Kaoset del 2

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare pepp
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 486
  • Visningar Visningar 329 889

Bukefalos 30 år!

Kommer troligen radera även denna.
Bara skönt att skriva av sig!

Veckan har varit kaos, har druckit under veckan på vardagar, inte okej.

Igår så hade vi försenad födelsedagsmiddag för mig plus en vän som fyller år..

Blev pruttfull, gick hem.
Sen kom två vänner förbi och vi drog ut på krogen.
Hånglade med säkert 5 personer och tog hem en 22 åring.

Jag fattar ju själv hur destruktivt detta är.
Har lite kontakt med S som jag dejtade förra året, ang AAmöte.
Han ska dit ikväll, jag har dock druckit och känner mig jävligt skör.

Följer ingen av dom. Är dock extremt nyfiken av mig och att få se sånt här gör det lättare för mig att känna FUCKYOUASSHOLE istället för sorg.
Nu när du är ute och vandrar använd ilskan till att ta dig vidare. När jag var arg och ledsen på en man jag älskade så bar jag den med mig upp på fjället och lämnade den sedan där när jag gick ner ett par dagar senare. För mig var det en rening, gick förresten mellan Hemavan - Ammarnäs den gången helt själv och stannade inte i några stugor.

Nu när du är ute och vandrar använd ilskan till att ta dig vidare. När jag var arg och ledsen på en man jag älskade så bar jag den med mig upp på fjället och lämnade den sedan där när jag gick ner ett par dagar senare. För mig var det en rening, gick förresten mellan Hemavan - Ammarnäs den gången helt själv och stannade inte i några stugor.

Jag försöker! Men tycker det är skitsvårt? Den är liksom och gnager i mig hela tiden. Det är lite därför jag valde den här turen, för att komma bort från allt och försöka släppa..
Kommer upp på fjäll igen imorgon, ska försöka dumpa skiten där då ❤️

Jag försöker! Men tycker det är skitsvårt? Den är liksom och gnager i mig hela tiden. Det är lite därför jag valde den här turen, för att komma bort från allt och försöka släppa..
Skäll på honom, hela tiden. Ös ur dig allt. :rage:

Sätt allting i en imaginär ballong, håll ballongen i ett snöre i handen "på riktigt" och släpp "snöret" då du är uppe på fjället. Gör allting liksom på riktigt - håll i och öppna sen handen och släpp.
Så gjorde jag en gång under en terapisession. Det var otroligt känslosamt men också otroligt befriande och effektfullt.

Fast att du såg det fick dig att skriva till henne, knappast en bra sak? Och sorgen behöver nog kännas, ett tag. Sorgen finns ju trots att han är ett as.

Nä sant.. jag agerade rätt starkt på min ilska där tyvärr.
Jo, men jag är så trött på känna sorg, han är liksom inte värd några fler tårar, jag har mått så jävla pissigt genom hela det här så ilskan är på nåt sätt ett skönt byte, även om jag helst hade velat känna inget alls.

Min observation är att dom som ofta lägger upp bilder på sin partner, i alla möjliga situationer, dom har det bra.

Dom som lägger ut bilder på allt och alla, men aldrig på sin partner, dom har det inte toppen.

…och det här är mitt sommarprat.

Dom som Mår allra bäst är nog dom som undviker sociala medier öht 😜 Där är jag dock inte själv än 😅 Men jag lägger ytterst sällan ut någon bild på min partner, av den enkla anledningen att han hatar att vara med på bild. Man kan seriöst ta 40 bilder och kanske en blir godkänd att publicera, så orkar liksom inte 🙈 Samma med sonen numera, 90% av min bildbank består av djurbilder pga dom har inte så mycket åsikter om saken 😜

Jag var med i en diskussion i våras där man menade att offentliga kärleksförklaringar på SoMe var en tydlig signal om förestående skilsmässa :D

Vet inte om det stämmer för alla, men nog är det märkligt med inlägg på SoMe om en person man borde kunna prata direkt med och förklara hur mycket man uppskattar?

Alltså... jag och särbon är inte ens vänner på FB! :rofl: Aldrig i helvete att jag skulle hantera mitt förhållande på SoMe (även om allt är bra). Det är inte saker någon annan har något med att göra.

Men visst, en del är ju gränslösa på nivån puckad... ett par i min närhet har nyligen brutit upp och ena parten försöker svartmåla den andra på SoMe och försöker även använda barnen i sina intriger. Min gissning är att det kommer inte att vara till hens fördel när vårdnaden ska avgöras :angel: Vissa saker är på gränsen till förtal, hade jag varit expartnern hade jag faktiskt polisanmält det hela.

Hur mår du nu? ❤️

Känner mig okej, inte lika mycket ångest tack och lov. Försöker styra upp mitt liv igen med träningen och rutiner. Ska bli skönt att börja jobba igen imorgon, men också: hans tjej börjar jobba igen i september, får se hur mycket ångest det triggar...

Var hos min bästis i helgen och fick älta och gnata på om allt, det var väldigt skönt, så tacksam för henne (och er här ❤️ )

Känner mig okej, inte lika mycket ångest tack och lov. Försöker styra upp mitt liv igen med träningen och rutiner. Ska bli skönt att börja jobba igen imorgon, men också: hans tjej börjar jobba igen i september, får se hur mycket ångest det triggar...

Var hos min bästis i helgen och fick älta och gnata på om allt, det var väldigt skönt, så tacksam för henne (och er här ❤️ )
Jobbar du och hans tjej på samma arbetsplats?

Det låter tufft, men jättebra att komma igång med rutinerna igen. Det brukar hjälpa. Har du fortfarande kontakt med din terapeut? Tänker att det kan vara en god idé att göra upp en plan med hen för hur du ska hantera att hon kommer tillbaka till jobbet. Tänker på dig! ❤️

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka