Kattbilder #9

Nu ser han inte lika nöjd ut 😂
IMG_20240410_081903.jpg
 
Jag ber om ursäkt för mina bara ben, men det här är städburma nummer två... och såhär hjälpsam är hon när jag försöker handskura badrumsgolvet. 😅 Hon har också varit ensam med tillsyn den här veckan så jag hade en purrande skugga hela eftermiddagen.
Hon är dock lite mer värdig än städburma nummer ett och biter mig inte i hälarna. :heart

20240410_124658.jpg
 
Jag ber om ursäkt för mina bara ben, men det här är städburma nummer två... och såhär hjälpsam är hon när jag försöker handskura badrumsgolvet. 😅 Hon har också varit ensam med tillsyn den här veckan så jag hade en purrande skugga hela eftermiddagen.
Hon är dock lite mer värdig än städburma nummer ett och biter mig inte i hälarna. :heart

Visa bifogad fil 143118

Finaste burma 😻 Är det hon som är så liten?
 
De ser verkligen så jäkla purkna ut! 😅 Sedan kräver de att jag bär runt på dem medan jag dammsuger och de slickar på mina ögonbryn typ.
Helt ärligt så tycker jag det är förjävligt att åka iväg en vecka och lämna en katt ensam hemma, även om du kommer dit och städar. Städar vad, hur smutsigt kan det bli i ett tomt hus med bara en katt inne? Måste gå rätt snabbt för dig även om det är mycket kattgosande under tiden.
 
Helt ärligt så tycker jag det är förjävligt att åka iväg en vecka och lämna en katt ensam hemma, även om du kommer dit och städar. Städar vad, hur smutsigt kan det bli i ett tomt hus med bara en katt inne? Måste gå rätt snabbt för dig även om det är mycket kattgosande under tiden.
De har annan tillsyn minst en gång per dag och när jag städar är jag där två, respektive fyra timmar plus lite extra ibland. Det är inte heller alltid de är borta en hel vecka förstås, och båda katterna har vanligtvis tillgång till kattlucka. Kanske inte idealet, men jag tycker inte det är ovanligt med folk som reser bort veckovis och bara har någon som fyller på mat.
Jag vet inte heller om någon av kissarna skulle ha det jättebra på ett kattpensionat. :)
 
Personligen skulle jag aldrig lämna Kim ens över natten om det inte var kris, men både katter och katthållning är ju olika.
Förr om jag åkte bort och katterna stannade hemma hade jag en kompis som bodde med dem, om jag måste resa i tjänsten så har jag alltid hus- och djurvakt för då behöver även hundarna, hästarna och hönsen tillsyn. Aldrig att jag skulle resa bort i flera dagar och bara ha någon som kom och gav dem mat, men bra att du är där några timmar åt gången. :)
 
Förr om jag åkte bort och katterna stannade hemma hade jag en kompis som bodde med dem, om jag måste resa i tjänsten så har jag alltid hus- och djurvakt för då behöver även hundarna, hästarna och hönsen tillsyn. Aldrig att jag skulle resa bort i flera dagar och bara ha någon som kom och gav dem mat, men bra att du är där några timmar åt gången. :)
Det skulle inte jag heller, men det är en rätt vanlig lösning särskilt för katter på gott och på ont. Jag förstår när folk tänker att det vore ett större trauma att flytta på dem till exempel till ett pensionat än att stanna hemma, sedan kan jag samtidigt tycka att folk negligerar hur beroende kissarna faktiskt är av sina människor. Det är väl en av de där myterna som lever kvar, att katter är självständiga och inte bryr sig. :(
Med det sagt vet jag att båda familjerna absolut avgudar sina burmor, de är en stor del av familjen och jag vet att de älskar om jag tar kort eller filmar så att familjen vet att de mår bra. :heart

Jag har personligen ingen som skulle kunna bo med mina djur (och fy för att ha någon boende i mitt hus! 😱) så jag åker helt enkelt inte bort.
 
Megara skulle inte fixa att vara ensam hemma med någon tillsyn en gång om dagen. Som tur är så är det inte några problem om hon skulle behöva bo hos någon annan. Jag reser aldrig bort utan henne, men om det har blivit akut har hon fått flytta hem tillfälligtvis och det har inte varit några problem. För henne ska tilläggas.

När jag hamnade på sjukhus så fick Megara flytta hem till några vänner till min syster. De älskar min systers katt som är lugn och stillsam. Megara ehum, var lite annorlunda. Hon yrde runt, hoppade upp på bord och diskbänkar, snodde mat, var uppe och huserade på tv och i bokhyllor. Fläkte ut sig på sängen och attackerade fötter. Av någon anledning har de inte erbjudit sig att passa henne igen 😸
 
Megara skulle inte fixa att vara ensam hemma med någon tillsyn en gång om dagen. Som tur är så är det inte några problem om hon skulle behöva bo hos någon annan. Jag reser aldrig bort utan henne, men om det har blivit akut har hon fått flytta hem tillfälligtvis och det har inte varit några problem. För henne ska tilläggas.

När jag hamnade på sjukhus så fick Megara flytta hem till några vänner till min syster. De älskar min systers katt som är lugn och stillsam. Megara ehum, var lite annorlunda. Hon yrde runt, hoppade upp på bord och diskbänkar, snodde mat, var uppe och huserade på tv och i bokhyllor. Fläkte ut sig på sängen och attackerade fötter. Av någon anledning har de inte erbjudit sig att passa henne igen 😸
Så märkligt :angel:
 

Liknande trådar

Övr. Katt Nån som har huskatt Ragchilla 😻(Ragdoll/Chinchilla perser) katt och kan berätta lite om deras lynne, arbete med pälsen osv? Och om den...
Svar
14
· Visningar
2 449
Senast: Glimra
·
Övr. Katt Vi ska ta över en 9-årig ragdoll och funderar kring hur vi ska göra med försäkring. Ägaren idag har IF stora kattförsäkring, antar att...
Svar
7
· Visningar
514
Senast: Catsu
·
Övr. Katt Nästa helg ska vi sannolikt hämta hem en ny familjemedlem, en omplacering av en 9-årig ragdoll. Jag och min man har gått i kattplaner...
2
Svar
37
· Visningar
2 416
Senast: cherie
·
Fritid I juni kommer jag, sonen 8 år och vovvarna åka norrut från Skåne på vår allra första campingsemester. Vi kommer vara borta 8-9 dagar...
Svar
7
· Visningar
375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp