Kattsnack 10

Nu är dränaget borta! :banana:
Men ska hålla koll och tvätta två dagar framöver innan det får börja läka även om jag ska såklart ha fortsatt koll efter det också.

Problemet är dock att hon ska ha tratten på sig i fem dagar till :arghh:
Måste försöka lösa det där med maten så att hon kan äta med den på :cautious: Jag tänker något högt upp så tratten kan gå in under och liten nog för att gå in i tratten, samtidigt som kanske sidorna ska vara låga 🤔
Testade en lösning och det ska gå, puttade fram henne och drog fram hennes huvud lite - japp passar in i tratten.
Men jag tror att de senaste dagarnas överdådiga servering av blötmat har gjort henne lite bortskämd för hon visade inget intresse även utan tratten vid den tid hon får mat nu på kvällen även om hon först skuttade med glatt :sneaky: (plus att jag ändå blir orolig då över hur mycket vatten hon får i sig, hon har visat noll intresse för vattenskålen dessa dagar vad jag har sett)
Får nog sakta minska på blötmaten och ha framme torrfodret hela tiden så får vi se vad hon gör :D

Tillägg: Blötfodret blir för dyrt att ge bara det i längden, det duger bara med den dyraste sorten nämligen 😅
 
Testade en lösning och det ska gå, puttade fram henne och drog fram hennes huvud lite - japp passar in i tratten.
Men jag tror att de senaste dagarnas överdådiga servering av blötmat har gjort henne lite bortskämd för hon visade inget intresse även utan tratten vid den tid hon får mat nu på kvällen även om hon först skuttade med glatt :sneaky: (plus att jag ändå blir orolig då över hur mycket vatten hon får i sig, hon har visat noll intresse för vattenskålen dessa dagar vad jag har sett)
Får nog sakta minska på blötmaten och ha framme torrfodret hela tiden så får vi se vad hon gör :D

Tillägg: Blötfodret blir för dyrt att ge bara det i längden, det duger bara med den dyraste sorten nämligen 😅

Ang vätska. Latz soup och så häll på extra vatten. Enkelt sätt få i ordentlig mängd vatten vid ett valt tillfälle. Kör alltid det till konvalescenter. Så kan jag slappna av med hur de dricker I övrigt.
 
20230301_140042.jpg

Fått hem detta från djurid och inbetalningskort. Med tack för att du registrerat dina katt. Har dock inget minne av att jag har reggat på djur id?
 
Ang vätska. Latz soup och så häll på extra vatten. Enkelt sätt få i ordentlig mängd vatten vid ett valt tillfälle. Kör alltid det till konvalescenter. Så kan jag slappna av med hur de dricker I övrigt.
Har provat att ge henne en sån där gourmet (av samma märke som den mjukmat hon får) soup men det ville hon inte ens provsmaka. Men det var ett bra tag sedan, kan kanske vara värt att prova iallafall. Latz har nog lite socker och sånt onyttigt som kan vara mera gott också :p
 
Jag undrar vart Toni tagit vägen. Hon kom inte vid matdags. Hon är heller inte utlåst på verandan.
 
En present i form av rejäl(!) hårboll hittades på badrumsgolvet (tack tack, utmärkt val av plats!), hoppas att det innebär ännu bättre utrymme och mående i magen och tarmarna :up:

Hon verkar må bättre iallafall! Igår och idag så kråmade hon sig på golvet och tittade gulligt upp med litet kvitter :love:
 
Fick hem Latz soup och gav henne en påse nu, jag måste säga att jag tycker att de gourmet påsar jag brukar köpa till henne innehåller lika mycket vätska men mera kött, dvs mat 🤔 Hade i lite vatten också men bra att veta tänker jag. Inget jag skulle köpa på regelbunden basis, då funkar gourmet lika bra men om man vill ge mindre mat samtidigt som lika mycket vätska då funkar det.

Men Alice hälsar att det var lika gott som den vanliga maten! :D Men jag tog iofs den med kyckling, vet inte vad hon skulle säga om de andra :laugh:
 
Latz soppa är ungefär som knark hälsar mina tre.
Då ska jag testa det på min kräsna kisse. Jag köpte latz bitar i sås igår... och det går sådär. Men bättre än att inte äta någon blötmat på fyra dagar... utan bara protestskrika och äta torrfoder. :D (så nej svälter gör hon inte även om hon låtsas det)
 
Det blev en dålig dag för Lina. Först fick hon ingen frukost och sen blev hon fängslad och körd till veterinären.

Jag ska hämta henne senare idag.
 
Lina har varit så duktig idag. Hon sa ingenting på hemvägen heller. Men hon är fortfarande lite groggy och vill inte ha mat.

Hon har heller inte Forl/Tr. Det enda som hittades var tandsten och inflammerat tandkött.

Djurvårdaren på kliniken blev jätteförtjust i Lina. Hon tyckte att Lina var sååå vacker!

Och inte blev det så dyrt som befarat heller. Lite drygt 2100 bara.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 923
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 201
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 452
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 414

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp