Kan jag få ett nytt badrum?

Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

*svar till alla*

Hmmpff. Alltså blir det svårare. Får försöka snacka till mig emaljfärg! Det får allt dem betala. Vit fog och emaljfärg! Blir nog bra!

Googlade lite och läste om fogfärg. Någon som har erfarenhet av det?
Eller skall man försöka hacka ut fogen och foga om? :crazy:
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Rengör fogen ordentligt istället och bestäm er efter det. Många gånger så blir fogen ganska bra efter lite rengöring.
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Något tips på mirakelknep eller medel till fogar? :D

*Jag vet ju vad min tandboste kommer gå till :crazy::angel: *
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Vi bor med orginalbadrum från 1960 i vårt hus (rostbrunt som vi gillar ;)).

I duschen var fogarna extremt bruna och smutsiga, de har blivit som nya med hjälp av MYCKET nötande med Kalkosan (som finns i dagligvaruhandeln).
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Det finns ett medel som är som typ en bred penna som man drar över fogarna, det ska vara bra vad jag har hört.
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Skulle det inte kunna vara fogfärg? :) (eller även kallad fogfinish?)

Tror det blir bäst med att rengöra allt noga och sen måla fogarna. Detta lär bli ett ordentligt projekt :o
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Tror att det var Lupin här på Buke som rengjorde sitt badrum med Cillit Bang för ett tag sedan och blev jättenöjd. Tror även att hon skickade in foton på före/efter. Använd sökfunktionen så kanske du hittar tråden.
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Du skrev att toalettstolen är missfärgad. Så här står det på sidan för Rent Hus:

Få bort kalk i toalettstolen

Häll en burk eller flaska med Coca Cola över kalkbeläggningarna i din toalett. Låt det verka i en timme. Skrubba och spola sedan noga.

Den aktiva ingrediensen i Coca Cola är fosforsyra, det är den som gör att kalket löses upp. Polera gärna din toalett med bilpolish efteråt, det ger en blank och lättstädad yta.
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Jag tycker den där färgen var häftig!
Ta ett snack med hyresvärden om detta med borrade hål i badrummet, det borde den avgående hyresgästen åka på att fixa.
Nu är ju det där badrummet så gammalt att fuktspärrar förmodligen inte var uppfunna, men vattenskador blir det ju lättare om det är en massa hål.
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Jag tycker den där färgen var häftig!

Jag också! Helskön!

Och det där med Coca-Cola funkar för övrigt hur bra som helst. Bilpolish var ett bra tips, jag har en sotlucka i badrummet som gärna öppnar sig och därför är kaklet på väggarna konstant lite småtråkigt, jag ska försöka med bilpolish där!
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Smaken är som baken! Delad! :idea::angel:

Asså, jag tror det kan bli snyggt om fogarna blir vita igen! Har en flaska coca cola i lägenheten, så får göra ett litet test på fogarna+badkaret+toan.

Ska tänka på det med hålet i kaklen. Dom har verkligen gått bananas med skruvandet ovanför vasken. Allt ifrån en extra hylla, tandborsthållare, tvålkopp och något okänt som vi tror va till löstränderna..

Inte ens plugg har används.. Tacka gudarna att de har satt det i fogen i allafall.. Hur skyddar jag dessa hålen bäst? Köra in lite silicon? Hålen är ganska djupa.


393864_10150538645534277_729664276_8321660_465069004_n.jpg


I mellan skåpet och vasken är det som värst. Syns inte på avstånd, men, hemska fula hål :crazy:


Uppföljning kommer! Striden mot äcklig fog fortsätter. :devil:
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Jag köpte Cillit Bangs nya skum. Och det var skitbra på smutsen i badkaren och på kalkprickarna som blir på kaklet i duschen. Kanon!!
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Puttar tråden och berättar att fogfärg icke vill fastna. Iallafall inte biltemas...
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Provade först på några rutor otvättat (var så nyfiken!), men det höll inte.

Så jag skurade med diskmedel och kalkosan innan jag provade andra gången. Torkade/skurade noga efteråt och lät det torka i 3 dagar innan jag målade på. Provade låta färgen torka några dagar, men nix.

Så det var bara att skura om med Vim och kalkosan igen så skitet försvann, vilket ledde till att det börja droppa ner vatten ner till grannen... :cry:
 
Senast ändrad:
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Provade först på några rutor otvättat (var så nyfiken!), men det höll inte.

Så jag skurade med diskmedel och kalkosan innan jag provade andra gången. Torkade/skurade noga efteråt och lät det torka i 3 dagar innan jag målade på. Provade låta färgen torka några dagar, men nix.

Så det var bara att skura om med Vim och kalkosan igen så skitet försvann, vilket ledde till att det börja droppa ner vatten ner till grannen... :cry:

Ok drygt...

Kanske blir ett nytt badrum ändå om det är vattenläcka ;)
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Haha! Jao kanske! :D

Dock kommer ångesten, kan vi bli utsatta för hyreshöjning om de måste renovera badrummet? Är det fukta i golvet eller var det nu kan vara så är det ju inte vårt fel? :o Och vi borde inte bli utsatta?
 

Liknande trådar

Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
10 616
Senast: Daff
·
Hemmet Nu har vi bott i vårat hus drygt 1,5 år och allt eftersom har vi bytt ut 80-tals mattor och tapeter mot nytt och fräscht. Nu står nästa...
2
Svar
25
· Visningar
4 184
Senast: Scata
·
Hemmet Ni kanske minns mina trådar om hur badrummet blev översvämnat, hur jag hatade det turkos-melerade kaklet och hur vattnet lyckades rinna...
Svar
9
· Visningar
3 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp