Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Taskmört till katt.
IMG_20190629_085021.jpg
 
Ibland blir man extra glad av nätet på balkongen.

En skata landar på kanten till taket på balkongen. Skjärtfjädrarna sveper ner över kanten. Ett tu tre sitter katten som en spindel mitt i nätet :nailbiting::banghead:.

Bara att lyfta ner katten under protester och stänga balkongdörren.

Bild från tidigare på dagen, innan det tillfälliga utegångsförbudet.
32291
 
7CA547DD-EB98-4CC6-860D-AA05AE095A07.jpeg


Damen är numer 3 år, har bott hos oss sedan nyår och är helt okomplicerad. Hänger med hundarna, dödar flugor och håller mössen borta genom sin blotta närvaro.
Jag är rätt förtjust, och hon också, men ingen av oss låtsas om det:D. Så himla glad att vi hittade Rätt Katt.
 
Vi velar lite över hur vår katt ska leva sitt liv. Just nu har hon stor innätad altan plus att hon får vara ute i sele.
Det kan ändra sig när hon blir äldre men just nu är det det som gäller.
Vet någon var det finns snygga selar? Bling gärna.
 
Suck, förbaskade katt. Vi har varit hos min syster och hennes katt och det har varit lite tassvispande och fräsande men annars gått bra. Tur nog kan man dela lägenheten så Megara får köket och rummet jag sover i och Bosse resten.

Bosse är fruktansvärt kontaktsökande även när Megara gör extremt klart att han ska hålla sig på avstånd. Han sitter och ligger och kollar in henne med spetsade öron och blinkar. Hon avskyr honom men är inte orolig eller olycklig som Nikita var. Inatt var hon helt hopplös, sprang runt, runt på mig, hoppade, välte saker och slickade mig frenetiskt var hon kom åt. Stapplade upp och gick på toa och måste glömt stänga köksdörren för hon hade tydligen varit på upptäcktsfärd i resten av lägenheten och hoppat upp i sängen med syster och sambo och Bosse och lagt sig till rätta. Sedan upptäckte Bosse henne och det lät extremt mycket. Jag skulle smyga ut tyst, tyst tidigt på morgonen, men fick fiska fram henne under ett klädskåp där hon satt och lät som mistlur.

Till saken hör att hon har en otroligt god aptit och metabolism och Bosse är en småätare med specialfoder (fett och proteinrikt) i olika skålar runtom i lägenheten. Hon hade tydligen moffat i sig all hans torrfoder i alla hans skålar. Jag ger henne aldrig mat om vi ska resa på morgonen/fm om hon börjar må illa och kräkas. När vi kom hem vid halv elva skrek hon hjärtskärande att hon svääääälte eftersom hon inte fått någon frukost. Så hon fick en extra stor portion som åts upp och skålen rendiskad som vanligt. :meh:

Vi ska tillbaka till Stockholm och vara kattvakt i nästan två veckor. Jag hoppas innerligt att de inte blir kompisar för då får jag problem.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 503
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp