Kan en få ersättning för stulen cykel av jobbet?

Stinaelin

Trådstartare
Alltså om cykeln blir stulen när en är på jobbet, kan jobbet ge ersättning då? Eller gäller det enbart olycksfall?

Googlat lite men hittar inte nån info, bara att hemförsäkringen gäller.
 
Beror på vad som ingår i jobbets försäkring. Om du just då använde den i jobbet så kanske.
Men den tillhör ju dig så då är det din hemförsäkring som ska gå in.
 
Om du använt cykeln i jobbet och den blir stolen borde du få ersättning... facket kan hjälpa dig med det( om du är med i facket)... Har din privata cykel (ej använd i tjänsten) blivit stulen så är det din hemförsäkring som täcker stölden...
 
Jag misstänker att det inte gör det. Men eftersom olyckor under resor till och från jobbet täcks av jobbets olycksfallsförsäkring tänkte jag att kanske...
 
Jag misstänker att det inte gör det. Men eftersom olyckor under resor till och från jobbet täcks av jobbets olycksfallsförsäkring tänkte jag att kanske...
Brukar vara endast personskada. Ens mobil som går sönder i en cykelolycka på väg till jobbet omfattas inte, men dina personskador från olyckan gör. Men kolla med ditt jobb för säkerhets skull :)
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 922
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag har googlat mig blå, men hittar bara svar på motsatt situation, alltså vad som händer om enskild egendom används för en investering...
Svar
6
· Visningar
879
Senast: Smulu
·
Träning Ni som har två eller fler hästar och ”vanligt” jobb/familj, hur lägger ni upp aktiveringen av hästarna? Har ni några smarta idéer/tips...
Svar
12
· Visningar
1 243
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 975
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp