Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon som vet(provat?) om man kan ha vanlig kattsand i en sån där scoopfree kattlåda?
Skulle gärna vilja ha en men just kristallsanden är inte så populär hos våra katter, eller övriga i hemmet då det gör så ont att trampa på dem om det dras ut på golvet.
 
Jag har börjat inse med åren hur icke-snäll min katt är :angel: Hon är den där sura kärringen bakom den stängda dörren som klagar på att behöva göra någonting (som hon inte själv vill, då är det okej men nåde dig om du går över gränsen) eller om någon annan katt syns i närheten :rage: Trivs bäst själv :mad: och tror att hon kan slåss när hon egentligen är den där snorkiga överklassdamen som bara inte mött en riktig fighter ännu, som tur är. Förutom veterinären då, då viker hon sig direkt :cautious::angel:

Och jag älskar henne :love::laugh:
(Jag gissar att det är lite sådan matte sådan katt ... möjligen :o:angel:)
 
Återbesök hos veterinären idag. Älvas tassar är riktigt tjusiga nu - det är svårt att förstå att de var fulla av blåsor och skit för bara ett par veckor sedan. Nu är de rosa och fina. :love:

Än en gång förbluffas jag över hur duktig Älva är med att åka bur och vara hos veterinären osv. Min duktiga lilla pingla!
 
Alice är lite dum, hon borde liksom ha märkt med åren att när jag packar så följer hon högst troligen med på resan och då gömma sig. Men istället så svassar hon runt och ser lite glatt frågande ut som om det vore en helt normal dag istället för att vi ska till sommarstugan. Fast det tackar jag för :angel: så behöver jag bara i sista minuten stänga in henne i buren och hon blir helt :eek::eek::rage::rage::rage:
Hon borde inte bli så chockad egentligen :rofl:

Eller så ser hon fram emot det och glömmer biten med buren fram tills hon är inne i den :cautious::rofl:
 
Kissarna har blivit utsatta för övergrepp här hemma. Med uppjagad midsommarmatte som tvingat sig på dem och duschat, schamponerat, torkat och borstat. Så går det när matte precis gått på semester men inte kommit ned i passande stressläge än. Upp i ottan, och fullt ös med midsommarstädning och rensning innan vi åker iväg på weekend till Getinghuset.

Två ilskna rufsiga kissar sitter i varsin ände av lägenheten och tjurar. :rage:
 
Jag och Megara är på midsommarfirande på landet. Hon får vara ute i trädgården där jag är vilket hon njuter av. Däremot blir hon fruktansvärt nog instängd i mitt rum när vi äter lunch och middag eftersom hon annars återfinns på diskbänken/bordet där maten står. Jag anser det helt naturligt, en åsikt som inte delas av resten av familjen tyvärr :cautious: underliga människor.

Hon flirtar in sig hos alla och vill vara med. Särskilt om Misty (hunden) är där. Hon älskar av någon anledning att gå under Mistys mage med svansen rakt upp :idea:

Nu ska vi sova sött i midsommarnatten. Somnade på soffan i dag och hon placerade sig på mina fötter och sov lika gott.
 
Oj oj oj, Älvas mage har kollapsat. Hon går ju på väldigt hög dos kortison och får nu även kapslar med Atopica (istället för flytande, som hon inte tog upp bra) - jag misstänker att det är det senare som slagit ut magen, och i bruksanvisningen står det att störningar i mag-tarmkanalen kan förekomma och vanligtvis är övergående utan att behandlingen behöver avbrytas. Det hade ändå varit skönt att kunna prata med veterinären... men så klart är det långhelg! :arghh: I värsta fall får jag ju kontakta djursjukhuset om det inte skulle ge med sig/bli ännu värre, men gah! Jag vill ju prata med behandlande veterinär.

Jag ska försöka fixa lite skonkost till henne under morgondagen. Någon som har tips?
 
Mimmi tycker de är så mysigt när jag är hemma igen. hon ligger verkligen kloss in till mig och spinner för fullt. men jag vet att hon somnar snart och kan ligga hos mig hela natten om hon vill de
 
Nu är vi hemma. Megara är deppad, kallt, inga stora soliga gräsmattor att springa på och hund och andra att gosa med (hon är verkligen helt skamlös i sitt flirtande). I lördags så försökte Megara klättra i björken (inga grenar förrän långt efter att hon kan klättra ut på dem), och hunden klättrade efter. Alltså inget jagande utan hon härmade Megara och passade på att slicka henne lite i baken. 😂 Åh vad jag önskar att jag haft min mobil.
 
Jag har varit livrädd bara jag har sett grannens hund. Han är så stor!


Matte har tagit upp mig i famnen och tillsammans har vi tittat på honom. Hua!


Idag var vi ute och då kom hunden skällande mot staketet (Han har varit tyst tidigare) Då bestämde jag mig för att inte vara så feg, vi är ju faktiskt grannar. Så jag marscherade mot staketet och hunden. Hunden (Bronco heter han tydligen) fortsatte att skälla men har man bestämt sig så har man.


Hunden tystnade och jag stannade en liten bit från staketet. Inte ett dugg rädd faktiskt.


Hans husse berättade att hunden älskar att jaga katter men han förstod nog också att det det är viktigt att vi grannar håller ihop.


Jag tänker nog hälsa på honom någon mer gång./Millie
 
Idag var det dags för det där hemska monstret, den där mardrömmen som tornar sig upp över en, sliter i ens kropp och sticker en :nailbiting: Och dessutom trimmar/rakar en så att man inte ser riktigt klok ut :cautious:

Japp. Alice har varit hos veterinären :cool:

Vetten sa att hon är så snäll :love: Och jag tänker för mig själv att det beror snarare på att hon är skygg så att hon blir stelfrusen :angel: Hon började våga protestera mera mot slutet när vi typ slet i henne för att trimma pälsen, men visst på så sätt är hon "snäll" :angel: Men hon slickade faktiskt mig på hakan en gång då det var så läskigt :love::love::love: det har hon aldrig gjort! Varje gång vi är iväg såhär så känns det som att vi blir tajtare :love:
 
Dock hade hon tandsten på ett ställe och matte fick reprimand för att jag inte borstar tänderna på henne :o Hon fyller sex år i sommar, dags att lära sig att borsta tänderna :angel::o
 
Första ggn min katt var hos veterinären var i slutet av mars. Hon undersökte, gav en spruta på plats och skrev sen ut penicillin. Fick inte fakturan då.
Precis samma sak gång två för ca en månad sen.
Sen skrev hon ut p-piller efter tfn-samtal. (Piller jag inte fick ut)
I dag kom det tre räkningar på 175 kr vardera för receptutskrift. Det har jag aldrig betalat förut. Ett litet påslag har jag varit med om men 175 spänn?😮
Och varför kommer dom och inte dom andra två räkningarna?🤔
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
963
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 364
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 490
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 816
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp