Kattsnack #5

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick med smärtstillande och antiinflammatorisktatt ge idag och imorgon om det verkade behövas.
Det verkar inte behövas :laugh: . På väg upp på vinden :D.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190831_104838.jpg
    IMG_20190831_104838.jpg
    152 KB · Visningar: 21
Jag får panik av bilden! Har opererat ut ett gäng hårsnoddar ur ett gäng katter. Rätt vanligt att de tuggar i sig :nailbiting:

Det är jag inte så oroad för, hon är inte så intresserad av att tugga på något alls. Hon lyfter och sen kastar hon iväg den och dribblar med tassarna.
Har aldrig sett henne bita och tugga på annat än mat :)
 
@Bison: Typiskt katter :D man köper dyra leksaker, klösträd och bäddar men det roligaste är lådan de kommer i :rofl:
Hankatten här hemma älskar tops, sånna med papperspinne är de enda vi har hemma pga det, och små lätta plastflärpar av olika slag som han kan bära runt på. Leksaker är helt ointressant... Honkatten har en banan och en mjuk boll som hon gillar, resterande leksaker tittar de inte ens åt.
 
Pappa var snäll och nätade in altanen åt Millie men hon är Stålmannen/Tarzan och lyckas ta sig över.
Vi funderade på byggplast men den verkar bara finnas i ljusblå i den tjockleken som behövs och det är inte gärna ngt som vill ha.
Nu funderar vi på tunt plexiglas.
”Dumma” katt som inte bara kunde vara tacksam för att hon kunde vara ute obegränsat där.😉
 
Hankatten här hemma älskar tops, sånna med papperspinne är de enda vi har hemma pga det, och små lätta plastflärpar av olika slag som han kan bära runt på. Leksaker är helt ointressant... Honkatten har en banan och en mjuk boll som hon gillar, resterande leksaker tittar de inte ens åt.

Prada stjäl allt jag lämnar framme, korkar, små plastpåsar, snorpapper (🤢), snusdosor, bär runt på det och klagar högt när jag tar tillbaka 😂
 
Pappa var snäll och nätade in altanen åt Millie men hon är Stålmannen/Tarzan och lyckas ta sig över.
Vi funderade på byggplast men den verkar bara finnas i ljusblå i den tjockleken som behövs och det är inte gärna ngt som vill ha.
Nu funderar vi på tunt plexiglas.
”Dumma” katt som inte bara kunde vara tacksam för att hon kunde vara ute obegränsat där.😉

Man brukar behöva bygga tak, eller vinkla in staketet inåt med en viss vinkel högt upp.
 
Jo det är hon. Även inne. Hon kan klättra upp för saker som är typ omöjligt.

Okej. Men att katter klättrar upp eller ut över innätad men inte invinklad eller täckt balkong/utegård/altan är inte ovanligt eller konstigt. Än mindre för en katt som vet det finns en hel värld till därute.

Jag tycker Millie låter som en aktiv, glad och normal katt. Katter har en helt annan syn än oss människor på vad som är omöjligt och vad som är möjligt. Jag undrar fortfarande hur en av mina förra tog sig upp på gardinstänger utan att ta hjälp av gardinerna. Sen gick den eller satt däruppe. På en sån där smal smal platt standardstång :)
 
Okej. Men att katter klättrar upp eller ut över innätad men inte invinklad eller täckt balkong/utegård/altan är inte ovanligt eller konstigt. Än mindre för en katt som vet det finns en hel värld till därute.

Jag tycker Millie låter som en aktiv, glad och normal katt. Katter har en helt annan syn än oss människor på vad som är omöjligt och vad som är möjligt. Jag undrar fortfarande hur en av mina förra tog sig upp på gardinstänger utan att ta hjälp av gardinerna. Sen gick den eller satt däruppe. På en sån där smal smal platt standardstång :)
Ok.
Vi har haft katt i 30 år och även folk som hälsar på som har katt tycker att hon är en ovanligt god klättrare. Och flygare.
Jag tycker inte att det är ngt onormalt och ingen är gladare än jag att hon är pigg och glad men jag har aldrig haft någon som kan klättra/hoppa/flyga som hon.
 
Okej. Men att katter klättrar upp eller ut över innätad men inte invinklad eller täckt balkong/utegård/altan är inte ovanligt eller konstigt. Än mindre för en katt som vet det finns en hel värld till därute.

Jag tycker Millie låter som en aktiv, glad och normal katt. Katter har en helt annan syn än oss människor på vad som är omöjligt och vad som är möjligt. Jag undrar fortfarande hur en av mina förra tog sig upp på gardinstänger utan att ta hjälp av gardinerna. Sen gick den eller satt däruppe. På en sån där smal smal platt standardstång :)

Prada hade slagit ihjäl sig 😅
Är faccinerad över andras katters smidighet och hur enkelt de hoppar och tar sig upp på saker.
Prada kan knappt hoppa upp på en stol 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej, har en snart 4 månaders valp av bruksras som blir helt sjövild när hon busar. Det ska bitas i händer och kläder och dras så till...
Svar
11
· Visningar
969
Senast: nullo-modo
·
Övr. Katt Vi bor i ett tätbebyggt område, och vår katt har kommit på att om hon går runt och jamar hos grannarna, så blir hon insläppt och får...
Svar
10
· Visningar
1 366
Senast: G-uldlock
·
Kropp & Själ Ok varning för triggande ämne kanske, men känner att jag behöver bolla mina tankar. Har nog alltid eller iaf sedan väldigt ung ålder...
2
Svar
20
· Visningar
1 503
Senast: miumiu
·
Relationer Hej Då jag inte har någon i min krets att vända mig till kollar jag om det finns någon på buke. Kanske blir ett långt inlägg, så ni...
Svar
11
· Visningar
1 828
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp