Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker att man ska vara human just i detta fall. I det här fallet så handlar det om mina barn som är ledsna över situationen.
Och jag som deras pappa gör allt för dom.
Du får tycka vad du vill, men jag tycker i detta fall så borde man ha lite mer förståelse när det kommer till barn dom kan faktiskt ångra sig...
Nej, det handlar om att avtal är avtal. Och det är ni vuxna som har tagit beslut och sålt till en ny ägare.

Att barnen är ledsna över en situation, oavsett orsak, är en del av föräldraskapet att hantera. Förhoppningsvis så lär ni dem att hantera att livet är sådant att det inte alltid går att undvika att bli ledsen, men det tar man sig också igenom. Är det inte nu med denna katten så kommer det hända en annan gång med något annat.

För avsikten är väl inte att de ska lära sig att hela omvärlden för alltid kommer inrätta sig efter deras intressen och önskemål, utan hänsyn till på vilka andras bekostnad det sker, hoppas jag?
 
Det självklart att det inte är barnen som bestämmer. Om du har läst i min tråd så skrev jag att anledningen till att vi sålde katten var pga all pissandet i hemmet.. överlag så trivdes han här hemma. Ursäkta men vad syftar du med curling föräldrar 🤨 vi har en hund sen 12 år tillbaka och vi är väll erfaren. kom inte med dumma kommentarer...
Men helt seriöst, vad trodde du att du skulle få för svar?
"Stäm köparen så du får tillbaka katten"?
 
Jag har inte sagt att ni är dumma. Men din frågeställning känns faktiskt helt bisarr. ”Barnen är ledsna- vi har rätt att köpa tillbaka katten.”

Det rimliga i mina ögon vore snarare ”Hur ska jag förklara för och bemöta mina barn som är ledsna för katten”.
Asså grejen är vi pratade med dom väldigt fint men köparen var väldigt arrogant i sina meddelande. Innan vi skulle sälja katten så skrev vi i vår annons att då han gillar att vara på balkongen så vill vi helst att nån som har tillgång till terrass eller på landet. Men denna individ ljög om det och bor i lägenhet och detta gör mig förbannad när man väll kommer på det.
 
Det självklart att det inte är barnen som bestämmer. Om du har läst i min tråd så skrev jag att anledningen till att vi sålde katten var pga all pissandet i hemmet.. överlag så trivdes han här hemma. Ursäkta men vad syftar du med curling föräldrar 🤨 vi har en hund sen 12 år tillbaka och vi är väll erfaren. kom inte med dumma kommentarer...
Men när ni sålde katten så förstod ni väl att barnen skulle bli ledsna? Och jag gissar att ni måste haft någon diskussion med barnet.
Du har fortfarande inte svarat på vad som har förändrats dvs är det okej nu med kissandet?
 
Jag tycker att man ska vara human just i detta fall. I det här fallet så handlar det om mina barn som är ledsna över situationen.
Och jag som deras pappa gör allt för dom.
Du får tycka vad du vill, men jag tycker i detta fall så borde man ha lite mer förståelse när det kommer till barn dom kan faktiskt ångra sig...

Och varför inte vara human mot katten som ni sålde innan den ens hunnit landat? För är den runt 6 månader så har ni hunnit haft katten i ca 3 månader då kattungar sällan flyttar innan de är 12 veckor. Ursäkta men du framstår som en curlingförälder.
 
Men när ni sålde katten så förstod ni väl att barnen skulle bli ledsna? Och jag gissar att ni måste haft någon diskussion med barnet.
Du har fortfarande inte svarat på vad som har förändrats dvs är det okej nu med kissandet?
Grejen är att vi tycker väldigt mycket om katten och vi rådfrågade djur sjukhus om detta och dom sa då att vissa katter kissar mer än andra. Vi förhastade oss med att sälja honom.
Allt jag ville veta var i denna tråd var om det fanns någon möjlighet att kunna få tillbaka honom mer än så var det inte.
 
Det självklart att det inte är barnen som bestämmer. Om du har läst i min tråd så skrev jag att anledningen till att vi sålde katten var pga all pissandet i hemmet.. överlag så trivdes han här hemma. Ursäkta men vad syftar du med curling föräldrar 🤨 vi har en hund sen 12 år tillbaka och vi är väll erfaren. kom inte med dumma kommentarer...

Jag menar att som du håller på att vika dig och försöka få tillbaka katten ett par dagar efter den sålts för att barnen har ångrat sig, det är klassisk curling. Surt för dem men gjort är gjort och det är bara att acceptera istället för att du ska försöka rädda situationen genom att tala om för Buke hur otrevlig den nya ägaren är (först nu, efter ifrågasättande, konstigt nog...) och att man ju måste vara human mot BARNEN. Var human mot katten och mot era medmänniskor istället och låt ungarna inse att ibland så får man bita i det sura äpplet.

Jag tror inte för en sekund på att katten trivdes om den pissade precis överallt inklusive i sängar. Så gör inte en frisk katt som mår psykiskt bra, helt enkelt. Möjligen om det är en okastrerad hane men det tvivlar jag på att det rör sig om, och t o m de kan lära sig att inte markera överallt (uppvuxen med intakt hane så jag har erfarenhet på området). För övrigt så bryr jag mig inte ett dugg om hur länge ni haft hund, det finns människor som haft djur i 50 år eller mer och ändå inte lärt sig något alls.

Ärligt talat så osar det troll om hela den här tråden.
 
Och varför inte vara human mot katten som ni sålde innan den ens hunnit landat? För är den runt 6 månader så har ni hunnit haft katten i ca 3 månader då kattungar sällan flyttar innan de är 12 veckor. Ursäkta men du framstår som en curlingförälder.
Ursäkta mig men du låter som en ohuman och en trögfattat människa. Vi hade honom sen i november och vi fick honom efter 12 veckor.
Han hade landat det handlar inte om det. Vi förhastade helt enkelt med att sälja honom..
 
Ursäkta mig men du låter som en ohuman och en trögfattat människa. Vi hade honom sen i november och vi fick honom efter 12 veckor.
Han hade landat det handlar inte om det. Vi förhastade helt enkelt med att sälja honom..
5858b8999430773019070c798c42d4f6--funny-memes-hilarious.jpg
 
Asså grejen är vi pratade med dom väldigt fint men köparen var väldigt arrogant i sina meddelande. Innan vi skulle sälja katten så skrev vi i vår annons att då han gillar att vara på balkongen så vill vi helst att nån som har tillgång till terrass eller på landet. Men denna individ ljög om det och bor i lägenhet och detta gör mig förbannad när man väll kommer på det.
Ja det är såklart inte kul att det nya hemmet inte är vad ni förväntade er. Tyvärr finns det inget ni kan göra när ni väl sålt katten. Men om du använt barnens ånger som argument till den nya ägaren så förstår jag också att du fått arrogant svar.
 
Ursäkta mig men du låter som en ohuman och en trögfattat människa. Vi hade honom sen i november och vi fick honom efter 12 veckor.
Han hade landat det handlar inte om det. Vi förhastade helt enkelt med att sälja honom..
Jag vet inte om du är van att hänga på flashback eller inte ... men här på buke är de en annan moderering och jag hoppas moderatorer stoppar ditt inlägg. Att skriva att någon är trögfattad är inte okej.
 
Jag menar att som du håller på att vika dig och försöka få tillbaka katten ett par dagar efter den sålts för att barnen har ångrat sig, det är klassisk curling. Surt för dem men gjort är gjort och det är bara att acceptera istället för att du ska försöka rädda situationen genom att tala om för Buke hur otrevlig den nya ägaren är (först nu, efter ifrågasättande, konstigt nog...) och att man ju måste vara human mot BARNEN. Var human mot katten och mot era medmänniskor istället och låt ungarna inse att ibland så får man bita i det sura äpplet.

Jag tror inte för en sekund på att katten trivdes om den pissade precis överallt inklusive i sängar. Så gör inte en frisk katt som mår psykiskt bra, helt enkelt. Möjligen om det är en okastrerad hane men det tvivlar jag på att det rör sig om, och t o m de kan lära sig att inte markera överallt (uppvuxen med intakt hane så jag har erfarenhet på området). För övrigt så bryr jag mig inte ett dugg om hur länge ni haft hund, det finns människor som haft djur i 50 år eller mer och ändå inte lärt sig något alls.

Ärligt talat så osar det troll om hela den här tråden.
Vet du vad jag skiter fullständigt i vad du skriver det finns inget vett i det du skriver.
Först och främst så var han inte kastrerad så det var klart och tydligt att det hade med det och göra. Sen var han väldigt kelig mot oss.
Skriv inte mer jag hör bara negativa kommentarer. behåll det för dig själv
 
Vet du vad jag skiter fullständigt i vad du skriver det finns inget vett i det du skriver.
Först och främst så var han inte kastrerad så det var klart och tydligt att det hade med det och göra. Sen var han väldigt kelig mot oss.
Skriv inte mer jag hör bara negativa kommentarer. behåll det för dig själv

Om det var klart och tydligt varför sålde ni honom då? Då hade ju lösningen varit enkel, kastrering. Snabbt och lätt ingrepp på en hankatt.
 
Ja det är såklart inte kul att det nya hemmet inte är vad ni förväntade er. Tyvärr finns det inget ni kan göra när ni väl sålt katten. Men om du använt barnens ånger som argument till den nya ägaren så förstår jag också att du fått arrogant svar.
Jo men vad ska man säga liksom både barnen och vovven kom bra överens med honom.
Det var vi som förhastade oss tyvärr.
 
Ursäkta mig men du låter som en ohuman och en trögfattat människa. Vi hade honom sen i november och vi fick honom efter 12 veckor.
Han hade landat det handlar inte om det. Vi förhastade helt enkelt med att sälja honom..

Då måste katten vara närmare året. Min hankatt började markera inne när han var mellan 9-12 månader och problemet försvann efter kastrering.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, jag håller på att förgås av sorg och dåligt samvete. Jag har tre hittekatter, varav den äldstes ålder har av veterinär uppskattats...
Svar
15
· Visningar
3 357
Senast: Sel
·
Hundavel & Ras Jag gjorde ett impulsköp i höstas, som jag tyvärr ångrar bittert. En mops. Jag har alltid haft fördomar om folk som köper och...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
19 866
Senast: Migo
·
Katthälsa Jag har stora problem med min hon katt. Hon föddes ensam utan syskon, inga döda kattungar föddes utan bara hon. Hon är korsning...
Svar
17
· Visningar
2 938
M
Katthälsa Hejsan, Jag vill börja med att förklara hur jag har hamnat i den här ohållbara situationen: För fem år sedan träffade jag en kille...
2
Svar
20
· Visningar
3 729
Senast: bengeten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp