Kaoset del 2

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
 

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.
Vet dina vänner om att du försöker nyktra till? Annars kan det ju vara en bra ide att berätta så de inte drar med dig ut i riskfullt beteende.
 
Vet dina vänner om att du försöker nyktra till? Annars kan det ju vara en bra ide att berätta så de inte drar med dig ut i riskfullt beteende.

Dom vet.
Jag kommer inte dumpa dom, men jag måste nog lägga fram det tydligare.

En från igår var förbi tidigare och jag berättade att jag nog druckit 5-7 liter vin i veckan.
Det är inte normalt, nånstans.

Den enda som vägrar dricka med mig är min bästis pga hon jobbar med folk som mig och har sett hur det kan gå.
 
Dom vet.
Jag kommer inte dumpa dom, men jag måste nog lägga fram det tydligare.

En från igår var förbi tidigare och jag berättade att jag nog druckit 5-7 liter vin i veckan.
Det är inte normalt, nånstans.

Den enda som vägrar dricka med mig är min bästis pga hon jobbar med folk som mig och har sett hur det kan gå.

Riktiga vänner som bryr sig om dig hade inte dragit med dig ut och druckit alkohol med dig.
 
Tänker lite samma.
Det är om 45min. Får se hur mkt S pushar osv. Hade helst velat bli buren dit.
Om det inte blir av så försök dricka ett par glas vatten och gå till sängs tidigt. Din kropp behöver vila om det varit en jobbig vecka. Och jag håller med Lingon här ovan, förstår de inte allvaret i din relation till alkohol och kan vara stöttande så är de inte personer du borde umgås med i sådana sammanhang just nu.
 
Riktiga vänner som bryr sig om dig hade inte dragit med dig ut och druckit alkohol med dig.

Nej jag vet.
Skrev om det med S.
Han tror dom lever i förnekelse?

Jag vet inte, jag kommer som sagt inte dumpa dom pga då har jag en vän kvar.
Som dessutom är gift.
 
Om det inte blir av så försök dricka ett par glas vatten och gå till sängs tidigt. Din kropp behöver vila om det varit en jobbig vecka. Och jag håller med Lingon här ovan, förstår de inte allvaret i din relation till alkohol och kan vara stöttande så är de inte personer du borde umgås med i sådana sammanhang just nu.

Ska försöka, han har ett av barnen ikväll så blir nog inget.
Kommer inte spela nån roll när jag lägger mig, bakissvettningarna är inte nådiga (men rätt åt mig)
 
"Åk dit, så kommer jag! Jag kommer nog inte hinna dit förrän kanske 20 över'

Jag tar mig ingenstans 😒😅
 
Ska försöka, han har ett av barnen ikväll så blir nog inget.
Kommer inte spela nån roll när jag lägger mig, bakissvettningarna är inte nådiga (men rätt åt mig)

Så dåligt man mår när man vaknar efter ett riktigt röjjande önskar jag ingen att må, allra minst dig :heart Det är inte rätt åt dig, utan bara ännu en plåga som kommer med ett beroende. Gör det du kan och orkar för att ta hand om dig själv, äta något, dricka vatten, ta en resorb eller liknande imorgon. Och tala snällt till dig själv. Låtsas att du är din kompis, och säg till dig själv det du skulle säga till en vän som kämpar.

Jag förstår om du inte är redo för det nu, men din arbetsgivare kan vara en väg in i att få hjälp om du inte klarar av det själv. Något att tänka på bara, om du kommer dit att du varken orkar eller vill fortsätta på samma bana.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp