Dricker oftast två koppar om dagen, och föredrar mindre koppar framför stora muggar.
Vardagar ringer klockan 06, då dricks första till frukost och andra till förmiddagsfikat på jobbet. På helgerna äter jag frukost senare så då dricks andra koppen på em. Om jag kommer ihåg den.
 
Jag vill ha en balja te till frukost (mina muggar rymmer en halvliter); helst PGTips
Kaffe dricker jag på eftermiddagen, vill ha Arvid Nordqvists Amigas eller Reko. Men jag är inte alltid kaffesugen, det kan bli en balja te på eftermiddagen också och då blir det oftast någon av alla teblandningar i skåpen.
 
Om ni enbart fick dricka två koppar kaffe om dagen (eller annan valfri varm favoritdryck). När hade ni valt att dricka dem? Till frukosten? I en termos på bussen/i bilen? När ni kom till jobbet? Efter lunchen? Eftermiddagsfika?
Gillar inte kaffe efter lunch. Men vill gärna ha en kopp på morgonen och en på förmiddagasfikat (9-9.30). Men drack faktiskt ohemula mängder som gravid. Var ju det enda som fanns kvar som var någorlunda och det som var minst farligt att ändå fortsätta med om man läser studier i ämnet 🙄. Inget nikotin (snus) och inget vin. /inist
 
Om ni enbart fick dricka två koppar kaffe om dagen (eller annan valfri varm favoritdryck). När hade ni valt att dricka dem? Till frukosten? I en termos på bussen/i bilen? När ni kom till jobbet? Efter lunchen? Eftermiddagsfika?
Direkt på morgonen hemma.
 
Om ni enbart fick dricka två koppar kaffe om dagen (eller annan valfri varm favoritdryck). När hade ni valt att dricka dem? Till frukosten? I en termos på bussen/i bilen? När ni kom till jobbet? Efter lunchen? Eftermiddagsfika?

En kopp direkt på morgonen när jag vaknat och en på eftermiddagen. Den första för att kicka igång dagen och den andra för att hålla igång den. :D
 
Om ni enbart fick dricka två koppar kaffe om dagen (eller annan valfri varm favoritdryck). När hade ni valt att dricka dem? Till frukosten? I en termos på bussen/i bilen? När ni kom till jobbet? Efter lunchen? Eftermiddagsfika?
Morgonen! Alltid bäst då.
Båda kopparna såklart!
 
Om ni enbart fick dricka två koppar kaffe om dagen (eller annan valfri varm favoritdryck). När hade ni valt att dricka dem? Till frukosten? I en termos på bussen/i bilen? När ni kom till jobbet? Efter lunchen? Eftermiddagsfika?
När jag åt Lergigan Comp mot illamående under graviditeten så fick jag dricka 1-2 koppar kaffe per dG på sin höjd. Drack en stor, sötsliskig latte av något slag (typ Salt Karamellatte) på väg till jobbet varje morgon för att kunna stå ut med rusningstrafiken 🙃
 
Jag älskar att efter frukost dricka en kopp te och slappa i soffan en stund. Detsamma gillar jag att göra på kvällen för att varva ner (dock inte så sent att det blir svårt att sova). Mitt på dagen hinner jag inte med sådant, då har jag annat för mig.
 
Jag är den sortens person som inte kan somna om jag dricker kaffe efter lunch, så mina två hade blivit morgon och förmiddag eller morgon och direkt efter lunchen... men mest troligt morgon och förmiddag.
 
Om ni enbart fick dricka två koppar kaffe om dagen (eller annan valfri varm favoritdryck). När hade ni valt att dricka dem? Till frukosten? I en termos på bussen/i bilen? När ni kom till jobbet? Efter lunchen? Eftermiddagsfika?
Dricker inte kaffe. En kopp te till frukosten är gott, sen är jag nöjd med varm dryck 😊
 
En kopp varm choklad till frukosten och en kopp te/chai latte till kvällsmys. 👌🏻😁

Plus en red bull innan frukost då.. :angel:
Red bull innan frukost! :jawdrop: hur, hur, hur blir du inte illamående av det? Nu gillar jag inte red bull alls men bara tanken på någon energidryck på morgonen.. ja chockad jag 😅
 
Morgonen enligt mig. Nu är jag ingen stor kaffedrickare men älskar (caffe) mocka latte :D. Så så gott! Hade jag kunnat hade jag druckit en varje dag men har nu dragit ner till en i veckan :(
 
Red bull innan frukost! :jawdrop: hur, hur, hur blir du inte illamående av det? Nu gillar jag inte red bull alls men bara tanken på någon energidryck på morgonen.. ja chockad jag 😅

Jag dricker bara energidryck till frukost 😁
Dagveckorna går jag upp 05.20, dricker en Celsius i bilen på väg till jobbet vid 06, sen äter jag frukost vid 08.30.
Perfekt start på dagen 😍

Kommer aldrig förstå mig på kaffedrickare 🙄
För mig skulle det vara lika angenämt att vakna till lukten av kaffe som lukten av att hunden skitit på golvet 😂
 
Jo då! Jag har bara inte hittat något som är lika gott men kanske fåt utforska utbudet mer.

Jag fick tipset av min läkare att blanda mitt vanliga kaffe med hälften koffeinfritt. Då kan jag dricka dubbelt så, men får någorlunda liknande smak ändå. Köpte hela bönor koffeinfritt, och maler tillsammans med väldigt smakrika bönor från Balck.

Tänker att om kaffet ska vara så begränsat kan jag lägga desto mer på att det ska vara riktigt bra!
 
Här blir det ofta en kopp kaffe direkt jag kommer till jobbet, en vid förmiddagsfikat och en vid eftermiddagsfikan. Har löst det genom att ta små koppar lite svagare (vi har maskin där det går att ställa in) kaffe med mycket mjölk i. ☕

Är jag hemma är det viktigaste en kopp kaffe om vi har någon slags fikabröd, annars kan det kvitta.

Har dock pendlat lite hur sugen på kaffe jag varit under graviditeten, vissa veckor har det inte lockat alls.

En stor kopp te på kvällen i soffan innan läggdags är dock inte kompromissbart 🍵:cool:
 

Liknande trådar

Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
9 933
Senast: Sel
·
Fritid Jag tänkte att det hade varit roligt med tråd där vi kan ge varandra tips och idéer på semesterkänsla i vardagen nu under sommaren...
2
Svar
24
· Visningar
2 053
Senast: Kakis
·
Relationer I morgon ska jag träffa en person som är genomsnäll... eller nåt. Jag har träffat personen tidigare vid några tillfällen och trots...
15 16 17
Svar
323
· Visningar
19 393
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ I måndags och idag, efter en varmare dag med skinande sol (gårdagen var kyligare), så har jag reagerat på något på den lilla korta(!)...
Svar
7
· Visningar
223
Senast: Hellhound
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp