Kaoset del 2

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 486
  • Visningar Visningar 329 894

Bukefalos 30 år!

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Kära buke, eftersom ni är mitt andningshål så kan jag ju berätta för er att jag gick tillbaka till killen...
Han skickade ett meddelande strax efter uppbrottet där han skriver att han inte vill förlora mig och att det suger att inte ha kontakt. Att han älskar mig blablaablaa.

Kontext: han är alltså ihop och förlovad med en tjej sen drygt 9 år tillbaka...
Nu den 14 maj så hade vi träffats ett år, och jag kände med hela kroppen att jag börjat få nog på riktigt, så jag sa att "ni måste sätta er ner och prata och inte låta det rinna ut i sanden".
Igår satte dom sig ner och pratade, kom inte fram till något som vanligt 🙂

Svarade detta, ganska omoget kanske men helt ärligt så är han inte värd ett annat avslut.
Visa bifogad fil 185499
Han är nu borttagen överallt, har blockerat hans nummer med. Behåller hans tjej ett tag på instagram (vi är bekanta) men har dolt henne så hon inte dyker upp i flödet/inlägg.

En stor del av mig vill berätta allt för henne, eftersom hon har haft sina aningar tidigare. Men samtidigt tänker jag att det inte är min sak att lägga mig i...

Jag bad honom personligen ta allt på sms den här gången. Vi har haft väldigt bra kommunikation irl samt i telefonsamtal.. men jag hade bara brutit ihop om vi tagit det irl och jag orkar inte rasa igen!
Jag hade berättat allt för henne. Och blockat överallt. Han kommer göra samma mot dig i framtiden om han gör slut med henne.

Kära buke, eftersom ni är mitt andningshål så kan jag ju berätta för er att jag gick tillbaka till killen...
Han skickade ett meddelande strax efter uppbrottet där han skriver att han inte vill förlora mig och att det suger att inte ha kontakt. Att han älskar mig blablaablaa.

Kontext: han är alltså ihop och förlovad med en tjej sen drygt 9 år tillbaka...
Nu den 14 maj så hade vi träffats ett år, och jag kände med hela kroppen att jag börjat få nog på riktigt, så jag sa att "ni måste sätta er ner och prata och inte låta det rinna ut i sanden".
Igår satte dom sig ner och pratade, kom inte fram till något som vanligt 🙂

Svarade detta, ganska omoget kanske men helt ärligt så är han inte värd ett annat avslut.
Visa bifogad fil 185499
Han är nu borttagen överallt, har blockerat hans nummer med. Behåller hans tjej ett tag på instagram (vi är bekanta) men har dolt henne så hon inte dyker upp i flödet/inlägg.

En stor del av mig vill berätta allt för henne, eftersom hon har haft sina aningar tidigare. Men samtidigt tänker jag att det inte är min sak att lägga mig i...

Jag bad honom personligen ta allt på sms den här gången. Vi har haft väldigt bra kommunikation irl samt i telefonsamtal.. men jag hade bara brutit ihop om vi tagit det irl och jag orkar inte rasa igen!
Är det samma person som du skrev om i inlägg 2249?

Kvinnan jag känner, vars sambo hade en annan på sidan om under lång tid (även sedan de fått barn, ett barn som dog vid förlossningen) hade väldigt gärna velat få reda på vad som försigick. Hon var inte helt glad över alla vänner som vetat hela tiden men inte sagt nåt. Jag förstår henne. Jag hade känt mig gränslöst sviken.

Kvinnan jag känner, vars sambo hade en annan på sidan om under lång tid (även sedan de fått barn, ett barn som dog vid förlossningen) hade väldigt gärna velat få reda på vad som försigick. Hon var inte helt glad över alla vänner som vetat hela tiden men inte sagt nåt. Jag förstår henne. Jag hade känt mig gränslöst sviken.
Man ska dock ha respekt för att alla inte vill det. Och det kan vara dumt att utgå från sig själv.

Jag kan ju också förstå att det tar emot då man själv är "den andra kvinnan" i situationen. Det blir ofta hon som får ta "skulden" och ilskan istället för mannen. Är ts då kompis med henne lär det bli tufft. Så det är nog kanske bäst ändå att låta det rinna ut i sanden. Är han sån så lär det inte vara sista gången, och förr eller senare klipper även hon bort honom och dansar vidare i livet. Hoppas jag!

@pepp Jättebra att du sagt ifrån och blockerat överallt. Det finns ingen framtid för dig med den här mannen, även om han skulle lämna sin nuvarande partner. För du kommer aldrig någonsin kunna känna dig helt trygg i att han inte skulle göra samma mot dig, gå bakom ryggen, dölja och ljuga dig rakt i ansiktet. Du vill att din framtida partner ska vara ärlig och prata med dig om hen får känslor för en annan, inte gå bakom ryggen.
Jag tycker du är stark som sagt ifrån och jag tycker det är helt okej att visa känslor av besvikelse i det SMS som du skrev. Jag tycker inte alls att det är omoget.

@pepp Jättebra att du sagt ifrån och blockerat överallt. Det finns ingen framtid för dig med den här mannen, även om han skulle lämna sin nuvarande partner. För du kommer aldrig någonsin kunna känna dig helt trygg i att han inte skulle göra samma mot dig, gå bakom ryggen, dölja och ljuga dig rakt i ansiktet. Du vill att din framtida partner ska vara ärlig och prata med dig om hen får känslor för en annan, inte gå bakom ryggen.
Jag tycker du är stark som sagt ifrån och jag tycker det är helt okej att visa känslor av besvikelse i det SMS som du skrev. Jag tycker inte alls att det är omoget.

Tack ❤️ behövde läsa detta, det kliar som fan i fingrarna att skriva till honom, man är ju dum i huvudet som tänker så ens.

Kommer nog snart ta bort hans tjej med tror jag, inser att det är rätt tärande när hon lägger upp grejer och så börjar tankarna rulla igång...

Jag hade ett ”förhållande” med en kille i närmare 7år. Första året visste jag inte att han hade en sambo och två barn… han sa många gånger att han skulle lämna henne men gjorde aldrig det, och det kom ofta olika ursäkter om ekonomi eller barn.
Med det sagt så känns det oftast som de säger att de vill göra slut men kommer aldrig till skott. Och då får den andra vänta länge. Är det ens värt den väntan? Tycker du gjorde helt rätt även om det gör ont ♥️

Jag hade ett ”förhållande” med en kille i närmare 7år. Första året visste jag inte att han hade en sambo och två barn… han sa många gånger att han skulle lämna henne men gjorde aldrig det, och det kom ofta olika ursäkter om ekonomi eller barn.
Med det sagt så känns det oftast som de säger att de vill göra slut men kommer aldrig till skott. Och då får den andra vänta länge. Är det ens värt den väntan? Tycker du gjorde helt rätt även om det gör ont ♥️
Jisses. De vill ha allt och sen lite till….

Kan meddela att detta fortsatte ett tag till, tyvärr.

De åkte på semester i juni och hon fick reda på saker och ting. Hon skrev till mig; jag fegade tyvärr ut och sa att det inte var mitt ansvar att berätta. Spola framåt; hon vet nu i princip allt (så vitt jag vet) jag berättade själv i korta drag, resten har han fått ta.

I tisdags ville han komma och lufta sina tankar eftersom det visst var så svårt att ta i text, jag fick dra orden ur honom och ställa frågor som han sen svarade på. MEN, jag var iskall jag gav han ingenting.
Efteråt skrev han
44052.webp

Här kände jag bara "VAD håller jag på med?!" ska jag vara nån slags andrahandsval när han försöker bestämma sig?
Så nu är det avslutat en gång för alla, känner en helt annan känsla i kroppen, är så fruktansvärt ARG! Så vidrigt beteende rakt igenom.

Har skrivit till hans tjej och bett om ursäkt och sagt om hon har fler frågor eller funderingar så är det bara att höra av sig, jag var verkligen skyldig henne ett förlåt.

Jag är värd så himla mycket bättre än såhär ❤️❤️

End of rant.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?

Hästrelaterat

Omröstningar