Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bantning pågår.

Brunetten håller på att författa sin ansökan till Djurens Rätt med önskemål om att fritas och få asyl hos en snällare människa som inte serverar svältkost.

Skönhetsmissen dödade en fluga förut och lämnade liket mitt på vardagsrumsgolvet. Lite ovanligt då hon vanligen äter upp dem. Men tja, vem vet. Just denna fluga kanske inte var så smaklig.

Båda kissar är annars harmoniska för tillfället, lite piggare nu när det inte är så varmt. Imorn kommer Ungdomen som ska bo här ett par dar. Både B och S har lovat att bara trakassera Ungdomen enligt överenskomna stadgar. Dödsattacker på Ungdomens fötter mitt i natten är inte godkänt i den nya versionen, undertecknad av alla inblandade parter. Likaså tillägget i 4 kap. § 14 (kattbuserilagen 2019:247) som påtalar kravet att leka med Da Bird dagligen.

B sitter i hallen. Ingen mat efter frukost. Försmäktar av hunger.
 
Sauron är krasslig igen :arghh: :cry: Började på samma vis som förra året, lite rinnigt öga. Han började snörvla i veckan och nu nyss nös han till och fick näs(nos?)blod. Det slutade lika fort som det började men uppenbarligen är ju nåt på gång. Det blöta i ögat har samtidigt gått från klart till brunt-ish. Har videosamtalat med FirstVet och hon tyckte inte jag behövde kasta mig iväg till UDS, men att det nog är bra att ringa när lokala kliniken öppnar på måndag. Försöker vara lugn men tänker bara på hur nära ögat det var förra gången och om han kan ha sån tur igen:( Fan och röv. Han är åtminstone lika pigg och odräglig som vanligt.
 
Sauron är krasslig igen :arghh: :cry: Började på samma vis som förra året, lite rinnigt öga. Han började snörvla i veckan och nu nyss nös han till och fick näs(nos?)blod. Det slutade lika fort som det började men uppenbarligen är ju nåt på gång. Det blöta i ögat har samtidigt gått från klart till brunt-ish. Har videosamtalat med FirstVet och hon tyckte inte jag behövde kasta mig iväg till UDS, men att det nog är bra att ringa när lokala kliniken öppnar på måndag. Försöker vara lugn men tänker bara på hur nära ögat det var förra gången och om han kan ha sån tur igen:( Fan och röv. Han är åtminstone lika pigg och odräglig som vanligt.
Usch vad otäckt och tråkigt. :cry: Håller tummarna för att det går över fort! :heart
 
Älvas mage tog ju riktig stryk av Atopica-kapslarna, och trots alla möjliga försök har den inte kommit på banan. Så efter gårdagens återbesök hos veterinären blev det att köpa Royal Canin Gastro Intestinal. En 2 kg-säck, några påsar blötfoder och en Pro-Kolin senare, och plötsligt var jag 650 kronor fattigare. :nailbiting: Jäkla kise, tur att du är så söt och underbar!

Nu får jag bara hoppas att hon vill äta det gamla fodret igen när det är dags att byta tillbaka till det. RC är ju som bekant väääldigt gott... :cautious:
 
Älvas mage tog ju riktig stryk av Atopica-kapslarna, och trots alla möjliga försök har den inte kommit på banan. Så efter gårdagens återbesök hos veterinären blev det att köpa Royal Canin Gastro Intestinal. En 2 kg-säck, några påsar blötfoder och en Pro-Kolin senare, och plötsligt var jag 650 kronor fattigare. :nailbiting: Jäkla kise, tur att du är så söt och underbar!

Nu får jag bara hoppas att hon vill äta det gamla fodret igen när det är dags att byta tillbaka till det. RC är ju som bekant väääldigt gott... :cautious:
Det där med gott har Ija missat
Har tio olika påsar av rc hemma som hon dissar
Äter iofs rc siamese nu men
 
Just hemma. Så skönt att ha en cool katt när man reser. Megara somnade på tåget, när hon vaknade så låg hon på rygg med bakbenen i vädret medan hon mjölktrampade med framtassarna på dörren till väskan. Nej jag vet inte riktigt hur hon gjorde praktiskt, kunde tyvärr inte ta en bild.

Enda var när jag väntade på min sushi, då kom det lite jam. Men nu är vi hemma och den sväääällltande katten har blivit räddad till livet av en påse Sheba och efter att ha kutat runt lite sover belåtet på sin kattsäng vid datorn medan ondskefull människa smider komplotter om att klippa klor.
 
Just hemma. Så skönt att ha en cool katt när man reser. Megara somnade på tåget, när hon vaknade så låg hon på rygg med bakbenen i vädret medan hon mjölktrampade med framtassarna på dörren till väskan. Nej jag vet inte riktigt hur hon gjorde praktiskt, kunde tyvärr inte ta en bild.

Enda var när jag väntade på min sushi, då kom det lite jam. Men nu är vi hemma och den sväääällltande katten har blivit räddad till livet av en påse Sheba och efter att ha kutat runt lite sover belåtet på sin kattsäng vid datorn medan ondskefull människa smider komplotter om att klippa klor.
Alltså jag tycker att Megara låter så underbar. :love:
 
Nackdelen med Älvas nya klösträd på balkongen är att hon verkar ha glömt bort sitt älskade takhöga klösträd i vardagsrummet. Kanske hon kommer ihåg dess existens när vintern kommer... Jag hoppas det, för jag vill INTE ha öppet till balkongen dygnet runt när vintern kommer! :nailbiting:
 
32750

:arghh: han såg så fin ut tidigare idag att jag funderade på om jag inbillat mig, så gick jag ner i tvättstugan en kvart och kom upp till det här... trodde det var skavsår av rinnet först men efter en tvätt är jag inte så säker, det är två tydligt avgränsade småsår på nosryggen. Känns inge bra det här :( lilla prinsen. Hoppas vet kan klämma in oss redan i morgon. Fortfarande god och glad och har energiskt hjälpt till att rensa garderober idag.
 
Gud jag är så stressad att jag inte kan formulera mig. :cautious: Kort sagt så går kliniken knappt att få tag på pga att folk har börjat gå på semester, Ultuna hade inga tider men vi är välkomna akut om det behövs, har en klinik till att prova här i stan men dom vill gärna ha journal från klinik 1(...som knappt går att få tag på osv osv). Suck. Telefonen får gå varm i morgon bitti också och i värsta fall får vi väl åka in akut innan det blir akut-akut så att säga. Ultuna tyckte inte han verkade alarmerande dålig just nu i alla fall, men givetvis att vi skulle komma in om han blev hängig, fick kraftigt nosflöde, blodblandat ögonrinn och såna saker. Det börjar kännas orimligt att avvakta men jag vet inte om det är för att jag är lätt hysterisk eller för att han faktiskt är sämre. Nossåren syns knappt idag, hade jag inte haft bild på det hade jag trott jag inbillat mig. Lite guckig kring nosborren men inget flöde sas. Helt ensidigt precis som förra gången, fast andra sidan.
 
Gud jag är så stressad att jag inte kan formulera mig. :cautious: Kort sagt så går kliniken knappt att få tag på pga att folk har börjat gå på semester, Ultuna hade inga tider men vi är välkomna akut om det behövs, har en klinik till att prova här i stan men dom vill gärna ha journal från klinik 1(...som knappt går att få tag på osv osv). Suck. Telefonen får gå varm i morgon bitti också och i värsta fall får vi väl åka in akut innan det blir akut-akut så att säga. Ultuna tyckte inte han verkade alarmerande dålig just nu i alla fall, men givetvis att vi skulle komma in om han blev hängig, fick kraftigt nosflöde, blodblandat ögonrinn och såna saker. Det börjar kännas orimligt att avvakta men jag vet inte om det är för att jag är lätt hysterisk eller för att han faktiskt är sämre. Nossåren syns knappt idag, hade jag inte haft bild på det hade jag trott jag inbillat mig. Lite guckig kring nosborren men inget flöde sas. Helt ensidigt precis som förra gången, fast andra sidan.
:heart
Hellre att man är "för hysterisk" och får katten kollad "i onödan."
Vi håller alla tassar och tummar här hemma!
 
Millie har fått dille på att vara ute i sele. Hon får vara ute på altanen hur mycket hon vill. (Nätad) Men hon skriker konstant och ska ut på andra sidan i sele. Och får aldrig nog.
Vi har förlorat flera katter till vägen och vi skulle inte överleva att hon blev ihjälkörd. Vi älskar henne ohälsosamt mycket.
Men det är jobbigt att hon blivit så manisk.
 
Gud jag är så stressad att jag inte kan formulera mig. :cautious: Kort sagt så går kliniken knappt att få tag på pga att folk har börjat gå på semester, Ultuna hade inga tider men vi är välkomna akut om det behövs, har en klinik till att prova här i stan men dom vill gärna ha journal från klinik 1(...som knappt går att få tag på osv osv). Suck. Telefonen får gå varm i morgon bitti också och i värsta fall får vi väl åka in akut innan det blir akut-akut så att säga. Ultuna tyckte inte han verkade alarmerande dålig just nu i alla fall, men givetvis att vi skulle komma in om han blev hängig, fick kraftigt nosflöde, blodblandat ögonrinn och såna saker. Det börjar kännas orimligt att avvakta men jag vet inte om det är för att jag är lätt hysterisk eller för att han faktiskt är sämre. Nossåren syns knappt idag, hade jag inte haft bild på det hade jag trott jag inbillat mig. Lite guckig kring nosborren men inget flöde sas. Helt ensidigt precis som förra gången, fast andra sidan.

Om det skulle gå att få tid där kan jag rekommendera Vettris i Falun, jag har alltid fått ett enormt bra bemötande där.

Fina lilla storkissen :( :heart
 
Jag har fått journalkopia på mejl :banana: Och den lilla pälsklingen är helt galet pigg, ögat rinner mindre nu på morgonen men han är fortfarande täppt.
:heart
Hellre att man är "för hysterisk" och får katten kollad "i onödan."
Vi håller alla tassar och tummar här hemma!
Tack :heart Känns mycket lugnare nu när jag fått journalen, nu slipper vi förhoppningsvis börja om på 0(dvs med Vetrimoxin :p) var vi än hamnar.
Om det skulle gå att få tid där kan jag rekommendera Vettris i Falun, jag har alltid fått ett enormt bra bemötande där.

Fina lilla storkissen :( :heart
Lägger till på listan, tack ❤
 
Och nu nös han blod igen :( andra kliniken hemma öppnar om en minut, har dom inte tid bränner vi till ultuna.
Vi fick tid på torsdag, hon tyckte definitivt vi skulle kolla innan helgen men när han är så här pigg slipper han akuten. Förutsatt att han inte blir sämre såklart. Hon frågade rakt ut om dom kollade efter nån tumör förra gången så jag har en känsla av att vi kommer sluta på onkologen på ultuna ändå i slutändan :(
 
Missia svär åt mig just nu... hon fick ett bad :D Efter att hon blev av med huggisarna har hon svårare med pälsskötseln och det är mycket lättare att borsta bort lösa hår när hon badat. Men glad är hon inte :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
937
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 400
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp