Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Bukefalos 30 Är!

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Ja, jag har testat. Noll effekt för mig tyvÀrr..

Men nu verkar det lugnat sig, sÄ bara jag sköter det med dusch av katterna regelbundet och stÀda, stÀda, stÀda, sÄ gÄr det nog bra

Vad skönt! Jag fÄr erkÀnna att det Àr vÀrt att vara kattlös för mig, jag orkade inte med kliande ögon och hals, konstant snuva och det satte sig pÄ andningen ocksÄ. Jag hade allergivÀnlig ras sista gÄngen, det var himmelsvid skillnad! Ska jag ha katt igen blir det en sÄdan.

Vad skönt! Jag fÄr erkÀnna att det Àr vÀrt att vara kattlös för mig, jag orkade inte med kliande ögon och hals, konstant snuva och det satte sig pÄ andningen ocksÄ. Jag hade allergivÀnlig ras sista gÄngen, det var himmelsvid skillnad! Ska jag ha katt igen blir det en sÄdan.
Ja, jag har ju allergiskt utlöst astma. SÄ jag borde verkligen inte ha katter.
NÀr de har har Àr för gamla blir det inte nÄn ny. Tror jag :D

Oscar har fĂ„tt somna in 💔
Han drabbades av akut förlamning och beslutet togs i samrÄd med veterinÀren.
Det Àr sÄ himla tomt utan mitt Àlskade lilla fluff. Han Àlskade livet och nu finns han inte mer.
20250801_202740.webp

Oscar har fĂ„tt somna in 💔
Han drabbades av akut förlamning och beslutet togs i samrÄd med veterinÀren.
Det Àr sÄ himla tomt utan mitt Àlskade lilla fluff. Han Àlskade livet och nu finns han inte mer.
Visa bifogad fil 179340
Älskade, Ă€lskade lille Oskar! 😹😰😭💔
SĂ„ glad för den tiden han fick hos dig och sĂ„ trĂ„kigt vilken början pĂ„ det nya Ă„ret. 😭😭😭

Jag har snurrat till det med vaccineringen. Missade att vaccinera i somras, och var tvungen att skicka mannen med katten nu nÀr jag bokade ny...
NÀr jag nu frÄgar honom vad veterinÀren sa, om veckans vaccinering blev en pÄbörjad ny grundvaccinering eller vanlig vaccinering, sÄ vet han inte... jag vill ju veta om jag behöver boka in ny spruta snart eller inom ett Är! Men jag kom pÄ att Buke vet sÀkert nÀr jag ska vaccinera nÀsta gÄng? :bow:

Mina katter har kommit till mig som vuxna, utan dokumentation pÄ ev tidigare vaccinationer, och har dÄ fÄtt en spruta och dÀrefter en spruta Ärligen. VeterinÀrerna har menat att det rÀcker för en vuxen katt.

Vet dock att det inte duger pÄ mÄnga pensionat, om en vill lÀmna katten pÄ ett sÄdant.

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

• Sorgen efter en katt
  • 11-Ă„rig katt med misstĂ€nkt diskbrĂ„ck
  • Blir med katt - vad fĂ„r vi inte glömma?
  • Ungkatt och aktivitetsnivĂ„

HĂ€stnyheter

Bukefalos, Radannonser

AllmÀnt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka