@Sol , visst kan man kastrera kattungar?
Jag hade gjort det bums.
Ja, SVF rekommenderar kastrering från 4 månaders ålder men en del kastrerar tidigare än så.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@Sol , visst kan man kastrera kattungar?
Jag hade gjort det bums.
Liten katt? Hon är ju en hund fattar du väl? En stor hund som äter köttfärsbiffar och hundgodis!Både och skulle jag göra. Som andra sagt så rymmer katten så är det lätt att se att den har en ägare å andra sidan så är det säkrare med chip. Jag brukar alltid be att vet kollar chip när vi är där. Med Nikita kände jag den, ett riskorn mellan skulderbladen. Ska kolla på Megara.
Fö har jag funnit Megaras stora svaghet. Jag har slagit knut på mig själv för att hitta ett godis hon anser vara godis. Nope inget intresse. Idag fick vovve en Frolic som godis och Megara blev galen och ville också ha. Grävde ursinnigt i min mage för att komma åt Frolic som jag har i en ficka på magen och satte vid ett tillfälle tänderna i min *host* ansenliga mage.
Små katter ska inte äta Frolic.
Brukar inte vetten skicka meddelanden med påminnelse om vaccination? Jag blev lite osäker häromdagen på hur länge sedan det var när Alice vaccinerades sist..![]()
Kan man inte ringa och be dem att kolla?Min vet brukar det men förra året sa dem att det var sista gången det skulle hända för systemet skulle läggas ner. Så från i år måste kunderna komma ihåg det själva![]()
Kan man inte ringa och be dem att kolla?
Eller så får man ta fram dokumenten och sen ringa och fråga utifrån dem..![]()
Jag får prova och passa på nu under arbetstidDet kan man säkertJag är ganska säker på att det ligger i oktober-november för oss, samtidigt som försäkringen. Det blir alltid en dyr månad haha!
Står det inte i kattens vaccinationskort?Brukar inte vetten skicka meddelanden med påminnelse om vaccination? Jag blev lite osäker häromdagen på hur länge sedan det var när Alice vaccinerades sist..![]()
Hon har en stamtavla som de fyller i ja, men jag vet inte riktigt hur ofta de ska vaccineras. Därför undrade jag.Står det inte i kattens vaccinationskort?
Jaha min veterinär skrev in i kortet när det var dax igen.Hon har en stamtavla som de fyller i ja, men jag vet inte riktigt hur ofta de ska vaccineras. Därför undrade jag.
Fått tid!Ringde och mycket riktigt så skulle hon vaccineras nu. De tyckte att det var konstigt att jag inte hade fått något meddelande om det, men det kan ju hända att jag har fått det och sedan glömt det
Ska försöka fixa en tid i juni tror jag.
Det säger att du är en person med så stort hjärta att det rymmer två små katterJag börjar få fruktansvärt dåligt samvete.Jag och Megara håller på att bonda och lära känna varandra. Men på något sätt känns det som jag sviker min älskade Nikita genom att så snabbt 'ersätta' henne fast det inte alls är meningen eller är så. Men ändå.... Det svider fortfarande och jag vill bara inte att hon ska vara borta. Samtidigt som jag börjar älska Megara. Det är som jag är otrogen.
Kan jag verkligen vara så ombytlig och ytlig? Vad säger det om min kärlek till Nikita?