Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Tar och beklagar mig lite i min egna tråd :D jag har fått stressmunsår för att det är så jäkla mycket att göra på jobbet.

Det är andra veckan med övertid, en vecka kvar.

Jag håller på lära upp vikarien i posten vilket gör att jag inte hinner med mitt vanliga städ... plus att vaktmästaren har semester så jag hoppar in för honom, idag har jag fått riva bort emballaget från denna hög bland annat 🙃

Har kommit fram till att jag inte är stresstålig för 5 öre 😂
20220706_104752.jpg
 
Jaa, det kanske kommer med åren annars tänker jag. Sen är det egentligen inte hela världen, det sitter ju mycket i mitt huvud att jag känner mig "dum" som inte delar.
Så länge som du tycker att mötena är givande ändå, så är det ju helt ok. Sen kan det ju vara svårt att vara den som bryter mot det övriga tänkandet, dvs har en åsikt som går på tvärs mot vad majoriteten av de som pratar tycker.
 
Tar och beklagar mig lite i min egna tråd :D jag har fått stressmunsår för att det är så jäkla mycket att göra på jobbet.

Det är andra veckan med övertid, en vecka kvar.

Jag håller på lära upp vikarien i posten vilket gör att jag inte hinner med mitt vanliga städ... plus att vaktmästaren har semester så jag hoppar in för honom, idag har jag fått riva bort emballaget från denna hög bland annat 🙃

Har kommit fram till att jag inte är stresstålig för 5 öre 😂
Visa bifogad fil 94604
Ingen är stresstålig, man upplever bara inte samma saker som stressande ;).
 
Gud vad mina rutiner är viktiga för mig. Syrran och hennes dotter är på besök, dom har sovit över hos mig från igår till idag.

Jag vaknade tidigt i vanlig ordning, dom dök upp nån timma senare. Sen dess har vi legat och glott på tv... mitt huvud håller på gå i atomer 😂 vill gå ut och ta min milpromenad, städa upp mitt hem osv.
 
Gud vad mina rutiner är viktiga för mig. Syrran och hennes dotter är på besök, dom har sovit över hos mig från igår till idag.

Jag vaknade tidigt i vanlig ordning, dom dök upp nån timma senare. Sen dess har vi legat och glott på tv... mitt huvud håller på gå i atomer 😂 vill gå ut och ta min milpromenad, städa upp mitt hem osv.

Känner mig väldigt fyrkantig när jag är så beroende av mina rutiner. Får lite dåligt samvete nu när dom åkt, jag har varit rätt stingslig och kort i tonen idag.
Men tänker att det inte kommer vara såhär för evigt, att jag kommer kunna chilla mer längre fram..
 
Senast ändrad:
Känner mig väldigt fyrkantig när jag är så beroende av mina rutiner. Får lite dåligt samvete nu när dom åkt, jag har varit rätt stingslig och kort i tonen idag.
Men tänker att det inte kommer vara såhär för evigt, att jag kommer kunna chill mer längre fram..

Vet inte vad ni har för relation men du kanske kan säga det till din syster? Typ ursäkta att jag var lite kort i tonen i dag men jag är så van att motionera mycket att det kröp i kroppen på mig.

Och till nästa gång får du ta med dom till något friluftsområde där man kan röja runt i ute gym eller slappa på en bänk 😁

Men jag känner igen mig. Pallar inte att bara sitta stilla så jag brukar ibland ta en promenad även om sällskapet inte vill med ut. Brukar vara skönt att få lite egentid också 🙃
 
Känner mig väldigt fyrkantig när jag är så beroende av mina rutiner. Får lite dåligt samvete nu när dom åkt, jag har varit rätt stingslig och kort i tonen idag.
Men tänker att det inte kommer vara såhär för evigt, att jag kommer kunna chill mer längre fram..
Men kan du inte säga att du behöver hålla dina rutiner då, de behöver ju inte hänga med utan kan ligga i soffan medan du är ute och motionerar?
 
Vet inte vad ni har för relation men du kanske kan säga det till din syster? Typ ursäkta att jag var lite kort i tonen i dag men jag är så van att motionera mycket att det kröp i kroppen på mig.

Och till nästa gång får du ta med dom till något friluftsområde där man kan röja runt i ute gym eller slappa på en bänk 😁

Men jag känner igen mig. Pallar inte att bara sitta stilla så jag brukar ibland ta en promenad även om sällskapet inte vill med ut. Brukar vara skönt att få lite egentid också 🙃

Vi har en okej relation, jag nämnde att jag var så sjukt rastlös, och när hon skulle skriva till mamma om hämtning så sa hon först "klockan 15", då sa jag nä, ni får åka 14 😂

Jag funderar på att skriva till henne nu ikväll och förklara läget.

Ungen är tyvärr inte jätteförtjust i att vara ute plus att det var skitväder idag och jag kände mig lite "tvungen" att umgås eftersom vi bara ses 1 gång per år.

Nu är jag iallafall hemkommen från min milpromenad, det var väldigt behövligt!
 
Det är inte så att du bytt ett beroende mot ett annat..?

Något att fundera på och lufta lite kanske.

Jo jag har funderat lite på det, samtidigt säger både läkaren och terapeuten att det nog är träningen som är en stor del i att det gått så bra.

Och det är ju inte som att jag inte kan det lugnt, bara det är på mina premisser. Jag tycker bara inte om att sitta en hel förmiddag och glo på barnprogram 😂
 
Jag tänker att det är rätt stor skillnad på att behöva/vilja/må bra av att komma ut och röra på sig och att inte kunna avstå från att träna hårt. Men självklart finns det en risk att ett missbruk ersätts av ett annat, det gäller att vara uppmärksam på hur man hanterar sig själv, sina behov och när de inte kan tillfredsställas i stunden. :heart
Bra idé att skriva till syster och förklara!
 
Jag tänker att det är rätt stor skillnad på att behöva/vilja/må bra av att komma ut och röra på sig och att inte kunna avstå från att träna hårt. Men självklart finns det en risk att ett missbruk ersätts av ett annat, det gäller att vara uppmärksam på hur man hanterar sig själv, sina behov och när de inte kan tillfredsställas i stunden. :heart
Bra idé att skriva till syster och förklara!

Jaa, jag skrev till henne nu :)

Och terapeuten hade tid att ses innan mötet på tisdag, hon svarade med "Är läget ok? Stabilt gällande nykterheten?" Och det är det ju, bra att hon kollar av ❤️
 
Jo jag har funderat lite på det, samtidigt säger både läkaren och terapeuten att det nog är träningen som är en stor del i att det gått så bra.

Och det är ju inte som att jag inte kan det lugnt, bara det är på mina premisser. Jag tycker bara inte om att sitta en hel förmiddag och glo på barnprogram 😂
Träning är ju ångestdämpande. Jag hanterar min ångest med träning, utan att det har något med beroende att göra. Jag fastnade i ett extremt långt telefonsamtal ikväll, när jag egentligen hade planerat backträning. Insåg att jag fick strunta i backträningen och att den går att göra imorgon (idag). Men det kröp i mig. Jag blev i efterhand irriterad på den jag pratat med (fast hon inte gjort nåt fel), sen ringde en till stackars människa och jag var irriterad och sa "jag orkar inte prata i telefon HELA TIDEN". Och sen blev hela kvällen dålig, alla rutiner blev fel och jag är fortfarande vaken nu när klockan snart är tre.

Inser att jag behöver mina rutiner och att jag måste bli bättre på att säga ifrån, mina rutiner är viktiga för mig.
 
Träning är ju ångestdämpande. Jag hanterar min ångest med träning, utan att det har något med beroende att göra. Jag fastnade i ett extremt långt telefonsamtal ikväll, när jag egentligen hade planerat backträning. Insåg att jag fick strunta i backträningen och att den går att göra imorgon (idag). Men det kröp i mig. Jag blev i efterhand irriterad på den jag pratat med (fast hon inte gjort nåt fel), sen ringde en till stackars människa och jag var irriterad och sa "jag orkar inte prata i telefon HELA TIDEN". Och sen blev hela kvällen dålig, alla rutiner blev fel och jag är fortfarande vaken nu när klockan snart är tre.

Inser att jag behöver mina rutiner och att jag måste bli bättre på att säga ifrån, mina rutiner är viktiga för mig.

Förutom att jag avskyr att prata i telefon så är det just det som är en stor del i att jag extremt sällan ringer eller svarar. Det finns inget givet slut på ett telefonsamtal så det passar liksom aldrig in i mitt liv 😅 Jag kan tänka att jag ska ringa någon i MÅNADER och oftast blir det inte av på mitt initiativ (kommer iaf inte på något tillfälle alls).
 
Jo jag har funderat lite på det, samtidigt säger både läkaren och terapeuten att det nog är träningen som är en stor del i att det gått så bra.

Och det är ju inte som att jag inte kan det lugnt, bara det är på mina premisser. Jag tycker bara inte om att sitta en hel förmiddag och glo på barnprogram 😂

Jag hade blivit tokig av att sitta en hel förmiddag och titta på barnprogram! Fy vad tråkigt! Det hade krupit i mig också och hade jag bara träffat personen en gång om året hade jag iaf velat umgås och inte bara titta på barnprogram. Gå ut och göra något.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp