Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
När vi kom från badet så hade Millie spytt och var loj.
Inte rört maten. Tar inte godis.
39,5 i temp.
Veterinärerna har ingen aning om varför och inte vi heller.
Får ringa igen om det blir sämre men eftersom dom inte vet vad dom ska göra känns det typ meningslöst.
Hon var hur pigg som helst när vi åkte. Var mer i luften än på backen.


😢
 
Resultat: ”imponerande öronlappar”, ”det är bra att han är så stor, då ser jag ordentligt upp i nosen”, och ”jag tror inte det är en tumör” :D om jag fattade rätt så visade röntgen typ inflammerad vävnad som blockerar vänster nosborre och blöder när den blir retad(typ vid nysningar). Vet höll ett sånt där litet glas framför nosen och det var helt stopp på vänstersidan, ingen imma alls :crazy: han var även rätt säker på att dom där småsåren på nosryggen orsakades av svullnaden av vävnaden. Jag är på väg för att hämta ut samma medicin som förra året, och ”det är bara att höra av dig om han blir sämre, men det borde inte vara några problem” :D fy fan, igår när han sprejade både vägg, golv och sig själv med en blodnysning trodde jag aldrig vi skulle komma undan så här lindrigt! Lite rakad i ansiktet men annars redan i gammal god form :) tack bästa buke för stöd:heart
AA7294FC-AD1D-4BE8-8C04-DD000BB37018.jpeg
 
När vi kom från badet så hade Millie spytt och var loj.
Inte rört maten. Tar inte godis.
39,5 i temp.
Veterinärerna har ingen aning om varför och inte vi heller.
Får ringa igen om det blir sämre men eftersom dom inte vet vad dom ska göra känns det typ meningslöst.
Hon var hur pigg som helst när vi åkte. Var mer i luften än på backen.


😢
Kan det vara allergi?
 
Här går det framåt, idag har vi ätit frukost allesammans i köket. Hon blir nog uttråkad av att vara mestadels själv på övervåningen hela tiden så imorse följdehon med ner för trappen, Jag lyfte över henne till köksbänken sista biten. Lisa var väldig skeptisk när labradoren for om kring med sin boll i övrigt rätt nöjd med tillvaron och tyckte att hundarna var helt ok. Dom är inte lika intresserade i henne heller längre så de låter henne vara ifred. Labradoren tycker dock att hennes mat luktar smaskens!

32983
 
Resultat: ”imponerande öronlappar”, ”det är bra att han är så stor, då ser jag ordentligt upp i nosen”, och ”jag tror inte det är en tumör” :D om jag fattade rätt så visade röntgen typ inflammerad vävnad som blockerar vänster nosborre och blöder när den blir retad(typ vid nysningar). Vet höll ett sånt där litet glas framför nosen och det var helt stopp på vänstersidan, ingen imma alls :crazy: han var även rätt säker på att dom där småsåren på nosryggen orsakades av svullnaden av vävnaden. Jag är på väg för att hämta ut samma medicin som förra året, och ”det är bara att höra av dig om han blir sämre, men det borde inte vara några problem” :D fy fan, igår när han sprejade både vägg, golv och sig själv med en blodnysning trodde jag aldrig vi skulle komma undan så här lindrigt! Lite rakad i ansiktet men annars redan i gammal god form :) tack bästa buke för stöd:heart
Visa bifogad fil 32960
Skönt att det gick bra!

Han är verkligen urläcker din herre!:love:
 
När vi kom från badet så hade Millie spytt och var loj.
Inte rört maten. Tar inte godis.
39,5 i temp.
Veterinärerna har ingen aning om varför och inte vi heller.
Får ringa igen om det blir sämre men eftersom dom inte vet vad dom ska göra känns det typ meningslöst.
Hon var hur pigg som helst när vi åkte. Var mer i luften än på backen.


😢
Har ni några växter hon kan ha fått i sig ?
 
Skräp-Lina har hållit oss vakna halva natten. Fattar inte vad det var med henne, gick runt och skrek och jamade. Nog för att hon brukar vara ganska högljudd på dagarna men nattetid brukar hon hålla sig lugn. Kattskrälle :cautious:
 
Suck. Det är päls överallt trots daglig borstning. Funderar på att tvätta odjuren i hopp om att få bort lite extra. Men jag vet ju vad de tycker om det :angel:
Äsch, jag får förlika mig med pälsen helt enkelt.
 
Imorgon ska jag följa med grannarna till veterinären för besiktning av kattungarna. I slutet av nästa vecka (troligen fredag) flyttar två av godingarna hit. En hane och en hona.
Jag har delade känslor....Vi har inte hunnit säkra hemma än, vi måste fixa på övervåningen med dörr så inte kissarna kan komma ner och smita ut. Samtidigt som man ju blir låst av djur så tror jag det blir mysigt med katt i huset igen. Hoppas jag :p.
 
Imorgon ska jag följa med grannarna till veterinären för besiktning av kattungarna. I slutet av nästa vecka (troligen fredag) flyttar två av godingarna hit. En hane och en hona.
Jag har delade känslor....Vi har inte hunnit säkra hemma än, vi måste fixa på övervåningen med dörr så inte kissarna kan komma ner och smita ut. Samtidigt som man ju blir låst av djur så tror jag det blir mysigt med katt i huset igen. Hoppas jag :p.

Tja, med två kattungar kommer huset inte att vara sig likt iaf... :angel: :rofl:
 
Här går det ändå framåt, lisa accepterar hundarna helt ok även om hon nog är lite skeptisk fortfarande. Hundarna tycker hon är spännande men inte alls lika intresserade som innan.

En och en halv vecka har hon varit här och vi är försiktigt positiva till att detta kan funka. Vet inte när vi vågar släppa ut henne dock, två veckor minst inne var tanken men vet inte, kanske är bäst att hålla henne inne ännu lite längre. Hon och hundarna är inte 100% avslappnade med varandra ännu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
959
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 354
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 479
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 805
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Fautras
  • Shettistråden del II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp