Kattbilder #9

IMG_0836.jpeg

Fluffmagen đŸ„°
 
Jag har jobbat med en Extremt needy stĂ€dburma idag. Hela familjen Ă€r bortrest och hon har bara tillsyn en gĂ„ng om dagen, sĂ„ nĂ€r jag kom och spenderade nĂ„gra timmar blev jag vĂ€ldigt, vÀÀÀldigt uppskattad. :heart Matte skrev till och med och menade att om jag kom och bara gosade utan att stĂ€da huset skulle jag fĂ„ betalt Ă€ndĂ„, jag tror hon har lite dĂ„ligt samvete. 😅
Men ja, ungefÀr halva stÀdtiden spenderades med en kattnos i nÀrheten samt mycket purr och jam.
Visa bifogad fil 142623
đŸ„șđŸ„ș😭
 
  • HjĂ€rta
Reactions: Sel
Jag har jobbat med en Extremt needy stĂ€dburma idag. Hela familjen Ă€r bortrest och hon har bara tillsyn en gĂ„ng om dagen, sĂ„ nĂ€r jag kom och spenderade nĂ„gra timmar blev jag vĂ€ldigt, vÀÀÀldigt uppskattad. :heart Matte skrev till och med och menade att om jag kom och bara gosade utan att stĂ€da huset skulle jag fĂ„ betalt Ă€ndĂ„, jag tror hon har lite dĂ„ligt samvete. 😅
Men ja, ungefÀr halva stÀdtiden spenderades med en kattnos i nÀrheten samt mycket purr och jam.
Visa bifogad fil 142623


Burma đŸ˜» Kan tĂ€nka mig om hon bara fĂ„r tillsyn att hon blir nĂ€stan galen nĂ€r det kommer besök. Och att (s)tjĂ€lpa till, det Ă€r alla burmor experter pĂ„.
 
Vi har det bra pĂ„ balkongen. ☀ Det Ă€r bara att passa pĂ„ att njuta sĂ„ lĂ€nge Juno inte kommer ihĂ„g att hon "kan" klĂ€ttra i nĂ€tet. En hade ju kunnat hoppas pĂ„ att hon skulle vara tillrĂ€ckligt vuxen för att sluta upp med sĂ„dana fasoner, men jag tror att vi alla vet att det bara Ă€r en tidsfrĂ„ga innan hon hĂ€nger dĂ€r igen. :cautious:


IMG_20240406_112056.jpg
 
Balkongdörren har stĂ„tt öppen idag dĂ„ det har varit sĂ„ trevligt vĂ€der. Nu nĂ€r kvĂ€llen Ă€r kommen tyckte jag dock att det började bli lite för kyligt, sĂ„ jag förklarade för Älva att jag stĂ€nger dörren. "Excuse me, what?" sade Älva.

IMG_20240406_200222.jpg


Det finns en kattlucka i balkongdörren och att ingen katt blir varken instĂ€ngd eller utelĂ„st om dörren stĂ€ngs. Älva blev krĂ€nkt Ă€ndĂ„.
 
AlltsĂ„ ÅH. Min man har berĂ€ttat hur katten brukar komma och lĂ€gga sig pĂ„ sidan i hans famn och sĂ€gga huvudet pĂ„ bröstet, som ett litet barn. Bara pĂ„ kvĂ€llarna nĂ€r han ligger i denna soffa och lĂ€ser. Nu kom katten coh gjorde samma sak med mig nĂ€r jag lĂ„g hĂ€r ❀ KĂ€nslan nĂ€r hon la ner sitt huvud pĂ„ bröstkorgen, smÀÀÀÀlter!
 

Bifogade filer

  • 20240407_215645.jpg
    20240407_215645.jpg
    328,7 KB · Visningar: 72
Lilla (ett halvĂ„r yngre Ă€n Skalman men sĂ€kert 1 kg tyngre 😂) Hilda Ă€r Ă€ntligen redo att fĂ„ flytta "hem" till stallet och sin syster imorgon ♄ nu har sĂ„ret efter steriliseringen Ă€ntligen lĂ€kt helt. Hon och Skalman busar genom gallret 😂
IMG_20240408_233047.jpg
 

Liknande trÄdar

Övr. Katt NĂ„n som har huskatt Ragchilla đŸ˜»(Ragdoll/Chinchilla perser) katt och kan berĂ€tta lite om deras lynne, arbete med pĂ€lsen osv? Och om den...
Svar
14
· Visningar
2 449
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-Ă„rig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försĂ€kring. Ägaren idag har IF stora kattförsĂ€kring, antar att...
Svar
7
· Visningar
514
Senast: Catsu
·
Övr. Katt NĂ€sta helg ska vi sannolikt hĂ€mta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-Ă„rig ragdoll. Jag och min man har gĂ„tt i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 418
Senast: cherie
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 Är och vovvarna Äka norrut frÄn SkÄne pÄ vÄr allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
376

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp