Katt med Downs Syndrom

Jillybean

Trådstartare
Finns det nagon har som har erfarenhet av detta? Jag har en kattunge som ar 7 manader gammal men ser ut att vara ca 3-4 manader storleksvis. han vager ca 600 gram, ar valdigt rund och go, jattekelig och gosig. Han har problem med avstandsbedomning och motorik, snubblar over trosklar och missar leksakerna han jagar efter :o Han behover ocksa badas ofta eftersom han inte ar sa bra pa att tvatta av sig sjalv. Eftersom han ar sa liten sa blir det tvattlapp till ansiktet och rumpan varje dag och ett rejalt bad en gang i veckan. Han ater bra och kommer bra overens med mina andra katter, de leker med honom och hjalper till med att tvatta honom. Han har ett bra liv just nu men jag undrar lite hur det kommer att bli senare. Vet sa att han har en typ av "Feline Downs Syndrome" men kunde inte riktigt saga hur hans framtid ser ut, hon sa att det ar valdigt individuellt. Jag vet att med manniskor som har Downs medfoljer ofta andra fysiska problem typ hjartfel, astma och annat. Galler samma for katter? Mina andra katter ar utekatter men Squirt kommer att fa stanna inne.

Skulle vara kul att fa hora fran andra med erfarenhet.
 
RJ later valdigt lika Squirt, han kan inte heller dra in klorna och har sa taskig balans att han ibland ramlar omkull nar han forsoker tvatta sig bakom oronen :o

De har t.o.m. samma farg!
 
En av våra kattungar var ungefär sådär när han var i samma ålder.. men det gick till sig ganska bra.. Tillslut slutade han springa med klorna ute och ramla hela tiden, men som hos människor finns det kanske olika grader av defekten...
 

Liknande trådar

Gnägg Sa har jag kommit i kontakt med UK's forsta miniatyrguidehast som alltsa ska funka som vagledare at de med synnedsattning pa samma satt...
2
Svar
24
· Visningar
2 923
Senast: Badger
·
Övr. Hund Hej alla! Hoppas pa att fa lite inspiration fran er kloka bukisar! Jag och min sambo har tva hundar (GSD 4 arig hona, Vastgotaspets 1.5...
Svar
4
· Visningar
1 034
Senast: niardasp
·
Övr. Hund Squid, den lilla Border terriern ... behover jag verkligen honom? En kille? Jag som ville ha en tjej till. Han fungerar fantastiskt med...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 816
Senast: inverterad
·
Övr. Katt Min kisse kastrerades och öronmärktes i början av förra året. Jag upptäckte nu i år att tatueringen i örat inte syns alls. så jag ringde...
Svar
7
· Visningar
1 298
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp