Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Båda fröknar har gjort sig rätt hemmastadda här i påskvillan hälsar att de kan tänka sig ett eget hus på landet med balla spindlar i källaren, sol i fönstren, en stor soffa, och ett stort kök med en massa obevakade ytor och hyllor.

Särskilt köket visade sig vara en guldgruva av äventyr där man kan sno mashmallows, riva ned apelsiner, bryta sig in i en teburk, och rent allmänt trakassera sin människa Lager som försöker laga mat.

Koolaste påsken ever hälsar kissarna.
 
Jag var och tittade på kattungar igår och sitter nu och jobbar stenhårt på att inte köpa. En unge, de är bara 3 v, blev alldeles tokkär i mig och det är ju jättesvårt att inte falla pladask då :heart
58462818_10156384164856158_294818164494041088_n.jpg
 
Amen Gulle... :love:

Är det en britt? Köp! :bump:

Ja, det är det. Det är uppfödaren till min äldstas mamma som har kullen. Och mamman till kullen har samma mamma som min äldsta Malla och samma pappa som hennes äldsta dotter Bonnie.
Men jag vågar nog inte, är så rädd att en till ska göra att det blir osämja mellan mina här hemma. Jag får ta på prov, men det är alltid en liten risk att det skiter sig permanent vilket jag inte vill.
 
Ja, det är det. Det är uppfödaren till min äldstas mamma som har kullen. Och mamman till kullen har samma mamma som min äldsta Malla och samma pappa som hennes äldsta dotter Bonnie.
Men jag vågar nog inte, är så rädd att en till ska göra att det blir osämja mellan mina här hemma. Jag får ta på prov, men det är alltis en liten risk att det skiter sig permanent vilket jag inte vill.

Särkerligen det klokaste beslutet. Särskilt i lägenhet där utrymmet för konflikter blir lite trångt.
 
Jag har ett svårt och jobbigt beslut framför mej och försöker hitta lösningar för att slippa fatta beslut om avlivning.

Vart kan man annonsera om omplacering om blocket känns som en dålig idé?
Jag har varit i kontakt med en uppfödare för tips men det är nog i princip den enda som finns..
Har ni tips på andra ställen man kan höra av sig till eller liknande för att lägga ut krokar?
 
Jag har ett svårt och jobbigt beslut framför mej och försöker hitta lösningar för att slippa fatta beslut om avlivning.

Vart kan man annonsera om omplacering om blocket känns som en dålig idé?
Jag har varit i kontakt med en uppfödare för tips men det är nog i princip den enda som finns..
Har ni tips på andra ställen man kan höra av sig till eller liknande för att lägga ut krokar?

Är det en raskatt eller huskatt? Raskatt så har du ju rasringarna du kan annonsera i. De flesta raser har nog dessutom egna facebook-grupper.
Huskatt så är det nog tyvärr annonssidor eller om du ringer runt till katthemmen och hoppas att dom kan hjälpa dig.
 
Särkerligen det klokaste beslutet. Särskilt i lägenhet där utrymmet för konflikter blir lite trångt.

Ja, jag har ju begränsat med yta. Nu lever ju mina britter på höjden, men ändå. Bor i hyresrätt, så kan inte anpassa hur som helst och jag vill inte hamna i sitsen att jag måste sära på dom i grupper. Och eftersom 2 av mina är kroniskt sjuka, är dom ju inget man placerar om hur som helst heller. Vilket jag ju förstås inte heller vill.
Men ungen är syster till Sveriges nu framgångsrikaste britt, så klart det är otroligt lockande!
 
Är det en raskatt eller huskatt? Raskatt så har du ju rasringarna du kan annonsera i. De flesta raser har nog dessutom egna facebook-grupper.
Huskatt så är det nog tyvärr annonssidor eller om du ringer runt till katthemmen och hoppas att dom kan hjälpa dig.

Det är en chausie, ickegodkänd ras i Sverige. Mitt googlande har varken lett till att jag hittat nån rasförening eller nån fb-grupp tyvärr. Det enda jag hittat är två uppfödare, varav den ena har lagt ner och är anledningen till att jag nu har katten.
 
Det är en chausie, ickegodkänd ras i Sverige. Mitt googlande har varken lett till att jag hittat nån rasförening eller nån fb-grupp tyvärr. Det enda jag hittat är två uppfödare, varav den ena har lagt ner och är anledningen till att jag nu har katten.

Vad jobbigt. Skriv en annons som är delbar på fb? Inte roligt, men kan ju tänkas att du hittar rätt där?
Är den godkänd i nått förbund alls? Kanske du kan kolla med dom i så fall?
 
Vad jobbigt. Skriv en annons som är delbar på fb? Inte roligt, men kan ju tänkas att du hittar rätt där?
Är den godkänd i nått förbund alls? Kanske du kan kolla med dom i så fall?

Ja, i TICA i USA enligt Wikipedia..

I värsta fall får det bli det.

Helst utav allt, och även grundtanken med att han räddades, så skulle jag vilja ta hem honom hit (han bor hos min mamma och kan inte bo kvar där).
Vad har ni för erfarenhet av att få vuxna katter att fungera ihop? Här finns två huskatter sen innan, inne/utekattet 14 och 16 år gamla.
Tanken är att chausin ska bli lagårdskatt sen men han måste bo inne ett tag förstås. Speciellt eftersom han till en början är vansinnigt skygg.
Hur gör man en sån grej bäst? Alltså tillvänjningen av katterna?
 
Vi har sagt, sen kisse dog i december förra året, att vi inte ska ha ny katt. Men det är förfärligt tomt här hemma. Och nu har grannen fått kattungar :arghh: (huskatter, har tjatat om att de ska kastrera honan).
Jag anar ju hur detta kommer sluta....
 
The Battle of the Wasp

Fröken B med övriga familj är på påsksemester på landet.

På måndag ser jag att hon är svullen i ansiktet och ringer Vet för råd. Då B äter, tvättar sig och ändå verkar ok så rekommenderar Vet att vi kommer in på tisdag drop in kl 07-09.

Tisdag i ottan kommer B och väcker mig och jag ser att bölden spruckit, blod och var på golvet i köket. B lite gladare (var väl skönt att trycket släppte).

Direkt till Vet. Där blir B inlagd och opererad och har nu drän i ansiktet samt ska äta antibiotika och smärtstillande i fem dagar.

Chezuz alltså. Så mycket drama och stress, utöver Vet och medicinkostnader på över 3000 spänn.

Orsaken? Tja. Vet gissade på getingstick. Troligen nångång under söndan och jag har inte sett nåt förrän det blivit en riktig böld. Hon kliade antagligen sönder den natten mån-tis.

Sensmoral - lämna aldrig stan. Stay indoors and look your doors people! The Wasps are coming! 😱


FD5E626C-E52B-4A1D-95D4-E9C297A9B6FE.jpeg
 
Senast ändrad:
The Battle of the Wasp

Fröken B med övriga familj är på påsksemester på landet.

På måndag ser jag att hon är svullen i ansiktet och ringer Vet för råd. Då B äter, tvättar sig och ändå verkar ok så rekommenderar Vet att vi kommer in på tisdag drop in kl 07-09.

Tisdag i ottan kommer B och väcker mig och jag ser att bölden spruckit, blod och var på golvet i köket. B lite gladare (var väl skönt att trycket släppte).

Direkt till Vet. Där blir B inlagd och opererad och har nu drän i ansiktet samt ska äta antibiotika och smärtstillande i fem dagar.

Chezuz alltså. Så mycket drama och stress, utöver Vet och medicinkostnader på över 3000 spänn.

Orsaken? Tja. Vet gissade på getingstick. Troligen nångång under söndan och jag har inte sett nåt förrän det blivit en riktig böld. Hon kliade antagligen sönder den natten mån-tis.

Sensmoral - lämna aldrig stan. Stay indoors and look your doors people! The Wasps are coming! 😱


Visa bifogad fil 28682
Landet är farligt! Speciellt för stadspersoner som inte vet att lämna vissa saker i fred.. eller att döda dem på rätt sätt :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
959
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 356
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 480
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 808
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp