Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja definitivt de håller på med ett stort ai-projekt på jobbet. Jag är övertygad om att min tjänst kommer att ha försvunnit helt inom fem till tio år. De visningar av tester som vi fått se innebär att AI gör saker på 30 sekunder som det tar mig eller annan person i samma roll en timme att göra.
Varför skulle då arbetsgivaren vilja ha kvar människor som anställda? Finns ingen anledning alls antagligen.
Gissar på att det dröjer lite till.Jag är helt säker på det. Bara hoppas att det inte sker innan jag går i pension.
Tester med självkörande bussar pågår för fullt redan.
Tror nog AI skulle ha svårt att ta över långtradar jobbet. Undrar ju lite på hur den skulle klara svåra kurvor då den kommer att följa rådande hastighets skyltning. hantera ett besked om att utlastning/lastnig är stängd för dagen. Hur den bestämmer sig för att parkera över natt mm när man är helt beroende av om det finns plats mm.
Som mitt jobb vagnarna går nog fjärrstyras men mycket behövs mänsklig syn. Så vagnen står rätt eller t.ex inte tappar en dörr på några ton m.mJa, visst kan tågen fjärrstyras. Men vid problem med fordon/kollision eller växling är den tämligen värdelös. Det arbetet ser ju likadant ut som när järnvägen byggdes så på en bangård har jag troligtvis alltid ett jobb.
Tror du har fel, första självkörande lastbilen testades redan 2018 på allmän väg i Sverige och största bromsklossen är Sveriges och EU's lagar.Tror nog AI skulle ha svårt att ta över långtradar jobbet. Undrar ju lite på hur den skulle klara svåra kurvor då den kommer att följa rådande hastighets skyltning. hantera ett besked om att utlastning/lastnig är stängd för dagen. Hur den bestämmer sig för att parkera över natt mm när man är helt beroende av om det finns plats mm.