Bukefalos 28 år!

Kan man göra något ?

Sv: Kan man göra något ?

:bow::bow: Jenny... ett par mycket nyanserade inlagg.

//fran en tant som ar gammal pa riktigt om inte allt for lange//
 
Sv: Kan man göra något ?

Själv tycker jag att det är oerhört tragiskt att så många försvarar denna hundägare och anser att hon sköter om sin hund på ett ypperligt sätt. Du bara inte SER det.

Annars är det massa skrik och gap om hur mycket hundar måste motioneras och tränas. (Jag är själv en sådan som aldrig har haft och aldrig kommer att skaffa hund om jag inte har förutsättning att ge många timmars aktivitet per dag) Men nu duger det hux flux med att pinka utanför portenm *hmpf* säger jag bara.

Var finns inläggen där det står ett "ypperligt sätt"?

Jag har läst alla, tror jag, men inte funnit något sådant.
Däremot så verkar det vara uppdelat mellan:
- djurplågeri och total misskötsel.
- en viss förståelse för damens ålder samt hundens otillgodosedda behov.

Vad tror du är ett bra tillvägagångsätt för att lösa situationen?
Hur skulle du agerat? *nyfiken*

/J.
 
Sv: Kan man göra något ?

Varken jag eller någon annan har påstått att hunden sköts perfekt. Det verkar vara tydligt att tanten har problem med sin hund. Hunden kanske också far illa, men det går inte att uttyda i det ts skriver om.

Jag påpekar bara att de saker som ts skriver om 1) i mina ögon är helt ok i viss mängd (tex rasta utanför dörren) och 2) inte säger så mycket om hur hunden har det resten av dagen. Man ska inte gå på enbart rykten.
Jag har rekommenderat ts att erbjuda hjälp men det var inte alls aktuellt tydligen.
 
Sv: Kan man göra något ?

Jag ser narmast att flera har forsokt nyansera debatten lite och papekat att ingen, inclusive whoeverstartedthis, faktiskt vet exact vad som pagar. De som "forsvarat" har ju ocksa foreslagit att hon ska anmalas for att ge henne den hjalp hon ser ut att behova... Vad ar problemet med det?
 
Sv: Kan man göra något ?

Hmm, jag förtalar inte. Det är sant det jag skriver..MEN, man kan ibland inte uttrycka sig lika i ord som med skrift. Skrivet ord måste man försvara och upprepa om, och om igen...
 
Sv: Kan man göra något ?

UPPDATERING:

Många åsikter och att jag är dum i huvet..typ.

Ska ni ha senaste ? Tanten orkar inte hålla hunden. Den slet sig nu i veckan. Jodå, jag såg henne från MITT FÖNSTER.

Hennes nya rastning: Sätt hunden med låångt koppel direkt utanför porten..så hunden nätt och jämnt kan kisssa och bajsa I rabatten.
 
Sv: Kan man göra något ?

Jag går inte på rykten...har du läst jag känner en granne samt hundälskare i samma uppgång ???????????????
 
Sv: Kan man göra något ?

Låter som att alla bara e emot dig....du bad ju faktiskt om hjälp.
Du skriver ju att du har anmält så jag fattar inte varför alla hackar på dig.
Hade det vatt jag hade jag nog oxå frågat om råd, det e inte lätt det här..

Hoppas allt löser sig iaf. :)
 
Sv: Kan man göra något ?

KL

Tjena gnällisar samt en del snällisar!

Nu är det så här att en annan han före med anmälan. En äldre tant i huset mitt emot. Så hunden får åtminstone komma ut fler gånger än 2 per dygn, och inte bara utanför porten. FAST hon gapar rätt mycket på han. Men har kommit på att man kan hålla hunden bättre om man drar kopplet runt midjan på han..typ som en strypsele. Det är säkert ok i vissa lägen OM man kan hantera det...vilket hon inte kan. Men hunden får gå lite längre nu. Jippi....:crazy:
 
Sv: Kan man göra något ?

Äh, så här är det på öppna forum. Lite skit, lite gnäll, ibland beröm....fast mest skit. Tack för stödet ;)
 
Sv: Kan man göra något ?

Kanske borde någon tipsa sonen om att hans mamma kan skadas allvarligt då hon inte klarar av hunden han gav henne. En anonym lapp med adress till ett Hund/katthem i sonens brevlåda om det nu inte går att prata direkt. Ingen kan må bra av situationen.
 
Sv: Kan man göra något ?

Sonen är INTE snäll mot den hunden. Han bryr sig inte. Jag har sett sonen rasta hunden och jag har pratat med folk som känner den familjen.

*innann alla börjar gnälla..jag gick med barnvagn och såg sonen över gatan hur han smällde till hunden på nosen för att hunden var GLAD, dvs hoppa skutta*

Tanten jag känner säger att han brukar sparka till han om han blir för stissig....
 
Senast ändrad:
Sv: Kan man göra något ?

Men anmäl dom då om du tycker att dom missköter hunden.
 
Sv: Kan man göra något ?

Rent spontant skulle kankse det bästa vara att någon hjälpte tanten att omplacera hunden.
Om det är som du skriver så verkar ju varken hunden eller matten speciellt lyckliga över situationen.
Kan du inte närma dig henne på något bra sätt så ni kan prata lite om ditten och datten?
Hon kanske skulle vilja ha hjälp att omplacera jycken om man sår ett litet frö sas.
Tanten skulle nog bli en gladare hundägare om hon fick en mindre hund som inte har lika stort aktiveringsbehov och någon som inte drar ikull henne på promenad typ.

Lycka till iaf.
 
Sv: Kan man göra något ?

Skulle du kunna tänka dig att erbjuda dig att gå ut en sväng med hunden? Skulle du ha tid/lust med det? Då skulle du få en uppfattning om hur hunden är och tanten skulle se dig som en bundsförvant och kanske till och med lyssna på dig och dina råd.
Har själv haft en granne med en Pyrenee´ som fick komma utanför dörren och kissa 2 gånger om dan, resten av tiden låg den mest ensam i lägenheten. Tjejjen försökte till slut omplacera hunden - men då matvägrade den tills de nya ägarna blev skraja och lämnade tillbaka tiken... Vet faktiskt inte hur det gick sen eftersom jag flyttade. Jag var yngre och fegare då, idag hade jag själv erbjudit mig att gå ut med hunden eftersom jag faktiskt hade tid...
 

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 727
Senast: Kraxa
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 868
Senast: Snurrfian
·
Hundträning Hej. Jag har en hund på 9 månader. Enda problemet med hunden är att den inte kan möta varken människor eller hundar. Han drar och gör...
2 3
Svar
43
· Visningar
8 762
Senast: Gruvan
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 130
Senast: Castellini
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp