Kattan är arg.

P

pippi27

Har varit hemma hela veckan från stallet eftersom dottern är sjuk. Mor min har tagit hand om stallsysslorna.
Igår var häst och katt-abstinensen för stor så jag byltade ner sjuka ungar i bilen och åkte iväg en sväng.
Hästarna mådde så bra så, men Esme (kattan som jag tog hand om som var hatad av alla på gården), hon var upprörd över att jag varit borta flera dagar.
När jag klev in genom stalldörren kom den andra stallkatten fram och hälsade som vanligt medans Esme stod och tittade på mig. När jag bad henne komma och hälsa så kom hon fram, satte sig framför mig, tittade upp och smällde till mig med framtassen ett par gånger och skuttade sedan iväg bort mot mathörnan :eek:
Jag fick "smöra" ordentligt med kel och mat innan hon tyckte att hon "straffat" mig nog för att ha varit borta.
Sen blev hon sitt vanliga pratiga och gosiga jag igen!
Katter är för härliga!
 
Dumma dig, försummat Drottningen! :rofl:

(Min är tvärförbannad om jag kommer hem försent, attans vad skäll jag får då...)
 
Jodå, det där känner man igen. Våra kattor kan sura i ett par dár när vi varit bortresta. Trots att de blivit ompysslade av personer de gillar. Dom riktigt demonstrerar.
 
Min kise är lite likadan. :)

Vi skulle bort en kväll och sade till Snuttis att "vi kommer om någon timme igen". Sex timmar senare behagade vi dyka upp, och då ignorerade han oss stenhårt, och gav oss arga blickar. :eek: Om jag däremot säger "jag kommer hem om sex timmar igen", och verkligen kommer i tid, då är han glad och välkomnande. :) :) Sött! :love:
 

Liknande trådar

Hundträning Har en söt liten chihuahua som tidigare bajsade inomhus ofta men efter mycket ansträngningar blev hon bättre och började visa tydligt...
2
Svar
35
· Visningar
3 918
Senast: mysboll
·
Övr. Katt Min högt älskade moster gick bort i lördags och nu har jag hennes fina katt boende hos mig. Bondkatt, runt två år (har exakt...
2 3
Svar
52
· Visningar
7 390
Senast: Stereo
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 194
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 571
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp