MJLee
Trådstartare
Sökte nu på något yngre katter än vad jag tidigare gjort, ner till 1års ålder. Fick fram en fantastiskt vacker katt, en av mina favoritraser, finaste färgen dessutom. En hane som omplaceras av en uppfödare enbart för att honorna han parat gått tomma och han därför är en ganska oduglig avelskattHundvan han också. Dock okastrerad. Vet inte hur jag ska resonera kring det?
Det är inga problem så länge han kastreras omedelbart. Jag tror @Sassy korat är fd avelshane? Jag vet flera som har omplacerade fd avelshanar, det är ju kutym eftersom det är så besvärligt med fertila hanar som strilar så de kastreras vanligtvis så fort som möjligt när de fått sina kullar. Det jag gillar med omplaceringar eller öht raskatter är att man vet vad man får i stora drag. Att de är hälsotestade och har ett bra temperament eftersom de annars inte skulle avlas på.
Det enda negativa jag ser är att en ettåring fortfarande kan vara i värsta slyngelåldern
PS. Be uppfödaren att kastrera innan du hämtar honom. En hankatts kastrering är ju ingenting. Snip, snip.
Det är som att hon helt glömt att hon själv är uppvuxen på en gård med katt, hund, höns och kor. Jag bara önskar att hon åtminstone kunnat fråga hur jag tänkt mig det hela och frågat lite om vad det är för katt jag tänkt mig innan hon börjat döma