Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Jag tycker de Ă€r sĂ„ svĂ„rt att hitta vĂ€nner inom uppfödarvĂ€rlden inom katt. ÄndĂ„ gĂ„tt utbilningar och varit pĂ„ kattutstĂ€llning.
Har aldrig haft det problemet inom hund eller hÀst. KÀnns bara som det Àr sÄ uteslutande, eller vad jag ska sÀga.
GÄtt med i en kattklubb för min ras och bett om en Mentor. TÀnker det kan vara bra i och med jag Àr relativt ny. Se om jag kan fÄ en fot in med hjÀlp av det :).

Iallafall hÀr Àr en bild pÄ min fina, lilla tjej Minea :heart .

Bifogade filer

• 636336334_10165101016266414_136274217607256280_n.webp
    636336334_10165101016266414_136274217607256280_n.webp
    46,2 KB · Visningar: 1 796
Jag tycker de Ă€r sĂ„ svĂ„rt att hitta vĂ€nner inom uppfödarvĂ€rlden inom katt. ÄndĂ„ gĂ„tt utbilningar och varit pĂ„ kattutstĂ€llning.
Har aldrig haft det problemet inom hund eller hÀst. KÀnns bara som det Àr sÄ uteslutande, eller vad jag ska sÀga.
GÄtt med i en kattklubb för min ras och bett om en Mentor. TÀnker det kan vara bra i och med jag Àr relativt ny. Se om jag kan fÄ en fot in med hjÀlp av det :).

Oj vilken intensiv ögonfĂ€rg hon har! đŸ˜»

TrÄkigt att höra att det Àr svÄrt att komma in i gemenskapen. Min uppfattning Àr att det kan variera vÀldigt mycket mellan olika raser, i min ras Àr det i regel lÀtt att fÄ mentorer och folk som vill samarbeta.

NÀr jag började hade jag support av andra uppfödare/utstÀllare med helt andra raser eftersom min ras knappt finns i landet. RÄd för val av hane och liknande fick ske helt online.

Fick ringa Agrias rÄdgivning. Iza satt i mitt knÀ och gosade. NÀr hon försökte lÀgga sig ned hÀnde det nÄgot. IstÀllet hoppade hon ner och började frÀsa/gnÀlla, halta och visa obehag. Vi hade videosamtal och de ska ringa tillbaka senare för att se om det blivit nÄgon förÀndring. Hon har Àtit och kissat i alla fall. Mindre frÀs och gnÀll nu men Àr sÄ obehagligt nÀr de inte mÄr bra :(

Fick ringa Agrias rÄdgivning. Iza satt i mitt knÀ och gosade. NÀr hon försökte lÀgga sig ned hÀnde det nÄgot. IstÀllet hoppade hon ner och började frÀsa/gnÀlla, halta och visa obehag. Vi hade videosamtal och de ska ringa tillbaka senare för att se om det blivit nÄgon förÀndring. Hon har Àtit och kissat i alla fall. Mindre frÀs och gnÀll nu men Àr sÄ obehagligt nÀr de inte mÄr bra :(
Svarar mig sjÀlv som uppdatering. Hon gÄr mycket bÀttre och beter sig mer normalt och efter videomöte med en veterinÀr fick vi rÄdet att vÀnta. Vilket i nulÀget kÀnns helt rimligt. Ville ringa sÄ fort som möjligt om vi behövde jaga veterinÀr eftersom det tog drygt 4 timmar att fÄ tag i nÄgon förra gÄngen och dÄ 1,5h bort. Haltar hon fortfarande pÄ mÄndag ska jag boka en vanlig tid till henne.

Ville ge min partner en present eftersom han varit sÄ himla gullig och haft massor med tÄlamod och hjÀlpt mig hitta en bil.
Tog en bild pÄ hans katt och anvÀnde en av sidorna som skapar en konstnÀrlig bild, köpte filen och anvÀnde en annan sida som skriver ut bilden och ramar in.
Blev sĂ„ himla fin! Katten Ă€r 17 i Ă„r och han har haft henne sen kattunge ❀

20260227_164315.webp

Min Ă€lskade lille kattkille som fick FIP har kryat pĂ„ sig ordentligt, riktigt dryg ibland 😄 En dag lekte han frĂ„n 08 - 12.30! Helt galet, tog aldrig slut 😅 Är pĂ„ dag 25 av 84 i behandlingen och han Ă€r plĂ€ttlĂ€tt att ge medicinen, man bara lĂ€gger den framför honom sĂ„ Ă€ter han upp tabletten 😅

Kyra mÄr toppen efter flytten i somras
Hon har massor med utrymme men klagar sÄklart pÄ de tvÄ stÀngda dörrar som finns
En Àr till sonens rum
Det rÀcker inte med 105 kvm anser hon
Och sÄ har hon fÄtt ampellijor att Àta pÄ sÄ nu Àr lyckan gjord

FrÄgade chatgpt vilken hÀstras Megara skulle vara baserat pÄ min avatarbild.

Med den dĂ€r mörka, eleganta pĂ€lsen och den lite “jag dömer dig tyst”-blicken skulle din katt helt klart vara en frieserhĂ€st.

Frieser:

• Svart, glĂ€nsande och dramatisk
  • Elegant och kraftfull
  • Ser kunglig ut Ă€ven nĂ€r den bara
 stĂ„r dĂ€r och existerar
  • Har en aura av “jag vet att jag Ă€r snygg”

Alternativt en arabisk fullblodshĂ€st – för den dĂ€r intensiva, lite mystiska blicken och den Ă€dla hĂ„llningen.

Efter beskrivning av hennes karaktÀr

🐎 Lusitano​

• Stolt
  • Temperament
  • VĂ€ldigt kĂ€nslig för respekt
  • KrĂ€ver rĂ€tt bemötande

FrÄgade chatgpt vilken hÀstras Megara skulle vara baserat pÄ min avatarbild.

Med den dĂ€r mörka, eleganta pĂ€lsen och den lite “jag dömer dig tyst”-blicken skulle din katt helt klart vara en frieserhĂ€st.

Frieser:

• Svart, glĂ€nsande och dramatisk
  • Elegant och kraftfull
  • Ser kunglig ut Ă€ven nĂ€r den bara
 stĂ„r dĂ€r och existerar
  • Har en aura av “jag vet att jag Ă€r snygg”

Alternativt en arabisk fullblodshĂ€st – för den dĂ€r intensiva, lite mystiska blicken och den Ă€dla hĂ„llningen.

Efter beskrivning av hennes karaktÀr

🐎 Lusitano​

• Stolt
  • Temperament
  • VĂ€ldigt kĂ€nslig för respekt
  • KrĂ€ver rĂ€tt bemötande
Utan att frÄga ChatGPT sÄ sÀger jag att Alice Àr en skygg P.R.E skimmel med hög integritet :D Gör absolut inget gratis :nailbiting:

I andra nyheter sÄ har jag rÄkat skamfila vÄr kÀra Marilyn Monroes skönhet hÀr hemma :nailbiting:
Jag skulle raka bort en knepigt placerad tova under hennes haka och upptĂ€ckte sedan att jag hade rĂ„kat komma Ă„t nĂ„gra morrhĂ„r pĂ„ ena sidan đŸ˜±

Hur ska jag kunna bli förlÄten över att jag rörde ett enda morrhÄr pÄ denna skönhet?! :bag:

Tur att hon inte bryr sig sÄ mycket om att titta pÄ sig sjÀlv i spegeln :angel:

Det bor en Bombay i mitt bostadsomrĂ„de 😍
TrÀffade den nÀr vi gick till parkeringen förut, sÄ fantastiskt fin katt och vÀldigt social.
VĂ„gat att ha den som utekatt dock,e s hoppas den varken blir stulen eller pĂ„körd 😅
Jösses! Jag som bott vid samma genomfartsvÀg som du i mÄnga Är vet hur mycket trafik det Àr dÀr. Skulle aldrig vÄgat ha utekatt dÀr.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Sorgen efter en katt
  • 11-Ă„rig katt med misstĂ€nkt diskbrĂ„ck
  • Blir med katt - vad fĂ„r vi inte glömma?
  • Ungkatt och aktivitetsnivĂ„

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka