två små kaffekoppar som dessutom blir extra viktiga när vinet inte finns med i bilden så kan jag inte prioritera dem! Jag tycker om första morgonkaffen när man kommer till jobbet och slår dig ner vid skrivbordet. Samtidigt har vi fått en riktigt bra kaffemaskin i inflyttningspresent så tanken på det där jättegoda kaffet i en termosmugg på bussen på väg till jobbet känns också sjukt mysig...
 
Stämmer fint :D Definitionen av koppar som några efterfrågat i tråden är således två små koppar :(

Jag påverkas inte så mycket av koffein så jag "behöver" dem inte någon viss tid, däremot tycker jag väldigt mycket om kaffe och det är lite av en ritual för mig. Detsamma med vin, men det får jag ju inte dricka alls just nu. Annars älskar jag att hälla upp ett glas vin en fredag när jag lagar mat. Hellre ett glas under matlagningen och ett till middagen, än två till maten. Att få sippa på ett glas riktigt gott rödvin samtidigt som man lagar mat tillsammans är verkligen en liten ritual som jag älskar.

Så, nu när jag enbart får dricka två små kaffekoppar som dessutom blir extra viktiga när vinet inte finns med i bilden så kan jag inte prioritera dem! Jag tycker om första morgonkaffen när man kommer till jobbet och slår dig ner vid skrivbordet. Samtidigt har vi fått en riktigt bra kaffemaskin i inflyttningspresent så tanken på det där jättegoda kaffet i en termosmugg på bussen på väg till jobbet känns också sjukt mysig...
Men får du inte dricka koffeinfritt då? Det gör jag ibland. T.ex Nespressos smakar exakt som vanligt kaffe
 
Om ni enbart fick dricka två koppar kaffe om dagen (eller annan valfri varm favoritdryck). När hade ni valt att dricka dem? Till frukosten? I en termos på bussen/i bilen? När ni kom till jobbet? Efter lunchen? Eftermiddagsfika?
Två koppar kaffe, en på morgonen och en på eftermiddagen kl 15.

Annan valfri varm dryck går jag inte med på att ens leka om :p det är allvarliga saker. Är totalt beroende av te och tänker dricka det över hela dagen många koppar :D

När jag fick begränsad koffeintillgång hoppade jag kaffe och gick över till vitt te som skulle ha minst koffein (då).
 
Senast ändrad:
Stämmer fint :D Definitionen av koppar som några efterfrågat i tråden är således två små koppar :(

Jag påverkas inte så mycket av koffein så jag "behöver" dem inte någon viss tid, däremot tycker jag väldigt mycket om kaffe och det är lite av en ritual för mig. Detsamma med vin, men det får jag ju inte dricka alls just nu. Annars älskar jag att hälla upp ett glas vin en fredag när jag lagar mat. Hellre ett glas under matlagningen och ett till middagen, än två till maten. Att få sippa på ett glas riktigt gott rödvin samtidigt som man lagar mat tillsammans är verkligen en liten ritual som jag älskar.

Så, nu när jag enbart får dricka två små kaffekoppar som dessutom blir extra viktiga när vinet inte finns med i bilden så kan jag inte prioritera dem! Jag tycker om första morgonkaffen när man kommer till jobbet och slår dig ner vid skrivbordet. Samtidigt har vi fått en riktigt bra kaffemaskin i inflyttningspresent så tanken på det där jättegoda kaffet i en termosmugg på bussen på väg till jobbet känns också sjukt mysig...
Men åh, det tycker jag med - att det är godast att dricka lite vin medan man lagar maten, än till maten. Till maten dricker jag helst vatten. Men att hälla upp veckans första glas riktigt gott vin medan man fixar middagen ... underbart!
 
Jag dricker oftast kaffe två gånger om dagen, men antar att min termosmugg inte skulle kvala in som tillräckligt liten.
Första muggen efter frukost och hundpromenad. Ibland tar den slut på ett par minuter, ibland räcker den i timmar.... den håller värmen helt ok som tur är.
Andra muggen oftare till eftermiddagsfika än efter lunch, men det beror mer på att jag går ut med hundarna direkt efter jag ätit och sen brukar det alltid vara nåt möte som gör att jag inte hinner fixa kaffe. Hinner jag så tar jag gärna kaffe efter den promenaden med.

Är jag ledig kan det vara allt mellan 1 och 3 muggar på en dag.
 
Jag dricker "bara" två koppar kaffe om dagen och har aldrig haft något behov av att dricka mer än så, trots att jag älskar kaffe. Gillar inte att dricka eller äta stora mängder av någonting överhuvudtaget, så jag antar att det är det som spelar in.

Jag dricker en kopp till frukost, vilket brukar bli ca 1-1,5h efter att jag vaknat så nån gång kring 9-snåret. Sedan tar jag en mellan lunch och middag, brukar bli vid 15-snåret ungefär. Det är perfekt för mig och det är sällan jag känner ett behov att dricka mer/oftare än så. Detsamma gäller på helgerna, men då kan morgonkoppen bli närmare kl 10.

Tillägg: Morgonkoppen är den godaste och viktigaste för mig, eftermiddagskoppen kan jag hoppa över ibland om inte suget infinner sig. Skulle jag prioritera ett tillfälle så skulle det alltså vara morgonen för mig.
 
327810142_1163143654568044_3143091111795379719_n.jpg
 
Stämmer fint :D Definitionen av koppar som några efterfrågat i tråden är således två små koppar :(

Jag påverkas inte så mycket av koffein så jag "behöver" dem inte någon viss tid, däremot tycker jag väldigt mycket om kaffe och det är lite av en ritual för mig. Detsamma med vin, men det får jag ju inte dricka alls just nu. Annars älskar jag att hälla upp ett glas vin en fredag när jag lagar mat. Hellre ett glas under matlagningen och ett till middagen, än två till maten. Att få sippa på ett glas riktigt gott rödvin samtidigt som man lagar mat tillsammans är verkligen en liten ritual som jag älskar.

Så, nu när jag enbart får dricka två små kaffekoppar som dessutom blir extra viktiga när vinet inte finns med i bilden så kan jag inte prioritera dem! Jag tycker om första morgonkaffen när man kommer till jobbet och slår dig ner vid skrivbordet. Samtidigt har vi fått en riktigt bra kaffemaskin i inflyttningspresent så tanken på det där jättegoda kaffet i en termosmugg på bussen på väg till jobbet känns också sjukt mysig...
Alkoholfritt?
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 933
Senast: Sel
·
Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 053
Senast: Kakis
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 394
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
223
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp