Sv: kattsand

HÄR har vi nog svaret på mitt problem! :) :banana:
Vad kostar Extreme Classic, typ? Finns den bara på djuraffärer? Den verkar ju vara bra :)
Den kostar 175 kr vid foderbilen. Finns även i zoobutikerna.Man får var 11:e säck gratis.
Det kan låta dyrt, men den totala månadskostnaden skillde inte så mkt mellan eldorados och Extreme classic pga att jag var tvungen att byta ut all eldoradosand ganska ofta. Med extreme classic ska man tänka på att inte rusa och ta bort klumparna med en gång när katten gjort sina behov. De behöver en stund på sig att stelna. Men sedan är de knallhårda.
 
Sv: kattsand

*kl*

Jag blandar Katty och Husses. Katty på 20kg påse tycker jag är bättre än den på kartong.

Har en stoooor låda som det är ca 35-40kg sand i. Så det gäller att ha sand som inte behöver bytas hela tiden...

Kommer börja bland i lite EverClean också för doftens skull.

Har tre missar som är tämligen kissnödiga...
 
Sv: kattsand

*kl*

Jag blandar Katty och Husses. Katty på 20kg påse tycker jag är bättre än den på kartong.

Har en stoooor låda som det är ca 35-40kg sand i. Så det gäller att ha sand som inte behöver bytas hela tiden...

Kommer börja bland i lite EverClean också för doftens skull.

Har tre missar som är tämligen kissnödiga...

Oj! Vad är det för jättelåda dina katter har? Hur stor är den i omkrets aoch kan man inte få se bild på den?
 
Sv: kattsand

Jag undrar också vad det är för jättelåda du har. Är det en riktig kattoalett, eller är det ngn annan bra låda du hittat.
 
Sv: kattsand

IKEA-låda. Den är 95x55cm eller nåt sånt. Minns inte hur djup den är, 17cm tror jag och det är sand nästan till kanten. Eftersom jag ibland är borta 18h på samma dygn så behövs det en rejäl låda för att de ska ha fräsch sand att kraffsa i :D
 
Sv: kattsand

Ja, den är som de andra. Jag tycker om den eftersom den inte luktar, men ändå luktar det inte illa. Tycker att de andra har en sådan skarp lukt. Sen är den lixom lite glittrig, haha.
 
Sv: kattsand

Liten fråga bara!

Hur ofta byter ni sanden i lådan?
 
Sv: kattsand

Jag brukar byta all sanden vid behov Ec håller sig fräscht så det behövs inte så ofta däremot skurar jag lådan lite oftare. Är nog ca 2 månader nu sen jag bytte all sand och än finns det inget behov av att byta.
 
Sv: kattsand

Sällan :angel:. Mycket sand och att rensa ofta så håller det sig fint. Men det är ju med Everclean. Innan vi började använda everclean så bytte vi sanden allt från en gång i veckan, beroende på vad det var för någon.
 
Sv: kattsand

Max 1 gång/år. Byter när den börjar lukta illa, vilkt händer ytterst sällan med en bra sand. Skurar ur lådan gör jag kanske 2-4 ggr/år.
 
Sv: kattsand

Kör du mer riktiga Pee-we pellets, eller köper du eldningspellets?

Precis som MsLuna sa så använder jag bränslepellets från Agrol. Det fungerar väldigt bra.

Eftersom att jag har katteri är det nödvändigt att byta ut allt strö i lådan med jämna mellanrum, skura lådorna och så, för att hålla smittrycket nere. Blir inte ekonomiskt hållbart att använda bentonitsand, typ everclean, då. :p

Jag är galet nöjd med att använda pee-wee och sand blir aldrig aktuellt här igen, usch vad ofräscht det är.
 
Sv: kattsand

Precis som MsLuna sa så använder jag bränslepellets från Agrol. Det fungerar väldigt bra.

Eftersom att jag har katteri är det nödvändigt att byta ut allt strö i lådan med jämna mellanrum, skura lådorna och så, för att hålla smittrycket nere. Blir inte ekonomiskt hållbart att använda bentonitsand, typ everclean, då. :p

Jag är galet nöjd med att använda pee-wee och sand blir aldrig aktuellt här igen, usch vad ofräscht det är.

Jag hade också katteri och klarade mig finfint på sand? Beror ju på antalet katter, inte på om man har katteri eller ej.
Träpellets är ju inte ett alternativ här eftersom det skulle ta död på Yoga ganska fort.
 
Sv: kattsand

Jag hade också katteri och klarade mig finfint på sand? Beror ju på antalet katter, inte på om man har katteri eller ej.
Träpellets är ju inte ett alternativ här eftersom det skulle ta död på Yoga ganska fort.

Jo det är sant, men med fertila katter, honor som träffar hanar utifrån, kattungar i perioder osv. så känner jag personligen att jag vill kunna hålla smittrycket nere på bästa möjliga sätt. Sand hade inte fungerat för mig ekonomiskt då jag vill byta ut innehållet i lådorna med ganska tät intervall för att känna mig "nöjd". Väldigt många använder sand, även uppfödare med många katter, jag säger bara att sand inte fungerar för mig.
Pellets fungerar inte för dig och sand fungerar inte för mig.
 
Sv: kattsand

Finns Everclean i 25 litersförpackning?!

Jag använder Evercleans Multiple cats, dn röda. Är jättenöjd med den! Köper Pussi när p¨lånboken är tom, men den går åt minst lika snabbt som EC och luktar dessutom äldigt snabbt.
 
Sv: kattsand

Jag byter ut sanden och skrubbar lådorna ungefär var annan till var tredje vecka. Jag hade bergis kunna fylla på och blanda ut sanden oftare, men för mig känns detta bäst.
 
Sv: kattsand

Vi har zoogillets som jag är mkt nöjd med. Är dock sugen på att prova en peeweelåda.
 
Sv: kattsand

Jag använder Evercleans Multiple cats(den som är rödd) till mina 3 katter.
Den skulle vara ´"drygare" än dom andra sorterna av everclean om man hade flera katter.
Luktar inte så mycket förutom när katterna varit i någon av lådorna och kraffsat runt då luktar både katter och luften parfym en stund efteråt. :)

Har testat måna olika sorter och fabrikat innan och everclean är den som tar bort lukten bäst och även lättast att göra rent i lådan med. Iallfall hos oss.

179 kr för en stor förpackning tar dom där jag bor.
 
Sv: kattsand

Fast så dyrt blir det ju inte, mer än att det är en större klumpsumma.:) Inte om man har en katt iaf. En 25l EverClean räcker i nästan fyra månader för min katt och då är inte 199 kr särskilt mycket. Senaste två månaderna har jag inte haft tillgång till bil och köpt nån billig på Willys i 5 liters-låda. Helt ok kvalitet men det blir lukt... Den kostar 49 kr och jag har fått köpa två!! Alltså tjänar man rätt bra på EverClean!!

199 kr på 4 månader och 98 kr på två månader är ju ingen skillnad? Du sparar typ 3 kr på Willys i så fall.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 382
Skola & Jobb på förhand förlåt o varning för långt inlägg -- behöver så skriva av mig... vill även börja med o förtydliga jag vet jag Har mkt o vara...
2
Svar
28
· Visningar
4 343
Senast: Trissa
·
Katthälsa Min 16 åriga katt bor hos mina föräldrar. Hon blir alltid lite depp dom första dagarna dom åker utomlands. Så jag trodde det den här ggn...
2
Svar
32
· Visningar
2 535
Hundavel & Ras Nu är det drygt ett år sedan min finvoffa gick bort, 13,5 år gammal. Det är inte dags att skaffa ny hund riktigt än, utan vi har sagt...
2
Svar
27
· Visningar
3 499
Senast: Killaloe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp