Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Du har inte funderat på att låna en hund och gå ut med? Det brukade jag göra tidigare innan jag skaffade egna. :idea:

Nja, det är inte samma sak som med min lilleman :(
En kollega har erbjudit mig att låna hennes ena hund att fara och springa med, men jag vet inte. Planerar oftast inte mina pass och vill kunna dra ut när jag vill...
 
Nja, det är inte samma sak som med min lilleman :(
En kollega har erbjudit mig att låna hennes ena hund att fara och springa med, men jag vet inte. Planerar oftast inte mina pass och vill kunna dra ut när jag vill...
Testa om hunden är tillgänglig när du vill ut och springa? Jag tycker i och för sig inte om att springa, men med hund är det lite kul i varje fall 🙂 Kanske inte lika stor skillnad om man gillar att springa från början 😄
 
Nja, det är inte samma sak som med min lilleman :(
En kollega har erbjudit mig att låna hennes ena hund att fara och springa med, men jag vet inte. Planerar oftast inte mina pass och vill kunna dra ut när jag vill...
Det blir aldrig detsamma när det inte är ens egna. Jag älskar verkligen hundar och hästar men ta med någon annans hund på promenad eller rida någon annans häst (mer än nån enstaka gång) det är inte alls kul. Det lockar verkligen inte. Jag vill ha eget.
 
Tänk vad "lite" träning kan göra. Inga känningar av nån ångest nu när jag är igång igen, inte lika trött efter jobbet nu när jag kommit igång med andra veckan.

Ny tjej på kvinnomötet, hon hade också funnit träningen, jag berättade om min svacka där när jag inte kunde träna, hon var livrädd för att hamna där. Tänk om man skadar sig osv...

Tillägg.
Inser ju att det är lite farligt också, men tänker att jag får ta den striden då om jag nu skulle bli sjuk eller skadad. Red ju ut stormen senast iallafall.
 
Senast ändrad:
Tänk vad "lite" träning kan göra. Inga känningar av nån ångest nu när jag är igång igen, inte lika trött efter jobbet nu när jag kommit igång med andra veckan.

Ny tjej på kvinnomötet, hon hade också funnit träningen, jag berättade om min svacka där när jag inte kunde träna, hon var livrädd för att hamna där. Tänk om man skadar sig osv...

Tillägg.
Inser ju att det är lite farligt också, men tänker att jag får ta den striden då om jag nu skulle bli sjuk eller skadad. Red ju ut stormen senast iallafall.
Tycker du är grymt duktig som fixar det här så bra. Tror du grejar det även om du blev sjuk eller skadad :heart
 
:heart jättebra artikel!
Screenshot_20220824-150729_Instagram.jpg
 
Tänk vad "lite" träning kan göra. Inga känningar av nån ångest nu när jag är igång igen, inte lika trött efter jobbet nu när jag kommit igång med andra veckan.

Ny tjej på kvinnomötet, hon hade också funnit träningen, jag berättade om min svacka där när jag inte kunde träna, hon var livrädd för att hamna där. Tänk om man skadar sig osv...

Tillägg.
Inser ju att det är lite farligt också, men tänker att jag får ta den striden då om jag nu skulle bli sjuk eller skadad. Red ju ut stormen senast iallafall.

Jag tänker att det kan vara bra att ställa in sig på att variera med någon annan idrott som är lik den man gillar till intensitet och annat- Eller till och med börja att variera så att man är beredd om man blir skadad. Jag springer t ex en del men varierar med simning.
 
Jag tänker att det kan vara bra att ställa in sig på att variera med någon annan idrott som är lik den man gillar till intensitet och annat- Eller till och med börja att variera så att man är beredd om man blir skadad. Jag springer t ex en del men varierar med simning.

Har simmöjlighet på mitt gym tack och lov :) tycker dock det är dödstråkigt, men ett bra alternativ!
 
Har simmöjlighet på mitt gym tack och lov :) tycker dock det är dödstråkigt, men ett bra alternativ!

Jag tycker att simning påminner om löpning på två sätt som jag tycker om; det är monotont och därmed meditativt, och det är lågintensivt. Det påverkar mig därmed mentalt på samma sätt som löpningen.

Det man missar jämfört med löpningen är ju naturupplevelsen.
 
Jag tycker att simning påminner om löpning på två sätt som jag tycker om; det är monotont och därmed meditativt, och det är lågintensivt. Det påverkar mig därmed mentalt på samma sätt som löpningen.

Det man missar jämfört med löpningen är ju naturupplevelsen.

Det jag saknar med simningen är musiken... jag kan inte springa utan musik :o är ju lätt löst om jag hittar vattentäta hörlurar, det har inte varit prio nu då jag inte simmar spec ofta.
 
Jag tänker att det kan vara bra att ställa in sig på att variera med någon annan idrott som är lik den man gillar till intensitet och annat- Eller till och med börja att variera så att man är beredd om man blir skadad. Jag springer t ex en del men varierar med simning.
Jag tänker som med hästarna, det är bra att variera för att undvika skador 🙂

Observera att i mitt fall är det bara ett tankeexperiment, jag tränar ingenting utöver häst och hund 😆
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Uppdateringstråd 29
  • Rintränings- och utställningstråd

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp