Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Här ett förslag:

Hej,

Det här är inte lätt för mig att skriva. Men jag behöver din hjälp.

Det är så att jag har en beroendesjukdom, alkoholmissbruk som jag behöver få hjälp med. Jag hoppas vi snarast kan ha ett möte om vilken form av rehabilitering som kan komma på fråga.

Jag vill betona att jag trivs utmärkt med mina arbetsuppgifter och inom företaget och uppskattar den goda trivseln.

Med vänlig hälsning,

Pepp"
 
Nu har jag mailat min arbetsledare tack vare @cambodia

" Det här är inte lätt för mig att skriva. Men jag behöver din hjälp.

Det är så att jag har en beroendesjukdom, alkoholmissbruk som jag behöver få hjälp med.
Jag hoppas vi snarast kan ha ett möte om vilken form av rehabilitering som kan komma på fråga.

Jag vill betona att jag trivs utmärkt med mina arbetsuppgifter och inom företaget och uppskattar den goda trivseln.

Detta påverkar dock inte min förmåga att sköta mitt arbete."
 
Nu har jag mailat min arbetsledare tack vare @cambodia

" Det här är inte lätt för mig att skriva. Men jag behöver din hjälp.

Det är så att jag har en beroendesjukdom, alkoholmissbruk som jag behöver få hjälp med.
Jag hoppas vi snarast kan ha ett möte om vilken form av rehabilitering som kan komma på fråga.

Jag vill betona att jag trivs utmärkt med mina arbetsuppgifter och inom företaget och uppskattar den goda trivseln.

Detta påverkar dock inte min förmåga att sköta mitt arbete."
:o Tack, men jag tror inte jag är rätt person som är taggad?

Bra gjort för övrigt 💪❤️
 
Senast ändrad:
Nu har jag mailat min arbetsledare tack vare @cambodia

" Det här är inte lätt för mig att skriva. Men jag behöver din hjälp.

Det är så att jag har en beroendesjukdom, alkoholmissbruk som jag behöver få hjälp med.
Jag hoppas vi snarast kan ha ett möte om vilken form av rehabilitering som kan komma på fråga.

Jag vill betona att jag trivs utmärkt med mina arbetsuppgifter och inom företaget och uppskattar den goda trivseln.

Detta påverkar dock inte min förmåga att sköta mitt arbete."
Hurra, så bra gjort! :banana:

Heja, heja!

Arbetsgivaren har ett stort ansvar för att hjälpa dig med missbruket, vilket du säkert vet redan. Det är en lagstadgad skyldighet.

Alla här hejar på dig!
 
S plockade upp mig.
Jag började gråta redan i bilen... mötet kändes bra, men grät mig igenom allt .
Ska nog gå imorgon också.

Ska försöka ringa min arbetsledare imorgon med, öppenvården.
Tar emot extremt mycket dock.
Jag är så klart ledsen över att du mår så dåligt! Men också SÅ glad att du sökt hjälp både via S, AA och nu jobbet. Du är värd att må bra och det känns som det blir mindre lätt för dig att förtränga eller fly från ditt mående nu när du ärligt har kontaktat flera för hjälp.
Jag hoppas du vågar ta emot hjälpen och får må bra! Du verkar vara en så fin person och förtjänar att må därefter! ❤️
 
:o Tack, men jag tror inte jag är rätt person som är taggad?

Bra gjort för övrigt 💪❤️

Ja, my bad! Det var ju @Motacilla
Hon har svarat nu, det känns bra, men extremt jobbigt 🙃
Screenshot_20210927-073105_Gmail.jpg
 
Tack, ja det hoppas jag med.
Orkar inte riktigt ha det såhär längre...

Skönt att ha nått den punkten, gissar jag.

Och blir du erbjuden en behandlingsperiod borta, ska du absolut tacka ja. Det är en fantastisk chans att jobba med sig själv. Har en vän som för något år sedan gick en månad på Nämndemansgården (efter att han en morgon gått in till Företagshälsan och bett om hjälp). Vände hela hans liv. Han är idag så oerhört tacksam att han fick chansen att göra den resan på det sättet.
 
Skönt att ha nått den punkten, gissar jag.

Och blir du erbjuden en behandlingsperiod borta, ska du absolut tacka ja. Det är en fantastisk chans att jobba med sig själv. Har en vän som för något år sedan gick en månad på Nämndemansgården (efter att han en morgon gått in till Företagshälsan och bett om hjälp). Vände hela hans liv. Han är idag så oerhört tacksam att han fick chansen att göra den resan på det sättet.

Kommer inte tacka ja till att åka iväg. Kan inte vara utan min hund såpass länge.
Så jag hoppas att jag kan få bra stöd och samtal här i stan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp