Kattsnack #5

Status
StÀngd för vidare inlÀgg.
Millie hamnade pÄ djursjukhus i fredags. Spydde och nÀr det avtog sÄ fick hon feber. Slö som en disktrasa.
Dom kunde inte göra sĂ„ mycket. Fick 160 ml vĂ€tskeersĂ€ttning i nacken. Blev piggare ganska fort om Ă€n trött. Äter kortison och penicillin men var piggare redan innan.
KĂ€nner mig uppgiven. Folk har en miljon olika Ă„sikter om utredningar, vilken klinik osv osv.
Kliniken sa att nÀsta steg Àr större utredning, tex buköppning.
Jag vet varken ut eller in. Mellan det sjuka Àr hon vÀrldens piggaste och gladaste katt. Men nÀr hon blir sjuk sÄ blir hon sÄ klen.
 
Lisa har fĂ„tt börja gĂ„ ut. Men hon mĂ„ste h sele pĂ„ sig vilket Ă€r helt ok, men ocksĂ„ sitta fasti en skrĂ€pig lina som FÖRFÖLJER henne och hindrar henne frĂ„n att gĂ„ vart hon vill :mad::rage::yuck: men förutom nĂ€r hon frĂ€ser Ă„t den dumma linan sĂ„ verkar hon rĂ€tt nöjd!:D
33392
 
Brunetten Àr förbannad. Det finns ingen mat. Hon lider. VÀrlden Àr grym, hÄrd och orÀttvis. Hon... en stackars liten oskyldig kissekatt drabbas stÀndigt av svÀlt. Tjurig och ilsken vandrar hon runt och mjauar sprött. Men ge mig mat dÄ för HELVETE!

Skönhetsmissen har klÀttrat upp i trÀdet och chillar pÄ toppen. Inte alltför lidande. Men hon snaskar i sig varenda fluga som förirrar sig in hÀr ocksÄ.
 
VÄra katter Àr hemma nu.
Dom Àr vÀldigt skeptiska till allt, framförallt till hunden. Tycker synd om dom att dom Àr sÄ osÀkra.
Hoppas de Àr mer ok med tillvaron om nÄgra dagar. De sitter högt upp i ena kattrÀdet nu och frÀser nÀr jag nÀrmar mig :(. Blev bara en dÄlig bild dÀrför, vill inte skrÀmma dom i onödan.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190720_183439.jpg
    IMG_20190720_183439.jpg
    147,1 KB · Visningar: 50
VACCIN EFTER KORTISONKUR.
Ngn som har erfarenhet?
PĂ„ onsdag skulle min katt ha haft sin andra vaccination i grunden. Men veterinĂ€ren pĂ„ kliniken sa att det ska gĂ„ tvĂ„ veckor efter sista kortisonen innan man kan vaccinera. ? (Hon Ă„t 1 tablett fre, lörd, sön, 1/2 mĂ„n, tis, 1/4 ons, tors, lörd och ska ha 1/4 mĂ„n och ons) SĂ„ dĂ„ kan hon inte vaccineras förrĂ€n 2 veckor senare Ă€n tĂ€nkt. Hur funkar det? Är grunden förstörd dĂ„?
 
SÅ roligt de Ă€r att jaga en stackars fluga. Mimmi som Ă€r lat av sig jagar den för fullt, jag hoppas ju inte hon rivet hela lgh. Men jag vet en som fĂ„r motion och lĂ€r sova gott sĂ„ fort hon fĂ„r tag pĂ„ den stackars flugan
 
Tog ner honan frÄn katt-trÀdet idag trots frÀsningar. Hon insÄg att jag inte var farlig och har nu vÄgar leka med mig, vilket gjort att Àven hanen blivit nyfiken och kommit fram och vill vara med. Hon har visserligen frÀst nÀr jag rört mig ÀndÄ, men vilken skillnad. Hon Àr liksom framme och undersöker och donar nu.
 
IgĂ„r hade vi kiss-misĂ€r. Matten hade rĂ„kat stĂ€lla undan Sixtens bĂ€sta lĂ„da :rage: Skulle vara kortvarigt pga dammsugning men jag glömde bort den :meh: Stackarn höll sig hela kvĂ€llen innan han gick in i leksakstĂ€ltet mitt pĂ„ vardagsrumsgolvet. Det höll 0% tĂ€tt kan jag meddela. 😏
 
Mimmi tyckte de var bara mysigt att mysa i sÀngen sÄdÀr 45 min idag. Riktigt kelesjuk idag. Annars Àr de 10 min sen bus och sen gÄr hon tills hon hoppar upp nÄgon gÄng pÄ natten och ligger kvar i sÀngen tills jag ska gÄ upp
 
33624
DÀr var en som sÄ jag vill ut , javisst sa ja sele pÄ sen kan vi ut och gÄ.Lite svÄr att gÄ frÄn gÄrden sÄ de blir ju till att bÀra en bit förbi postlÄdorna,. Sen sÄ trava hon pÄ. Ja just de hon sover gott med just nu
 
Visa bifogad fil 33624 DÀr var en som sÄ jag vill ut , javisst sa ja sele pÄ sen kan vi ut och gÄ.Lite svÄr att gÄ frÄn gÄrden sÄ de blir ju till att bÀra en bit förbi postlÄdorna,. Sen sÄ trava hon pÄ. Ja just de hon sover gott med just nu
Ni gÄr alltsÄ promenad? Va hÀrligt det lÀt, Lisa sitter mest still och spanar och surar sÄ fort linan blir strÀckt. Hade vart hÀrligt att kunna gÄ omkring med henne ocksÄ.
 
Ni gÄr alltsÄ promenad? Va hÀrligt det lÀt, Lisa sitter mest still och spanar och surar sÄ fort linan blir strÀckt. Hade vart hÀrligt att kunna gÄ omkring med henne ocksÄ.
Ja, ibland surar Mimmi nÀr vi gÄr ifrÄn gÄrden dÄ fÄr jag bÀra henne den biten jag tÀnkt vi skulle gÄ.hemvÀgen inga problem, dÄ jÀklar.Jag har förlÀngt linan( nödlösning grimskaft) annars sÄ surar Mimmi om de blir kort
 
VACCIN EFTER KORTISONKUR.
Ngn som har erfarenhet?
PĂ„ onsdag skulle min katt ha haft sin andra vaccination i grunden. Men veterinĂ€ren pĂ„ kliniken sa att det ska gĂ„ tvĂ„ veckor efter sista kortisonen innan man kan vaccinera. ? (Hon Ă„t 1 tablett fre, lörd, sön, 1/2 mĂ„n, tis, 1/4 ons, tors, lörd och ska ha 1/4 mĂ„n och ons) SĂ„ dĂ„ kan hon inte vaccineras förrĂ€n 2 veckor senare Ă€n tĂ€nkt. Hur funkar det? Är grunden förstörd dĂ„?
Vilket maskmedel ska jag köpa till min kattunge?
SÄdana hÀr saker Àr det jÀttebra om du skapar egna trÄdar för, sÄ Àr chansen större att folk ser och kan hjÀlpa! :)

/Mod
 
SÄdana hÀr saker Àr det jÀttebra om du skapar egna trÄdar för, sÄ Àr chansen större att folk ser och kan hjÀlpa! :)

/Mod
Ok. SvĂ„rt att veta. Ibland ska man och ibland inte. Pappa ska ringa ”hus”veterinĂ€ren och frĂ„ga i morgon.
 
Ok. SvĂ„rt att veta. Ibland ska man och ibland inte. Pappa ska ringa ”hus”veterinĂ€ren och frĂ„ga i morgon.
Generellt Àr det aldrig fel att starta en ny trÄd! Det Àr mest för din egen skull, för att folk lÀttare ska hitta dit eftersom det inte krÀvs att man hÄller koll pÄ en trÄd pÄ 50+ sidor för att se frÄgestÀllningen :)
 
Status
StÀngd för vidare inlÀgg.

Liknande trÄdar

HundtrÀning Hej, har en snart 4 mÄnaders valp av bruksras som blir helt sjövild nÀr hon busar. Det ska bitas i hÀnder och klÀder och dras sÄ till...
Svar
11
· Visningar
934
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tĂ€tbebyggt omrĂ„de, och vĂ„r katt har kommit pĂ„ att om hon gĂ„r runt och jamar hos grannarna, sĂ„ blir hon inslĂ€ppt och fĂ„r...
Svar
10
· Visningar
1 321
Senast: G-uldlock
·
Kropp & SjÀl Ok varning för triggande Àmne kanske, men kÀnner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan vÀldigt ung Älder...
2
Svar
20
· Visningar
1 399
Senast: miumiu
·
Relationer Hej DÄ jag inte har nÄgon i min krets att vÀnda mig till kollar jag om det finns nÄgon pÄ buke. Kanske blir ett lÄngt inlÀgg, sÄ ni...
Svar
11
· Visningar
1 768
Senast: Twihard
·

Bukefalos, HĂ€stnyheter, Radannonser

AllmÀnt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • UppdateringstrĂ„d 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

HĂ€strelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp