Bukefalos 28 år!

Kan du tänka dig att inte flyga nästa år?

Just Charles de Gaulle i Paris kräver ju extraordinär galenskap. Men jag kan mycket väl tänka mig att jag hade gjort lite fler storstadsweekends i mitt liv, om inte flygningen och flygplatshelvetena varit så astrista. Eftersom det är så alldeles för billigt att flyga.

Tur för klimatet att det åtminstone är tråkigt!
Men det handlar ju inte om att det är kul att flyga? Snarare om att det är kul att resa.
 
Men det handlar ju inte om att det är kul att flyga? Snarare om att det är kul att resa.
Ja, men jag menar att OM jag hade tyckt att det dessutom var kul att flyga, så skulle jag nig ha upplevt tex weekendresor som mycket mer lockande.

Nu tycker jag snarare att de inte är värda besväret med flyget.
 
Tja, jag tar inte flyget till Tysklad även om det är smidigare än att ta bilen, men att ta sig till USA då är flyget bra mycket snabbare än att ta bilen.
Det beror väl mer på att du är en bilmänniska än miljöhänsyn ... men vi pratar nog inte riktigt om samma sak, det handlade ju om vad ”nöjesresande” innebär. Men strunt samma, jag måste strax stänga av, ska snart lyfta.
 
Jag har inte flugit på 17 år och kommer knappast flyga nästa år heller.
Iofs beror det mest på att jag blir så stressad av att resa så vill helt enkelt inte resa.
 
Ja, men jag menar att OM jag hade tyckt att det dessutom var kul att flyga, så skulle jag nig ha upplevt tex weekendresor som mycket mer lockande.

Nu tycker jag snarare att de inte är värda besväret med flyget.
Nej, det tycker inte jag heller. Flyga är så tråkigt att jag vill vara borta längre än en weekend.
 
Japp, de är verkligen inte billiga.
Aha. Du tänker på just Espresso house?

Jag fikar jätteofta, och en sådan fika går aldrig på sådana belopp.

Men det är bara på flygplatser jag fikar på såna där trista kedjor. Jag trodde de var dyra på flygplatser pga flygplats, så att säga.
 
Aha. Du tänker på just Espresso house?

Jag fikar jätteofta, och en sådan fika går aldrig på sådana belopp.

Men det är bara på flygplatser jag fikar på såna där trista kedjor. Jag trodde de var dyra på flygplatser pga flygplats, så att säga.

Så är det också. Big Mac-index är lokalt starkt korrelerat med närhet till en säkerhetskontroll på flygplats.
 
Aha. Du tänker på just Espresso house?

Jag fikar jätteofta, och en sådan fika går aldrig på sådana belopp.

Men det är bara på flygplatser jag fikar på såna där trista kedjor. Jag trodde de var dyra på flygplatser pga flygplats, så att säga.
Ja, det är ett helt normalt pris för en fika på Espresso house
 
Aha. Du tänker på just Espresso house?

Jag fikar jätteofta, och en sådan fika går aldrig på sådana belopp.

Men det är bara på flygplatser jag fikar på såna där trista kedjor. Jag trodde de var dyra på flygplatser pga flygplats, så att säga.
För 4 veckor sen köpte jag en liten Prosecco på samma flygplats. 18,5 cl = 12€
 
Aldrig flugit, kommer inte göra heller (såvida jag inte blir tvungen av någon exceptionell anledning). Längtar inte utomlands över huvud taget och semestrar helst hemma i Sverige :)
 
Jag har flygkompenserat i många år för min syster och man. De flyger 2-4 ggr per år, långt bort. Så jag skulle inte känna nån flygskam om jag fick för mig att flyga nånstans. Kläder och mat har jag kompenserat innan det ens blev modernt.
 
Jag har slutat flyga inom Europa där det går ta tåg eller buss och redan valt bort att flyga i år och flera tidigare år. Kan inte lova att jag kommer göra likadant nästa år men jag ska utan tvekan försöka. Västvärlden måste minska sitt flygande för att vända klimatkrisen och numera tänker jag på det varje gång jag reser någonstans. "Är det nödvändigt?"

Klagomålen på att det måste flygas mindre liknar klagomålen på bensinpriser, tankar inte bensin heller. De som inte flyger tycker det är flyget som är den stora boven och de som flyger tycker det är bilarna som är det, allt för att slippa ändra sin egen livsstil. Det är alltid någon annan som ska göra något och görs det en liten uppoffring används det som ursäkt för att inte behöva göra fler eller större uppoffringar. Det var en bra sammanfattning av ursäkter i trådstarten också. Det behövs säkert att politiker gör de stora förändringarna men tills det händer kan vi alla göra vårt bästa för att sätta press och påverka på alla plan :angel: vi kan.
 
Jag har slutat flyga inom Europa där det går ta tåg eller buss och redan valt bort att flyga i år och flera tidigare år. Kan inte lova att jag kommer göra likadant nästa år men jag ska utan tvekan försöka. Västvärlden måste minska sitt flygande för att vända klimatkrisen och numera tänker jag på det varje gång jag reser någonstans. "Är det nödvändigt?"

Klagomålen på att det måste flygas mindre liknar klagomålen på bensinpriser, tankar inte bensin heller. De som inte flyger tycker det är flyget som är den stora boven och de som flyger tycker det är bilarna som är det, allt för att slippa ändra sin egen livsstil. Det är alltid någon annan som ska göra något och görs det en liten uppoffring används det som ursäkt för att inte behöva göra fler eller större uppoffringar. Det var en bra sammanfattning av ursäkter i trådstarten också. Det behövs säkert att politiker gör de stora förändringarna men tills det händer kan vi alla göra vårt bästa för att sätta press och påverka på alla plan :angel: vi kan.
Jag tror att flyget är den enskilt största klimatboven, om vi räknar utifrån vad individer gör (privat och på jobbet).

Och jag flyger en del.

Så tydligen stämmer inte dina svepande klagomål på dina medmänniskor.
 
Jag tror att flyget är den enskilt största klimatboven, om vi räknar utifrån vad individer gör (privat och på jobbet).

Och jag flyger en del.

Så tydligen stämmer inte dina svepande klagomål på dina medmänniskor.
Jag beskriver bara vad jag upplever men att det verkar stämma på många som jag diskuterat det med betyder ju inte att det stämmer på alla eller på dig.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp