Kategori E

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Kategori E

Apropå att avstånden skulle vara svåra för mindre hästar:

min gammeltant (som jag gärna refererar till i allt, förlåt!:o ) är 158 cm. På äldre dagar bytte hon karriär från dressyr till hoppning. Hon tar med sin stora runda galopp färre galoppsprång mellan hindren än vad många betydligt större hästar gör. Hon fick bra tider i omhoppning genom kortare vägar men utan att egentligen öka tempot pga sin stora galopp.

*KL*
Det gäller att ha "rätt häst på rätt plats". Det finns jättehästar som kapacitetsmässigt skulle göra sig bättre bland ponnyer.:crazy:

Mina små hästar skulle jag ALDRIG vilja tävla i kategori E, de hävdar sig utmärkt med sina fina gångarter bland jättehästar. Jag vill se till att de hästar jag har är lämpliga för de uppgifter de utsätts för.:)

Vem är det som påstår att små inte kan, inte vi med större i allafall utan det är ni med små som vill ha egna klasser mm, det är väl inte konstigt om folk börjar tror på er att ni inte kan.

nää det klart. men jag kan iallfall säga att min har inga problem med höjden utan det är avstånden som är problemet...

sen så kan jag ju säga att hon galoppen kommer bli som jag vill och så som jag tränar den just nu.. så kommer hon inte ha problem i hoppningen hos dom stora :bump:

Men tycker ändå att det skulle finnas en E kategori och smaken är som baken och vissa behöver den och vissa behöver den inte...

just det. Det har funnits behov länge av kategori E..
Det har runnit ut i sanden tidigare, men det är inget som säger att det inte ska drivas vidare nu.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar... 2
Svar
23
· Visningar
2 468
Senast: Roheryn
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga... 2 3 4
Svar
74
· Visningar
5 400
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 233
Senast: super
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
1 031
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka