Synd att det inte finns ngt steg mellan 60â och 160â. Men kanske kan vara vĂ€rt att höja iaf fasta sjĂ€lvrisken. Rörlig Ă€r ju lite mer vanskligt med hög.Jag har alltid haft 160 000 kr men kommer fĂ„ sĂ€nka till 60 000 kr (vilket inte Ă€r mycket nĂ€r hjĂ€rtat krĂ„nglar), dĂ„ det Ă€r nĂ€st högsta beloppet. Haft lĂ„g sjĂ€lvrisk och lĂ„g rörlig (1500 kr + 15%) och Ă€ndĂ„ kommit lindrigt undan tidigare (runt 800 kr/mĂ„nad)
Usch kÀnns hemskt nÀr man behöver dra ner pÄ försÀkringen. Det har verkligen gÄtt utför med kostnaderna sen pandemin.
Sune, multisjuk, har haft en del vÀldigt dyra veterinÀrbesök genom Ären men inga radikala höjningar pga det hittills. FÄr se vad som hÀnder i september nÀr hans förnyas, han kommer dÄ vara drygt 14 Är och dyr tandoperation under detta försÀkringsÄr. Vilket tidigare inte ingÄtt i hans men som lagts till nÄn gÄng sÄ jag vart förvÄnad nÀr de ersatte det mesta.
Jag har turen att mitt ex (Sunes husse) betalar hÀlften av hans försÀkring och vÄrd fortfarande.
Har du fÄtt förslag pÄ pris om du sÀnker och höjer sjÀlvriskerna eller ska du kontakta dem för det nu? Hoppas det blir rimligt iaf.