Kan man se genom näsan?

Jag har en vän som när vi var små hävdade att hon kunde andas med ögonen! Jag tyckte det var jättehäftigt och ville också kunna. Blev brutalt besviken när jag insåg att jag inte fick nån luft när jag höll för mun och näsa, hur öppna mina ögon än var. :(
:laugh: :laugh:
 
Jag har en vän som när vi var små hävdade att hon kunde andas med ögonen! Jag tyckte det var jättehäftigt och ville också kunna. Blev brutalt besviken när jag insåg att jag inte fick nån luft när jag höll för mun och näsa, hur öppna mina ögon än var. :(
Jag hade en vän som faktiskt kunde pressa snor ur ögonen (förmodligen beroende på den där kanalen som nämndes tidigare), sjukt äckligt faktiskt.
 
Jag är säker på att möjligheten att använda näsan som synorgan ökar hundrafaldigt om man tar på sig en foliehatt som stänger ute alla distraherande signaler.

Skämt åsido kan man "se" genom näsan på två sätt:
A) näsan uppfattas som genomskinlig genom att ögonen kompenserar för varandra
B) dofter framkallar minnesbilder.
 

Liknande trådar

Kultur Jag tittar inte på Mello utan lägger allt krut på ESC. Men jag HAR förstås tittat på Mello tidigare och har synpunkter om alla de åren -...
2
Svar
25
· Visningar
793
Senast: Lingon
·
L
  • Låst
Relationer Jag vill bara veta OM nån har gått genom nånting som var så extremt jobbigt så ni inte trodde att ni skulle klara det men att ni ändå...
5 6 7
Svar
127
· Visningar
6 636
Senast: Gunnar
·
Samhälle Jag får hem brev minst en gång om året från den optikerkedja jag var hos sist att det är dags för synundersökning. Men det är ju lite...
2 3
Svar
46
· Visningar
2 918
Senast: MiniLi
·
Kropp & Själ Jag är inne på 5:e (minst...) Covid-dagen nu och mår sådär - värst av allt är nästäppan. Jag kan alltså inte andas alls genom näsan. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
1 418
Senast: skogaliten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp