Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Oj, haha. Blev lite fel.
Nä, dom har ingen problematik med alkohol. Dom dricker till fest, med måtta och inte ensamma :)
Vad du vet, vill säga.
Min erfarenhet är att personer som inte kan tänka sig att stötta dig genom att själva avstå från drickat under en utekväll tillsammans när de vet att du har aktiva problem du kämpar mycket med med sällan har ett friktionsfritt förhållande till spriten själva. Det naturliga hade varit "Hur är det pepp, jag vet att det här kan vara en trigger nör man är nynykter så jag är nykter idag jag med". Det är stor skillnad på någon som är stark i sin nykterhet och inte har några problem med att det dricks omkring dem och någon som kömpar som du gör nu.
 
Vad du vet, vill säga.
Min erfarenhet är att personer som inte kan tänka sig att stötta dig genom att själva avstå från drickat under en utekväll tillsammans när de vet att du har aktiva problem du kämpar mycket med med sällan har ett friktionsfritt förhållande till spriten själva. Det naturliga hade varit "Hur är det pepp, jag vet att det här kan vara en trigger nör man är nynykter så jag är nykter idag jag med". Det är stor skillnad på någon som är stark i sin nykterhet och inte har några problem med att det dricks omkring dem och någon som kömpar som du gör nu.
Ja det känns ju lite konstigt att ens tänka sig att dricka alkohol i sällskap med någon som vill sluta dricka/nån som nyss slutat dricka.

Det mest naturliga i en sådan situation är (väl) att göra saker där alkohol inte ens är ett alternativ.
 
Åh vad jobbigt du har det, känner igen mig i så mycket!

Vill mest bara slå ett slag för att ta emot hjälp, jag har själv tagit mig ur ett grovt narkotikaberoende men har behövt MASSOR med hjälp! Hade utan tvekan varit död om jag inte tagit emot hjälp.
Vill du prata med en som har stor erfarenhet av beroende så skriver jag gärna!
 
Det finns vissa ställen jag känner till där man kan få ta med sig hunden, de jag känner till är dock lite dyrare, det beror nog en del på vad som är upphandlat av företagshälsovården.

Ja jag hoppas fortfarande att detta inte är ett alternativ. Vill kunna fortsätta jobba bl.a!
Men vi får se nästa vecka 😊
 
Ja jag hoppas fortfarande att detta inte är ett alternativ. Vill kunna fortsätta jobba bl.a!
Men vi får se nästa vecka 😊

Det kan finnas öppenvårdsprogram som är minst lika värda ett försök. Internatbehandling är bra för många men inte för alla (t ex är internat ofta 28 dagar plus förhoppningsvis eftervård, medan ett öppenvårdsprogram pågår under ett år eller så, ofta en halvdag i veckan). För vissa funkar det mer kontinuerliga bättre än det mer intensiva programmet - men vissa som verkligen behöver bryta ett mönster kan vinna massor på en internetbehandling.

Jag är säker på att ni kommer att hitta rätt grej för just dig 💛
 
Har följt din kamp i det tysta och tycker du är så modig och stark. Hoppas verkligen att du kan få bra hjälp ❤❤❤
 
Kan du åka iväg och hitta på nåt? Tänker att det kanske är värst om du sitter hemma 🙂

Typ sova hos dina föräldrar eller dra till något skogsområde och vandra 🙂

Ska till mina föräldrar på middag, och sen hem. Får hem vovven och det regnar, så promenad är dessvärre uteslutet :/

Har köpt godis, chips och dipp iallafall. Får stanna hos mina föräldrar tills dess att systemet hinner stänga tänker jag.
 
Ska till mina föräldrar på middag, och sen hem. Får hem vovven och det regnar, så promenad är dessvärre uteslutet :/

Har köpt godis, chips och dipp iallafall. Får stanna hos mina föräldrar tills dess att systemet hinner stänga tänker jag.
Vill han inte promenera i regn? 😁

Min storpudel bryr sig typ 0 om regn så kan aldrig skylla på henne när jag vill stanna inne pga regnet men tycker det har varit väldigt jobbigt de gånger hon inte har kunnat gå promenader pga skada och man blir fast inomhus.

Låter klokt att stanna hos dina föräldrar tills det är stängt på bolaget. Har du några andra planer för helgen? Här är det ju också skitväder men ska hälsa på mina syrra med familj så vi ska nog pyssla inne mest och kanske ta lite kortare promenader. Längtar efter riktigt höstpromenad i sol men just nu känns det långt borta.
 
Det är så jäkla svårt.
Hela min kropp skriker nej, jag är less. Min hjärna tänker vin, vin, mera viiiin.
:meh:
Just de tillfällena ska man hitta strategier för som du gjort nu, så du byter spår i tanken och gör något annat än att bara sitta och tänka på vin. Allt som fungerar är bra :) På KBT pratade min terapeut också om att rida ut den värsta toppen, så när det känns outhärdligt ta det en minut i taget och hålla emot. Ibland känns det lättare efter bara en kvart, och genom att skapa vanan att gå emot suget blir det för var dag lättare att stå emot.

Kämpa på! Jag är så glad att du vågar tala om för folk och är superstolt att du vågade kontakta din arbetsledare. Det vågade aldrig jag kan jag säga. Hejja dig!
 
Vill han inte promenera i regn? 😁

Min storpudel bryr sig typ 0 om regn så kan aldrig skylla på henne när jag vill stanna inne pga regnet men tycker det har varit väldigt jobbigt de gånger hon inte har kunnat gå promenader pga skada och man blir fast inomhus.

Låter klokt att stanna hos dina föräldrar tills det är stängt på bolaget. Har du några andra planer för helgen? Här är det ju också skitväder men ska hälsa på mina syrra med familj så vi ska nog pyssla inne mest och kanske ta lite kortare promenader. Längtar efter riktigt höstpromenad i sol men just nu känns det långt borta.

Får knappt ut han på våra korta kissrundor 😂 det är hopplöst. Jag tycker det är skönt att gå i regn!

Imorgon ska jag till min bästis och ha myskväll, så den kvällen är räddad åtminstone 😊
Det låter som att du kommer få en mysig helg!
 
Även om det känns totalt omöjligt så tror jag ändå att det i längden skulle löna sig att berätta för dina föräldrar.

Är det kanske så att du inte vill berätta för dem eftersom du är rädd för att misslyckas och orsaka besvikelse? Jag tror att du har större chans att lyckas om de vet om allt.
 
Även om det känns totalt omöjligt så tror jag ändå att det i längden skulle löna sig att berätta för dina föräldrar.

Är det kanske så att du inte vill berätta för dem eftersom du är rädd för att misslyckas och orsaka besvikelse? Jag tror att du har större chans att lyckas om de vet om allt.

Nä jag vet, och jag har funderat mer på det. Men inte idag, är inte redo.
Besvikelsen hos mamma är nog värst, plus att hon ofta agerar med ilska, tyvärr.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp