Kan jag få ett nytt badrum?

Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

kl

Jag är inte helt säker nu,men jag tror att man kan måla kakel. Skulle det kanske vara en ide för att få bort just det turkosa utan att kakla om?

Tror dock att det kräver att man förarbetar de gamla kakelplattorna först så att den nya färgen (specialfärg till just kakel) man målar med fäster ordentligt.

Googla runt lite på det så kanske du hittar något:)(jag googlade bara "måla kakel i badrum" och läste rubrikerna som kom upp).
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Jag har faktiskt funderat starkt på det! Har googlat lite sådär fram och tillbaka! :D Har massa häftgrund kvar sen jag målade mina köksluckor så.

Ska måla kaklet i köket, så får se/utgå efter det. Blir det bra ska jag nog överväga att måla kaklet i badrummet. Dock är det tråkiga att häftgrund måste härda i 24h. Och jag lär behöva ha två lager häftgrund. + Två lager akryl (har för mig att det hette så!) alt. "kakelfärg" = > 4 dagars torktid. :o

Måste nog prata med min hyresvärd om jag får måla det med. :o Men, de borde ju vara tacksamma att jag vill måla det skitkaklet.. :angel:
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Mög, och där kom jag på att jag inte kan måla. Pga elementet i badrummet sitter otroligt nära väggen och går inte plocka ner. :mad:
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Kanske lika bra att vänta med åtgärder, ska de ändå göra om badrummet på sikt är det ju trist att lagt pengar och tid på något som ska rivas.
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Om de nu kommer göra det. :crazy: Men man tycker ju att det borde vara dags snart!
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Jag skulle låta bli att mixtra och fixa själv. Eftersom det droppar ner till grannen så är det ju något stort fel och behöver renoveras ordentligt.
Har Hyresgästföreningen varit där än? Kommunens miljö- och hälsa kan göra fuktmätning om inte HGF gör det.
 
Sv: Kan jag få ett nytt badrum?

Har inte varit kontakt med HGF än. Fick äntligen tid den 14: de, så att rörmockaren kommer hit ev. tillsammans med någon besiktningsman. Tänkte kontakta dem ifall de inte gör någon fuktmätning! Vi får se efter den 14: de!
 

Liknande trådar

Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
10 612
Senast: Daff
·
Hemmet Nu har vi bott i vårat hus drygt 1,5 år och allt eftersom har vi bytt ut 80-tals mattor och tapeter mot nytt och fräscht. Nu står nästa...
2
Svar
25
· Visningar
4 184
Senast: Scata
·
Hemmet Ni kanske minns mina trådar om hur badrummet blev översvämnat, hur jag hatade det turkos-melerade kaklet och hur vattnet lyckades rinna...
Svar
9
· Visningar
3 786

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp