Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
S har haft diarré, lite oklart vad hon ätit som utlöst det. Men hon hann till lådan och slappar nu på en köksstol. Verkar helt normal. Trodde först att hon kanske hade tuggat på mina små chilligroddar men de ser orörda och fina ut. Så tja, det kanske bara var en plötslig obalans i magen. De fick tonfisk i torsdags, kan det ge diarré två dar i efterhand?

B patrullerar de halvöppna fönstren. Fram och tillbaka. En insekt (fluga?) gjorde ett närmande och surrade försynt vid fönsterbläcket - B störtar dit direkt och jagar ut den. Jag ser hennes knubbiga rumpa där hon står lite framåtlutad ut genom glipan. Såhär i solglittret syns spökränderna tydligt i pälsen. Hon har inte lärt sig någon insektsrespekt efter sin drabbning med Getingen i alla fall - rätt på´t igen bá.
 
Gjort rent akvariet. Brunetten har varit med hela processen och kollat så allt går rätt till. Bitit i bortrensade växter, stirrat ned i vattnet, följt med i badrummet och gjort rent pumpen. Tur att jag har en bepälsad assistent som följer upp min hushållsskötsel. :love:

Skönhetsmissen är försvunnen, misstänks sova i garderoben. Hon dyker säkert upp framåt eftermiddagen.
 
Katten med såren mår kanon. Jag är ändå väldigt glad att jag kontaktade veterinär så jag fick bolla lite funderingar.

En bild på honom från i torsdags. Nu är såren mindre och ser ut att läka rätt.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190508_193704.jpg
    IMG_20190508_193704.jpg
    163,9 KB · Visningar: 13
Men vad är det för katt jag har? Här handlar det inte om en diskret blick och artigt väntande om jag äter något gott. Megara knuffade undan mig när jag satt och åt köttfärsbiffar. Och när jag hade fräckheten att först fösa undan henne och sedan lyfta ner henne så morrade hon! :crazy:
 
Men vad är det för katt jag har? Här handlar det inte om en diskret blick och artigt väntande om jag äter något gott. Megara knuffade undan mig när jag satt och åt köttfärsbiffar. Och när jag hade fräckheten att först fösa undan henne och sedan lyfta ner henne så morrade hon! :crazy:

Låter som en kvalificerad blivande
Barfare i kombination med att hon försöker sätta ordning på vad/vem/hur gränser och regler är tycker jag.
Det kommer bli nog kanonfint när ni har fått bo in er i lugn och ro :D
 
Brunetten har fått en ostbåge och spenderade lång tid med att nosa, bita, bära runt, fundera, bita igen... Resterna av det som en gång var en prudentlig cheddarbåge ligger i en kladdig hög på golvet. Jag är osäker på om hon bedömde den som ätbar tillslut eller inte.

Skönhetsmissen tjurar. När båge erbjöds vägrade hon lämna sin sovplats i sängen och fick då ingen ostbåge (vi snacksar icke på mina nytvättade lakan) men hon glodde på B under hela testperioden. Nu ligger hon kvar och glirar lite under lugg. Världen är hård och orättvis. Vissa får ostbågar och andra får svälta. :cry:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
3 419
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
973
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 371
Senast: G-uldlock
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 089

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp