Kattbilder #5

Lakritz myser under filten :love: 20200102_192300.jpg
 
Ibland blir Älva på bushumör. Då räcker det att jag bara kollar på henne för att hon ska göra knasiga saker. Höjer ni ljudet lite så hör ni hennes "busljud" som hon tycker om att göra. 😁


(Och jaaaa, jag har två papperspåsar OCH en kartong på golvet för Älva att leka och ligga i. De ska bort så småningom, men inte ikväll.)
 
Ibland blir Älva på bushumör. Då räcker det att jag bara kollar på henne för att hon ska göra knasiga saker. Höjer ni ljudet lite så hör ni hennes "busljud" som hon tycker om att göra. 😁


(Och jaaaa, jag har två papperspåsar OCH en kartong på golvet för Älva att leka och ligga i. De ska bort så småningom, men inte ikväll.)
Vilket härligt klätterträd!
 
Men den där tvåbenta filuren hade mobilens blixt på automatisk och trodde att det var tillräckligt ljust inne. Tyvärr inte, så kisse meddelar nu att han blev väckt av en strålkastare i ansiktet
24FC591D-7935-4695-8A4B-1A88472D0992.jpeg

Men det är lite rätt åt honom, han brukar nämligen väcka de tvåbenta filurerna på morgonen genom att hoppa på deras magar :D :devil:
 
Ibland blir Älva på bushumör. Då räcker det att jag bara kollar på henne för att hon ska göra knasiga saker. Höjer ni ljudet lite så hör ni hennes "busljud" som hon tycker om att göra. 😁


Alltså hon är SÅ ljuvlig 💜 Hon påminner dessutom så mycket om min tidigare livsvän i 18 år - min coonmix - precis samma form och hur hon rör sig 💜

knappen:
Har lekt med Olof och Svante för nån timma sen nu härhemma. De är lätta att leka igång och leker fortfarande själva nu med tokrejs upp i klätterträdet och upp i sängen , lurande på varandra, rejs genom prasseltunneln och pingpong med folieboll, kvitton och div leksaker 😂

edit: nu gick foderautomaterna igång så enligt prognosen utifrån rutin kommer de troligen efter det komma och vara sugna på att ligga i soffan med mig 💕
 
Jag fick också köpa en ampellilja då jag har lyckats ta död på de tidigare. Det skulle finnas mindre i affären, men jag kunde inte hitta dem... så det blev en monsterampellilja istället! Jag hade tydligen ingen kruka som var stor nog, därav pappret kring bottnen. Älva verkar i alla fall nöjd. :D

IMG_20200103_215329_1.jpg
 
När man har gäster och någon satt sig på katten (som naturligtvis gått och lagt sig under filten som ska skydda soffan från den värsta vinterfällningen) lite för många gånger...

sgn.jpg


Den lilla utbuktningen som syns ovanför vecket är en snarkande Cheenu :D
 
När man ställt en skål kokt broccoli på diskbänken och varit i telefon med en vän och kommer ut i köket och det ligger på golvet ...
#detvarinteVi 🐱

Mina katter är som sagt aldrig på diskbänken 👍
 

Bifogade filer

  • 93C03E64-DE99-456D-A602-4585AE570A60.jpeg
    93C03E64-DE99-456D-A602-4585AE570A60.jpeg
    239 KB · Visningar: 43

Liknande trådar

Övr. Katt Vi fortsätter dela bilder på de finaste vi har! 😻🐈‍⬛
63 64 65
Svar
1 291
· Visningar
76 266
Hundhälsa Hej alla fantastiska, nu är det Sveriges oroligaste hundhönsmamma här igen. På måndag ska vi operera bort två små juvertumörer på vår 9...
Svar
10
· Visningar
652
Mat Här fortsätter vi hissa och dissa nya/ganska nya/ produkter. Gärna med bild, ju större desto större hiss! Jag börjar med denna nyhet...
28 29 30
Svar
590
· Visningar
41 800
Övr. Katt Jag har en katt med extremt problematisk päls. Hon är korthårig, men med sjuka mängder ulligt underhår och hon fäller minst 8 av 12...
Svar
16
· Visningar
844
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Hundrädda
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp