Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Även jag hejar på dig @pepp . Kanske inte gör så mycket med en främling som säger så, men vill ändå att du ska veta.
Toppen att du fick iväg mailet till din chef och fick snabbt och bra svar. Hoppas du får bra hjälp nu :heart .

Det hjälper mycket :heart mina kollegor hjälper också extremt mycket.
Mitt jobb är en sån stor del att jag faktiskt går runt...

Har inte hört något från henne än. Men hoppas på slutet av veckan, annars får jag kontakta henne igen 😊
 
Jag tycker du är så stark som bett om hjälp.

Du skrev tidigare att det känns som ett misslyckande men det är inte ett misslyckande att ha en sjukdom. Jag heja på dig och håller tummarna för att du får hjälp att ta dig igenom det här.
 
Även här en främling som följt dina våndor och tappra försök på egen hand och som är grymt stolt över att du fick iväg det där mailet till jobbet. 🧡 Nu hoppas och tror jag du kommer få bra hjälp och var inte rädd för att ta emot den. Du har tagit det största steget. 👣
 
S skrev idag och frågade "Hur går det tuffing"
Känner mig allt annat än tuff.

Men han skrev mycket klokt, som jag känner igen mig i!
Screenshot_20210930-191747_Instagram.jpg
 
Jag hejjar på dig med, @pepp ! :heart

Och slänger med ett litet tipps från min kompis som jobbar med olika typer av beroenden: Når det blir svårt, så försök att bara ta en dag i taget. Bestäm dig för att du ska klara av denna ena dagen, just i dag ska du klara att hålla dig nykter. Då blir det lite mera hanterbart, än om du tänker "aldrig mera dricka". Så fokusera på enbart här och nu istället. Och upprepa till dig själv "inte i dag".
(Alternativt "Not today" om du är en Game of Thrones fan som jag.... :angel:)
 
Jag hejjar på dig med, @pepp ! :heart

Och slänger med ett litet tipps från min kompis som jobbar med olika typer av beroenden: Når det blir svårt, så försök att bara ta en dag i taget. Bestäm dig för att du ska klara av denna ena dagen, just i dag ska du klara att hålla dig nykter. Då blir det lite mera hanterbart, än om du tänker "aldrig mera dricka". Så fokusera på enbart här och nu istället. Och upprepa till dig själv "inte i dag".
(Alternativt "Not today" om du är en Game of Thrones fan som jag.... :angel:)

Eller ännu mindre bitar. En minut klarar man, och så en till. Sen en kvart och en timme och en eftermiddag och… ☺️

@pepp - du är fantastisk som bett om hjälp. Det är det största och ibland svåraste steget. Heja dig 🌻
 
Kommer inte tacka ja till att åka iväg. Kan inte vara utan min hund såpass länge.
Så jag hoppas att jag kan få bra stöd och samtal här i stan.
Det finns vissa ställen jag känner till där man kan få ta med sig hunden, de jag känner till är dock lite dyrare, det beror nog en del på vad som är upphandlat av företagshälsovården.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp