Kattmarodör

Mabuse

Trådstartare
Våran Misse har på sistone börjat gräva i en blomkruka när vi inte är hemma. :mad: Finns det något sätt man kan hindra/avskräcka henne från det? Det är ju inte så kul att komma hem och upptäcka jorden på golvet och blomman halvuppgrävd. Tacksam för tips!
 
Sv: Kattmarodör

Känner igen det där! Våran pisse ville nog bara framföra att hon nog också ville ha något grönt att pyssla om så hon fick lite kattgräs, sen var allt frid och fröjd. Det blir ju en hel del gräsgrejer och sånt av kattgräs också men inte så farligt :)
 
Sv: Kattmarodör

Hade ocksa en katt for flera ar sedan som gjorde sa. Vi satte helt enkelt honsnat i krukan, da slutade han att grava.

Se till att katten dock far nagonting annat att syssla med nar ni ar borta.
 
Sv: Kattmarodör

allt jag har blir uppgrävt.. men det får vara så.
Vill dom så vill dom, de fina blommorna sätter jag högt så inte de kommer åt, de andra sätter jag tillbaka i krukan och sopar ihop jorden.
Det värsta som hänt är att en vit Mårbackapelargon dött, några krukor har gått sönder och att min äldsta katt gjorde en stor jordhög på golvet i vardagsrummet och bajsade i den :crazy:
De gillar att kraffsa.. det är nått man får ta.
 
Sv: Kattmarodör

En bit kartong med hål för blommans stam träs över, inte så snyggt men effektivt. Lite större stenar eller snygga glaskulor ovanpå jorden. En liten klick fykristaller, bitar av citronskal/apelsinskal, spraya fyspray på krukan.
Men det bästa är nog ändå att, som någon annan skrev, ställa fram kattgräs till kissen. Han gräver ju inte utan anledning.
 
Sv: Kattmarodör

Håller med ramona - någon typ av nät över jorden har funkat för oss. Svårigheten är att fästa de på något sätt som håller katten borta och nätet på plats. Hos oss har det det inte stannat vid grävande dock; kattflickan tyckte att de stora, fina (och ack så dyra) växterna var utmärkta toaletter... :cry:
 
Sv: Kattmarodör

Tack för tipsen! Ska prova att lägga stenar el nåt i krukan, se om det hjälper. Det är bara en kruka hon är på, så det borde funka att hindra henne.

På vilket sätt funkar kattgräs? Hon är alltså bara ute efter jorden, växten (en sorts palm) struntar hon i, så då borde väl inte kattgräs vara ett alternativ.
 
Sv: Kattmarodör

Mabuse skrev:
Våran Misse har på sistone börjat gräva i en blomkruka när vi inte är hemma. :mad: Finns det något sätt man kan hindra/avskräcka henne från det? Det är ju inte så kul att komma hem och upptäcka jorden på golvet och blomman halvuppgrävd. Tacksam för tips!
handsup.bmp
EN GÅNG TILL OCH JAG FYLLER I VATTEN:cool:
 
Sv: Kattmarodör

våran katt var också mest intresserad av jorden i våra växter men hon gillade att gräva i sitt kattgräs mer. Köp en liten låda kostar typ 20:- det kan ju vara värt att testa!
 

Liknande trådar

Småbarn Nästa vecka börjar dottern på förskola och vädret verkar ha gjort att det kläckts svärmar av mygg i området. Förskolan ligger bredvid en...
Svar
10
· Visningar
1 120
Senast: Manji
·
Fritid Jag ska ha en längre semester i jan/feb och är sugen på att göra något annat än det jag brukar (åka skidor). Tankarna på vad jag ska...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 052
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 408
Senast: Hedinn
·
  • Artikel
Dagbok Min motivation, som jag tidigare jämförde med ett trilskande fuxsto, lyckades tillslut komma igång, gå in på banan, prestera och ta hem...
Svar
3
· Visningar
613
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp