Kattsnack 10

Förresten, hittade ett par bajskulor imorse, de var betydligt bättre! Varken hårda eller för mjuka :up: men lite små, men det kan ju vara för att diarrén förde ut en del av det som fanns i tarmarna. Hon äter sin blötmat bra iallafall, hon får än så länge bara lite portionerat ut över dagen. Men det hinner inte bli så mycket som hon skulle behöva då hon ska få så lite per gång, men hon rör inte på sig så mycket och har lite vikt att ta av 😅
 
Mäh, kvällens vård slutade med blodspillan .. från mig :meh:
Hon ska ju få antibiotika i form av tablett tre gånger om dagen, men hon har blivit allt mer envis och vill inte svälja sin tablett. Och tro mig, jag håller ihop hennes mun och masserar hennes strupe för att hon ska svälja, försöker hålla henne ett bra tag också men hon har lärt sig att låter hon bli att svälja på ett tag så kollar jag om hon svalt den (då jag tycker att hon svalt någonting) eller/och så vevar hon med framtassarnas klor :meh:
Kvällens piller blev till slut bara en geggig klump som hamnade mest överallt typ :meh:
Tips? :arghh:

Jag försöker inte med att lägga den i mat då jag vet att hon är så kräsen att hon kommer bara äta runt den, inget mat är så god att hon kan överse piller 😅
 
Mäh, kvällens vård slutade med blodspillan .. från mig :meh:
Hon ska ju få antibiotika i form av tablett tre gånger om dagen, men hon har blivit allt mer envis och vill inte svälja sin tablett. Och tro mig, jag håller ihop hennes mun och masserar hennes strupe för att hon ska svälja, försöker hålla henne ett bra tag också men hon har lärt sig att låter hon bli att svälja på ett tag så kollar jag om hon svalt den (då jag tycker att hon svalt någonting) eller/och så vevar hon med framtassarnas klor :meh:
Kvällens piller blev till slut bara en geggig klump som hamnade mest överallt typ :meh:
Tips? :arghh:

Jag försöker inte med att lägga den i mat då jag vet att hon är så kräsen att hon kommer bara äta runt den, inget mat är så god att hon kan överse piller 😅
Vatten läste jag mig till på Google 🤔 vatten innan och efteråt. Hmm. Tål att prövas!
 
Provläser olika serier, bla en med två katter hos ett par och plötsligt dök denna strip upp; "My butt exploded!"
Kändes som deja vu, det där är min katt just nu 💁‍♀️
 
Screenshot_20230227-002631_Samsung Internet.jpg

I'm in this picture and I don't like it :cautious:
 
Inget bajs i kattlådan efter natten idag dock, som det varit alla andra dagar oavsett hur lite. Men hon äter sin frukost nu med god aptit åtminstone. De kanske kan kolla lite med ultraljud imorgon för att se hur tarmarna ser ut 🤔
 
Inget bajs i kattlådan efter natten idag dock, som det varit alla andra dagar oavsett hur lite. Men hon äter sin frukost nu med god aptit åtminstone. De kanske kan kolla lite med ultraljud imorgon för att se hur tarmarna ser ut 🤔
Känner du något alls om du trycker på magen? Om du trycker långt bak mot bäckenet måste du trycka ganska hårt för att känna om det finns någon avföring i tarmarna.
 
Känner du något alls om du trycker på magen? Om du trycker långt bak mot bäckenet måste du trycka ganska hårt för att känna om det finns någon avföring i tarmarna.
Jag är inte utbildad någonting i vård så jag vet inte riktigt hur det ska kännas 😬 försökte trycka ganska djupt nere mot bäckenet men kände bara lite hinder mot mitt på av magen. Men jag håller tummarna för någon bajskorv imorgonbitti, speciellt då hon ätit med god aptit även om mindre än vanligt då det varit mera utspritt men har ökat portionen lite grann för varje gång.
 
Dumma matte glömde tabletten för antibiotikan mitt på dagen idag också :banghead: satt nog för försjunken i arbetet :cautious:
Men 6 av 8 hittills är nog inte så illa ... hoppas jag, speciellt då det står i pappret som följer med medicinen att de ska bara få två gånger per dag men veterinären sagt åt mig tre.
I hope :o😬
 
Megara är på ett fruktansvärt dåligt humör just nu. Hon äter frenetiskt och demonstrativt på varenda kabel hon kan komma åt och smaskar med hela munnen. Hon har fått sin portion Bozita med loppfrön för att hålla magen i schack. Inga RC torrisar, ingen tonfisk, ingen blötmat för kattungar, ingen Whiskas att stjäla. Hon skriker argt och nästan oavbrutet och gräver ursinnigt runt skålen - för att det mirakulöst ska förvandlas till RC?

Eftersom Megara är ett matvrak har jag inte tänkt på att att även hon liksom Nikita är uppfödd med RC knarket. Jag har det aldrig hemma och därför har det aldrig varit problem. Jaja, hon får hålla till godo med sin Bozita i lagom portion efter helgens frossande.
 
Skulle haft en filmkamera riggad över sängen inatt. Mellan mina ben låg en kattunge, en annan kattunge låg tvärs över min hals som en halsduk. På min högra axel låg ett barn på snedden. Varje gång jag rörde på mig blev jag attackgosad av halsdukskatten, som var helt överförtjust över att matte är vaken, innan han dunsar ner över min hals igen.

Har liksom 3meter säng till förfogande men ändå ska det sovas på mig.
 
Nu är dränaget borta! :banana:
Men ska hålla koll och tvätta två dagar framöver innan det får börja läka även om jag ska såklart ha fortsatt koll efter det också.

Problemet är dock att hon ska ha tratten på sig i fem dagar till :arghh:
Måste försöka lösa det där med maten så att hon kan äta med den på :cautious: Jag tänker något högt upp så tratten kan gå in under och liten nog för att gå in i tratten, samtidigt som kanske sidorna ska vara låga 🤔
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 876
Senast: bollen__
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 155
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 440
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 405

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp