Bukefalos 28 år!

Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Prada började löpa i lördags, omg vilket jävla liv!
Jag har bara haft kastrater innan och trodde verkligen inte en så liten katt kunde låta så mycket 😂
Bortsett från att min sömn blivit lidande har det varit så synd om henne, hon har varit så rastlös, slutat både leka och ätit minimalt.
Igår började hon bli sig själv igen och idag har hon lekt istället för att skrika.

Har tid bokad för kastering nästa fredag, ville ta en dag då jag är ledig några dagar efteråt så jag vet att hon mår bra.
 
Både och skulle jag göra. Som andra sagt så rymmer katten så är det lätt att se att den har en ägare å andra sidan så är det säkrare med chip. Jag brukar alltid be att vet kollar chip när vi är där. Med Nikita kände jag den, ett riskorn mellan skulderbladen. Ska kolla på Megara.

Fö har jag funnit Megaras stora svaghet. Jag har slagit knut på mig själv för att hitta ett godis hon anser vara godis. Nope inget intresse. Idag fick vovve en Frolic som godis och Megara blev galen och ville också ha. Grävde ursinnigt i min mage för att komma åt Frolic som jag har i en ficka på magen och satte vid ett tillfälle tänderna i min *host* ansenliga mage. :cautious:

Små katter ska inte äta Frolic.
Liten katt? Hon är ju en hund fattar du väl? En stor hund som äter köttfärsbiffar och hundgodis! :mad::rofl:
Det är en personlig katt du har skaffat dig där :D
 
Brukar inte vetten skicka meddelanden med påminnelse om vaccination? Jag blev lite osäker häromdagen på hur länge sedan det var när Alice vaccinerades sist.. :cautious::nailbiting:
 
Brukar inte vetten skicka meddelanden med påminnelse om vaccination? Jag blev lite osäker häromdagen på hur länge sedan det var när Alice vaccinerades sist.. :cautious::nailbiting:

Min vet brukar det men förra året sa dem att det var sista gången det skulle hända för systemet skulle läggas ner. Så från i år måste kunderna komma ihåg det själva :nailbiting:
 
Min vet brukar det men förra året sa dem att det var sista gången det skulle hända för systemet skulle läggas ner. Så från i år måste kunderna komma ihåg det själva :nailbiting:
Kan man inte ringa och be dem att kolla? :o
Eller så får man ta fram dokumenten och sen ringa och fråga utifrån dem.. :angel:
 
Kan man inte ringa och be dem att kolla? :o
Eller så får man ta fram dokumenten och sen ringa och fråga utifrån dem.. :angel:

Det kan man säkert :D Jag är ganska säker på att det ligger i oktober-november för oss, samtidigt som försäkringen. Det blir alltid en dyr månad haha!
 
Ringde och mycket riktigt så skulle hon vaccineras nu. De tyckte att det var konstigt att jag inte hade fått något meddelande om det, men det kan ju hända att jag har fått det och sedan glömt det :cautious:
Ska försöka fixa en tid i juni tror jag.
 
I morgon hämtar vi äntligen hem våran bengal-tjej:love: väldigt efterlängtat:heart
Ska skynda mig att skicka in hennes stamtavla till sverak så att hon reggas hos dom istället för snrf och sen förhoppningsvis hinna anmäla till utställningen i Karlstad/Forshaga. Sen får vi se om vi bara tar det som miljöträning eller mer.
 
Ringde och mycket riktigt så skulle hon vaccineras nu. De tyckte att det var konstigt att jag inte hade fått något meddelande om det, men det kan ju hända att jag har fått det och sedan glömt det :cautious:
Ska försöka fixa en tid i juni tror jag.
Fått tid! :up: När vi är på landet och då ska jag tortera henne med att slänga in henne på en till biltur inom kort tid och dessutom ge henne en spruta och raka henne lite :angel:
Jag inbillar mig att jag kan muta lite med att hon får vara ute i trädgården då :p
 
Blääää! De senaste par dagarna har Älva fått några stooooora äckelblåsor på baktassarna. :cry: Efter att ha smort in tassarna tänkte jag ta ett par bilder för att dokumentera storleken/utseendet på blåsorna. En av blåsorna är dock helt plötsligt inte synlig längre, trots att jag sett den bara ett par minuter tidigare. Då har den hunnit spricka och kleta ner pälsen närmast med gult klet. :yuck: Trots att det är 14 månader sedan Älva utvecklade sjukdomen så har jag faktiskt aldrig stött på en nysprucken blåsa. Vidrigt!

Så här ser blåsorna ut när de är färska nu. :down: Men trots rodnaden så visar Älva noll tecken på smärta.
IMG_4407.PNG
 
Jag börjar få fruktansvärt dåligt samvete. :( Jag och Megara håller på att bonda och lära känna varandra. Men på något sätt känns det som jag sviker min älskade Nikita genom att så snabbt 'ersätta' henne fast det inte alls är meningen eller är så. Men ändå.... Det svider fortfarande och jag vill bara inte att hon ska vara borta. Samtidigt som jag börjar älska Megara. Det är som jag är otrogen.

Kan jag verkligen vara så ombytlig och ytlig? Vad säger det om min kärlek till Nikita?
 
Jag börjar få fruktansvärt dåligt samvete. :( Jag och Megara håller på att bonda och lära känna varandra. Men på något sätt känns det som jag sviker min älskade Nikita genom att så snabbt 'ersätta' henne fast det inte alls är meningen eller är så. Men ändå.... Det svider fortfarande och jag vill bara inte att hon ska vara borta. Samtidigt som jag börjar älska Megara. Det är som jag är otrogen.

Kan jag verkligen vara så ombytlig och ytlig? Vad säger det om min kärlek till Nikita?
Det säger att du är en person med så stort hjärta att det rymmer två små katter :heart och vad tror du om Nikitas kärlek till dig? Visst skulle hon tycka att det är underbart att en annan katt tar hand om dig, nu när hon inte längre kan?
 
Nu är hon äntligen här :love: så otroligt cool tjej, nöjd och glad direkt i bilen, hela vägen hem(2 timmar resa)och har utforskat sitta nya stora hem och dessutom satt hundarna på plats:D väldigt social och mysig, vill vara med oss hela tiden:heart
Tyvärr väldigt tunn, så hon behöver stödmatas med lite extra näringsrik mat ett tag. Men det ska väl lösa sig nu när hon inte har massa syskon att trängas med får vi hoppas.
Lilla Zissi :love:
15FE717A-6A75-4EAF-B491-4433B5CE71BE.jpeg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Omröstning
Hästmänniskan Ett mail med den här rubriken/innehållet fick väl alla som är agriakunder igår. Jag förstår mycket väl att det är för att få ner antalet...
2 3 4
Svar
77
· Visningar
5 201
Senast: Sirap
·
Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
1 007
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 401
Senast: G-uldlock
·
Mat Jag skulle vilja bjuda någon på middag. Men jag vet inte hur man gör eller hur lyckat det är med tanke på att jag varken är bra på...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 392
Senast: hundtant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp