Kaoset del 2

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 486
  • Visningar Visningar 329 895

Bukefalos 30 år!

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Gå inte dit! Tycker hon får ge sig och ta ansvar för sin egen oro. Du kan inte hålla på och ta hand om henne för att hon inte kan lära sig att lita på dig.

Nej jag ska skriva att jag skippar ❤️
Skrev detta till henne tidigare:
15958.webp

Jag blir så jävla ledsen över att jag inte ens får stöd av min egna mamma??!

Jag förstår dig. Nu är det helt andra saker men min mamma är inte alltid så stöttande. Jag blev jätte arg för ett tag sedan och sa ifrån rejält. Jag behöver inte alltid stöd jämt men det är så fruktansvärt jobbigt när det enda man får är det motsatta, sura kommentarer och suckar. Då är det inte roligt.

Jag blir så jävla ledsen över att jag inte ens får stöd av min egna mamma??!
Hon låter ju tyvärr efter vad du skrivit genom åren rätt mycket långt efter dig i förståelse och hantering av känslor. Nu har du ju lärt dig så oerhört mycket och blivit så bra på att förstå och hantera dina känslor. Hon verkar ju ha en rätt kantig och omodern syn på känslohantering. Det är ju BRA att gråta om man är ledsen. Och vem fasen blir inte det av ett uppbrott tex.
Att inte tillåta sig att gråta är väl vad som är en del i att man till slut börjar dricka.
Ibland är det hårt att inse att ens föräldrar inte riktigt funkar sunt psykiskt och k relation till andra. Alla vill väl ha ett stöd av föräldrar. Men tyvärr får man ibland hitta det hos andra. Tungt att acceptera, jag vet! 💔❤️
Men du är så jäkla bra som säger stopp till sånt som inte känns bra! ❤️

Tack för era svar ❤️❤️ jag tänker ibland att jag kanske överreagerar över hennes frågor? Men samtidigt ska jag ju inte behöva ta ansvar för hennes känslor.

Vet att jag inte ska behöva det, men skrev till min chef och frågade om det fanns möjlighet att ta blodprov via dom igen (skrev som det var, att min mamma misstror mig) så hon skulle boka in en tid.

Tack för era svar ❤️❤️ jag tänker ibland att jag kanske överreagerar över hennes frågor? Men samtidigt ska jag ju inte behöva ta ansvar för hennes känslor.

Vet att jag inte ska behöva det, men skrev till min chef och frågade om det fanns möjlighet att ta blodprov via dom igen (skrev som det var, att min mamma misstror mig) så hon skulle boka in en tid.
Jag tycker inte att du överreagerar. Och jag är helt enig i din analys att hon lägger ansvaret för sina känslor på dig. Men jag gissar att hon inte på djupet, med både känsla och förnuft, inser det själv.

Nu är hon ju din mamma, och antagligen vill du ändå ha kontakt med henne, på gott och ont.

Då tycker jag att det där med blodprov är en rätt smart strategi.

Men hon skulle nog ha nytta av en anhöriggrupp med kompetent ledare.

Om du tar blodprov för din mammas skull tror jag det är bra om du, när du visar det, sätter dig ner och har ett rejält samtal med henne. Förklara att du känner dig ledsen och misstrodd och att du nu gjort det här för hennes skull, men då får hennes insats vara att hon slutar fråga om du dricker. Det är bättre att du tar ett lugnt samtal när det inte är skarpt läge, dvs att du inte tar samma grej med henne när hon just frågat Du dricker väl inte.

Hon är orolig. Hon är din mamma, de flesta föräldrar skulle nog vara lika oroliga. Men om du lugnt och noggrant förklarar för henne att du vill att hon slutar fråga så tror jag att hon kanske kan tänka efter lite bättre i framtiden. Ställ krav, fast i lugna ordalag. Och berätta gärna också hur stolt du är över dina 4,5 år, då kanske hon tar tillfället att berätta hur stolt hon också är.

(Sen, blodprovet. Jag skulle inte gå längre än så för att tillfredsställa hennes orostankar. Jag skulle förmodligen inte ens ta blodprovet)

Tycker inte heller att det är rimligt att du ska ta blodprov. Det här handlar om henne, inte om dig, du har redan bevisat för dig själv och alla andra vad du går för och hur stabil din nykterhet är. Detta är hennes egna oro som du kanske kommer lindra en stund med ett blodprov, men oron kommer stegra igen eftersom hon inte jobbar med grundorsaken. :heart

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka