Kanar med baken i marken, varför???

P

poska

Nu har det gått 7 månader och problemet fortsätter....
Ibörjan trodde vi ju alla att det var analsäcksinflamation. Operation gjordes men ingen skillnad, en operation till och dom hittar inget fel. Förutom att han har en ovanligt tjock tarm detta har dom aldrig varit med om. Nu efter 7 månader är problemet det samma som när vi börja men matte har blivit 10.000kr fattigare om inte mer, men jag skulle göra allt för min golden!!! :love:
Finns det någon som har råkat ut för samma problem som min hund?
:(
 
Min svägerskas hund gör så och då är hon bajsnödig, det slår aldrig fel utan att hunden bajsar om hon går på promenad med den när den börjar kana!!!
 
har ni avmaskat hoonm?
Det kan annrs vara ett tecken på mask.
Våran förra terrier gjrode så och det var hans njurar som spöka
 
Ja dettrodde vi aldra först att det var men tyvärr var det inte så enkelt. Han bajsar helt normalt. När han är som värst så sätter han sig var 5e meter ungefär. Jobbigt att gå ut och gå då. Även när man leker med honom kastar pinne så gör han så, så jag tror inte det är en ovana heller.
Han är avmaskad med dubbel dos mot alla maskar för det var det andra vi tänkte på när han började.....
Han blir ju bättre och sämre i perioder så vi får vell kämpa vidare!
 
Ja svägerskans hund bjasar också helt normalt det är bara det att när det är dags att göra ifrån sig börjar hon kana... Hmmm tråkigt att det är så intensivt för din hund, kanske har han bara lagt sig till med en ovana?? du verkar ju ha kollat det mesta!! Eller så kanske han har klåda runt öppningen och skulle behöva smörjas med nån mjukgörande salva ibland (svårt att få dom att inte slicka bort salvan bara), men det kanske känns som att det vore en för enkel lösning på problemet...
Lycka till i alla fall!!
 
Min ena tik gjorde ofta så för ca två år sen och då var det fulla analsäckar men de var inte inflamerade. Hon spolades och hon slutade med detta.
Efter några månader gjorde hon så igen. Bara ett par gånger och har sen dess bara gjort det någon gång då och då. Hon verkar inte vara besvärad av det. Kollade in bajsen vid ett tillfälle och upptäckte långa grässtrån i bajsen. Kanske ett samband eller bara en slump, men de gånger hon kanar har hon haft gräs i bajsen.
 

Liknande trådar

Katthälsa Nu behöver jag alla tassar, tummar och tår för lille Skrutt. Vi åkte in akut i morse med vad jag trodde var en förstoppning. Han har...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
17 692
Senast: Mia_R
·
Övr. Hund Har skrivit en tråd innan om detta, men måste skriva igen. För drygt en vecka sen fick min hund somna in.. hon skulle fylla 12 i...
Svar
11
· Visningar
4 642
Senast: fejko
·
L
  • Artikel
Dagbok Dethär är om den andra stora äckel händelsen som har hänt för mig. Och dethär är som jag skulle försöka skriva det jag kan och kommer...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
6 747
Senast: LiviaFilippa
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 088

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp